• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081612059
  • خبرنگار : 71588

رایزنی معاون بایدن با رئیس امارات و ولیعهد بحرین با محوریت جنگ غزه

رایزنی معاون بایدن با رئیس امارات و ولیعهد بحرین با محوریت جنگ غزه

رئیس امارات و ولیعهد بحرین به صورت جداگانه با معاون رئیس جمهوری آمریکا درخصوص تحولات نوار غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، محمد بن زاید، رئیس امارات در جریان تماس تلفنی با کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، تلاش‌های صورت گرفته در راستای پاسخگویی فوری به شرایط انسانی در غزه و افزایش کمک‌ها به غیرنظامیان را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اماراتی «وام»، دو طرف در جریان این تماس بر تلاش برای جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی غیرنظامیان در غزه و حفاظت از جان آنها بر اساس قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تاکید کردند.

رئیس امارات در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر لزوم افزایش کمک‌رسانی‌ها و فراهم کردن گذرگاه‌های امن تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت برقراری صلح فراگیر، عادلانه و همیشگی که ثبات در منطقه را تضمین کند، تاکید کرد.

از سوی دیگر، سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین نیز در جریان گفت‌وگو با معاون رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت برقراری آتش بس، حفاظت از غیرنظامیان و آزادی اسراء تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر لزوم گشایش فوری گذرگاه‌های انسانی برای ورود کمک‌ها به نوار غزه بدون هیچ مانعی تاکید کردند.

ولیعهد بحرین ضمن تاکید بر مخالفت قاطع خود با هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان در غزه از اراضی‌شان، بر اهمیت یکپارچه‌سازی تلاش‌ها جهت ممانعت از وخامت اوضاع و جلوگیری از خشونت که امنیت و ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

ولیعهد بحرین و معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین همکاری راهبردی میان دو کشور در سطوح پیشرفته را مورد بررسی قرار دادند و بر اهمیت تداوم تقویت آن در تمامی زمینه‌ها که خواسته‌ها و اهداف مشترکشان را محقق می‌کند، تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha