• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402081611867
  • خبرنگار : 71552

لژیونر هندبال ایران:

قهرمانی آسیا تیر آخر هندبالیست‌ها است

قهرمانی آسیا تیر آخر هندبالیست‌ها است

ملی‌پوش هندبال ایران می‌گوید که قهرمانی آسیا تیر آخر تیم ملی است و دیگر بازیکنان جای هیچ اشتباهی ندارند.

محمدرضا اورعی در گفت و گو با ایسنا، در مورد عملکرد خود و تیم ملی هندبال در مسابقات انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی اظهار کرد: در هانگژو که من نبودم اما در انتخابی المپیک خوب ظاهر شدم. هم خودم و هم کادر فنی از عملکرد من راضی بودند. در انتخابی المپیک گروه سختی داشتیم. بحرین، کویت و ژاپن در بازی‌های آسیایی هانگژو جزو چهار تیم برتر شده بودند. کار سخت بود. در این مسابقات اشتباهات فردی زیادی داشتیم و به بی‌تجربگی‌باختیم. تیم ما تنها ۴ بازیکن بالای ۳۰ سال داشت یعنی از ۱۸ بازیکن، ۱۴ بازیکن جوان داشتیم. رنج سنی همه بازیکنان بین ۱۹ تا ۲۵ سال بود. تعدادی از بازیکنان دوره اولی بود که پا به این مسابقات می‌گذاشتند.

ملی‌پوش هندبال افزود: بازی با ژاپن اولین بازی و شانس بد هم سخت‌ترین دیدار ما بود. آنها با آمادگی کامل و با برنامه ریزی آمده بودند و حقشان بود که به فینال برسند و قهرمان شوند. در بازی با بحرین تا دقیقه ۵۳ پایاپای پیش رفتیم و اختلاف یکی دو گل بود اما در نهایت به دلیل بی‌تجربگی‌ بازی را واگذار کردیم. بازیکنان بحرین سال‌های سال است که در کنار هم تمرین می‌کنند و مربی ایسلندی دارند. با این شرایط در سال‌های اخیر پای ثابت فینال‌ها بوده‌اند. به هر حال گروه سختی داشتیم و نباید از این تیم جوان انتظار برد داشت. البته که می‌توانستیم برنده هم  باشیم و تنها دلیل ما که جلوی برخی تیم‌ها باختیم بی‌تجربگی بود.

اورعی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیای پیش‌رو گفت: این مسابقات حکم انتخابی قهرمانی جهان را دارد. البته نمی‌دانم چند سهمیه توزیع می شود. دوره قبل که ۵ سهمیه جهانی توزیع شد. این مسابقات آخرین تیر ماست و هر چه در توان داریم باید بگذاریم تا نتیجه بگیریم. هیچ جای اشتباه کردن نداریم. اشتباهات را باید پایین بیاوریم و حواسمان را جمع کنیم. شانس خوبی هم که داریم این است که چون در دوره قبل جزو چهار تیم برتر آسیا شدیم سرگروه می‌شویم و در دور گروهی به تیم‌های آسانی خواهیم خورد.

عضو تیم ملی هندبال ادامه داد: دور بعدی مسابقات مهمتر است و با تیم‌های قدری مثل قطر، ژاپن، کویت، بحرین و کره جنوبی همگروه خواهیم شد. همه این تیم ها می‌آیند که مدال بگیرند و به مسابقات جهانی راه یابند. دیگر جای اشتباه نداریم و باید با تمرکز بالایی به بحرین برویم. بنابراین نیاز داریم که اردوها و دیدارهای تدارکاتی و دوستانه خوبی برگزار شود تا تیم ملی با آمادگی کامل راهی بحرین شود.

لژیونر هندبال در خصوص غیبتش در بازی‌های آسیایی و حرف و حدیث‌هایی که نسبت به او مطرح شد، اظهار کرد: داستان این نبود که نخواهم باشم، بازی‌های آسیایی در تقویم فدراسیون جهانی نبود. مقصر من نبودم بلکه باشگاهم (توردو رومانی) اجازه نداد. طبق نامه‌نگاری‌هایی که فدراسیون با باشگاه داشت در جریان است که باشگاه به من اجازه نداد. من برای آمدنم همه تلاشم را کردم اما تصمیم‌گیرنده باشگاه من بود.

اورعی در ادامه گفت: بعد از هانگژو برای مسابقات انتخابی المپیک دعوت شدم و چون در تقویم فدراسیون جهانی بود برای کمک به تیم ملی آمدم. مسابقات انتخابی جهان نیز در تقویم فدراسیون جهانی وجود دارد، ضمن اینکه زمان تعطیلات همه لیگ‌ها است اما اینکه تیم ملی به من احتیاج داشته باشد یا خیر تصمیم کادر فنی است. کادر فنی هر تصمیمی که بگیرد من به آن احترام می‌گذارم. با توجه به اینکه مشکلی از بابت باشگاه وجود ندارد حضور یا عدم حضورم در قهرمانی آسیا با تصمیم کادر فنی است. تیم ملی هر زمانی که به من احتیاج داشته باشد و من هم بتوانم در خدمت آن هستم.

عضو باشگاه توردو رومانی در پایان گفت: این تیم ۱۰ سالی است که در لیگ برتر حضور دارد. ۷ دوره مدال گرفته، قهرمان چلنج کاپ شده و در سال‌های اخیر جزو تیم های خوب رومانی بوده است. اکنون هم در رده پنجم جدول هستیم و شرایط خوبی داریم. امیدواریم که در آخر لیگ سهمیه لیگ اروپا یا چلنج کاپ اروپا را کسب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha