• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081611968
  • خبرنگار : 30147

در نشستی اختصاصی با شهردار مطرح شد

تشکیل پرونده برای طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشمر از ادارات

تشکیل پرونده برای طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشمر از ادارات

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کاشمر گفت: در حال حاضر طلب شهرداری از ادارات به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که در این خصوص پرونده‌های مربوطه تشکیل شده است.

علی‌اصغر کوهسرخی در نشستی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه کاری قرار دارد، افزود: در همین راستا به بهره‌برداری رساندن تمامی پروژه‌های نیمه‌تمامی که در دوره مدیریت شهری گذشته شروع شده بود و بعضی از آن‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشت را در دستور کار قرار دادیم، علاوه بر این پروژه‌های جدیدی نیز شروع شده است.

وی با اشاره به فرسوده ‌شدن آسفالت معابر، از آغاز نهضت اجرای آسفالت خبر داد و اظهار کرد: در این راستا آسفالت و تایل فرش معابر نیز نسبت به گذشته رشد بیش از دو برابری را تجربه کرد، به ‌عنوان ‌مثال سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده بود که توانستیم این رقم را به دو برابر افزایش دهیم.

شهردار کاشمر تصریح کرد: نهضت اجرای عملیات آسفالت در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه یافت به‌طوری‌که تا به امروز حدود ۲۵۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت معابر شهری و ۱۰۰ هزار مترمربع تایل فرش و سنگ‌فرش اجرا و همچنان ادامه دارد.

تشکیل پرونده برای طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشمر از ادارات

وی با بیان اینکه بیشترین تحقق بودجه شهرداری کاشمر در سال ۱۴۰۱ محقق شد، گفت: سال ۱۴۰۱ بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی به تصویب رسیده بود که با تلاش همکاران بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان محقق شد که خوشبختانه بالاترین تحقق بودجه در این دوره مدیریت و در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت که این خود باعث گسترده شدن اقدامات و فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شد.

کوهسرخی در خصوص وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری افزود: یکی از مهمترین پروژه‌ها، در مجاورت میدان معلم قرار دارد که شامل یک مجموعه کامل از فرهنگ‌سرا، آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری، نمازخانه، بانک و... با مساحت حدود ۱۲ هزار مترمربع است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت حدود ۸۰۰۰ مترمربع از فرهنگسرا تا مرحله اسکلت و سقف در گذشته انجام‌شده و توانستیم پیشرفت فیزیکی قسمت اداری را که حدود ۲۵ درصد بود را به بیش از ۷۰ درصد برسانیم.

ضرورت اجرای المان ها منطبق با زیست‌بوم و فرهنگ منطقه

وی در ادامه به وضعیت المان‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: در زمینه المان‌ها ما برای سلایق شهروندان احترام قائلیم و انشالله در سال جدید المان‌های بهتری نصب خواهد شد. برای طراحی برخی میدان‌ها فراخوان دادیم که طرح‌ها باید با زیست‌بوم و فرهنگ منطقه منطبق باشند. امیدواریم امسال بتوانیم از ظرفیت طراحان، هنرمندان و معماران منطقه در المان‌های نوروزی بیشتر استفاده کنیم.

کوهسرخی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم باید کاشمر را به زیباترین شهر خراسان رضوی تبدیل کنیم، عنوان کرد: البته برای رسیدن به این هدف باید به سمت استفاده از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها برویم. اگر بتوانیم ماندگاری زائران و مسافران را به سه روز افزایش دهیم، قطعاً به لحاظ اقتصادی شهر متحول می‌شود، بخشی از این هدف مربوط به زیباسازی و مبلمان شهری است.

تشکیل پرونده برای طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشمر از ادارات

وی در ادامه در خصوص وضعیت املاک شهرداری گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی املاک، املاکی که سند نداشتند به نام شهرداری صادر شد که همچنان این‌کار ادامه دارد. از سال گذشته تاکنون حدود ۲۳۰ جلد سند به نام شهرداری صادر شد که مربوط به املاک فاقد سند بوده است.

شهردار کاشمر خاطرنشان کرد: در همین مدت ۱۵ هزار مترمربع زمین تملک داشته‌ایم که در مقابل ۱۹۰۰ مترمربع زمین واگذار کرده‌ایم. در بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک بودجه مصوب شده، ولی تاکنون واگذاری انجام نشده است.

وی در خصوص طلب شهرداری از ادارات هم گفت: در حال حاضر طلب شهرداری از ادارات به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که در این خصوص پرونده‌های مربوطه تشکیل شده و دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم با کمک دولت، طلب‌مان را وصول کنیم.

۳۰۰ هکتار مساحت بافت فرسوده‌

کوهسرخی در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل‌ونقل اظهار کرد: اکنون در سطح شهر بیش از ۴۵۰ تاکسی تردد دارند که با کمک تسهیلات کمیته امداد، اتحادیه حمل‌ونقل همگانی کشور و تسهیلات بانکی دولتی توانستیم ۱۰۲ خودرو تاکسی را نوسازی کنیم، البته همچنان تعداد تاکسی فرسوده داریم که امیدواریم با کمک دولت نوسازی تمامی تاکسی‌ها انجام شود.

تشکیل پرونده برای طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشمر از ادارات

وی با اعلام اینکه با مصوبه‌ای که انجام شد برای بافت‌های فرسوده طرح شهرداری کاشمر در استان مصوب و بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شد که منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم، گفت: این بسته حدود ۳۰۰ هکتار مساحت بافت فرسوده‌ به‌جز بافت تاریخی را در بر می‌گیرد.

شهردار کاشمر اذعان کرد: بسته‌های تشویقی بدین منظور در نظر گرفته شده که مردم رغبت کنند و در بافت فرسوده تسهیلات دریافت و ساخت‌وساز جدید انجام دهند. در بخشی از این نقاط تراکم افزایش می‌یابد و از آنجایی‌که در بافت فرسوده مساحت زمین‌ها کم و به حدنصابی که پروانه را صادر کنند، نمی‌رسد برای همین در برخی از مناطقی این بافت تا ۷۵ مترمربع زمین اجازه ساخت‌وساز مصوب شده که به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

رفع خطر ۳۰ ملک مخاطره آمیز

وی در ادامه از فعالیت کمیسیون بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال۴۰ پرونده کارشناسی شده تشکیل که منجر به رفع خطر ۳۰ ملک مخاطره‌آمیز توسط کمیسیون بند ۱۴ ماده ۵۵ شد.

کوهسرخی افزود: در این کمیسیون علاوه بر حضور مقام قضایی، ریاست نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان شهرسازی، مالی، خدمات ایمنی و آتش نشانی، خدمات شهری، معاونت خدمات شهری، نیروی انتظامی و از ادارات دولتی روسای ادارات اوقاف و امورخیریه، شرکت برق و افراد حقیقی و حقوقی دعوت هستند تا با تعامل بهتر بتوانیم مشکلات را حل کنیم. 

تشکیل پرونده برای طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کاشمر از ادارات

وی از برگزاری ۳ جلسه در مهرماه امسال با حضور اعضای کمیسیون به همراه ۳ بازدید میدانی از املاک در خطر خبر داد و گفت: تعداد ۴ ملک در مهرماه رفع خطر و تعداد ۴ ملک پلمب شده است.

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۴ نیز در ساعات غیراداری با حضور اعضای کمیسیون برگزار می‌شود، افزود: در این زمینه به ۱۴ ملک برای رفع خطر مهلت داده شده است.

مهمترین برنامه‌های آینده شهر

وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های آینده شهر کاشمر اشاره کرد و گفت: توسعه شهری شهر کاشمر برای هوشمندسازی با استفاده از سامانه‌های GIS در راستای تحقق شهر هوشمند، اجرای فیبر نوری در سطح شهر برای رسیدن به اهداف شهر هوشمند و ایمن، اجرای پروژه بزرگ آبشار مصنوعی و فضای سبز بام سید مرتضی، تهیه طرح مطالعاتی سایت ۵۰ هکتاری امامزاده و جنگل سید مرتضی، تهیه طرح و شروع عملیات پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری شهرداری در خیابان امام، تهیه طرح و شروع عملیات بازسازی بازار روز قائم ۴ و خندق، با توجه به تهیه طرح مطالعاتی بهشت بقیع شروع عملیات آن، بازسازی و بهره‌برداری از تالارهای متروکه و رهاشده شهرداری، احداث پارک بانوان شماره ۲ شهرداری، انجام مطالعات و اجرای تعریض پل خروجی شهر به سمت شهرستان کوهسرخ با همکاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فراخوان تهیه طرح جهت بهسازی میادین شهر به‌منظور بهبود سیما و منظر شهری؛ بخشی از طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری کاشمر در سال جاری در کنار سایر اقدامات عمرانی و خدماتی و فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha