• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081612117
  • منبع : نمایندگی گیلان

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گیلان

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گیلان

ایسنا/گیلان نشست تشریح فرایند دانش بنیان شدن بر اساس پروتکل های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور هسته ها و شرکت های فناور مرتبط با پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

 کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان در استان گیلان در این نشست که 16 آبان در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد، ضمن تشریح فرایندهای دانش بنیان اظهار کرد: بر اساس پروتکل های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رتبه بندی جدید شرکتهای دانش بنیان شامل رده های فناور، نوآور و نوپا است که جایگزین اصطلاحات دانش بنیان نوع ۱، ۲ و ۳ شده است.

دکتر روهام قلیچی افزود: دانش بنیان شدن به صورت یک پروژه نیست، بلکه در قالب یک فرایند تعریف می شود و شرکت ها برای دانش بنیان شدن باید طی یک برنامه ریزی در یک بازه زمانی مناسب، تمهیدات و الزاماتی را جهت موفقیت در این زمینه مهیا کنند.

مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف همچنین گفت: مطالعه قوانین و مقررات جدید و تلاش برای رعایت الزامات مربوطه، می تواند در جهت تسهیل و تسریع در حرکت به سمت مسیر دانش بنیان شدن موثر باشد.

وی تصریح کرد: گروه دانش بنیان کاشف، به عنوان تنها کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت و کارگزار توانمندسازی دانش بنیان در استان، آمادگی خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی واحدهای دانش بنیان استان اعلام کرده است.

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گیلان

 تعداد واحدهای دانش بنیان از مهمترین موارد ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در استان ها است

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان استان گفت: یکی از مهمترین مواردی که در ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در سطح استان ها نقش دارد، تعداد واحدهای دانش بنیان در هر استان است.

دکتر کمیل بابایی افزود: با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در زیست بوم فناوری گیلان، تعداد فعلی واحدهای دانش بنیان استان زیبنده نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر با افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان شاهد ارتقای جایگاه استان باشیم.

وی تصریح کرد: ترغیب هسته ها و واحدهای فناور به سمت دانش بنیان شدن با توجه به مشوق ها و حمایت هایی که وجود دارد در دستور کار ما قرار دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان همچنین گفت: در راستای تقویت زیست بوم فناوری استان در تلاش هستیم تا بخشی از فرایند تحقیق و توسعه شرکت های شاخص تولیدی دانش بنیان استان را در پارک علم و فناوری گیلان مستقر کنیم.

گفتنی است در انتهای این نشست، واحدهای فناور استان به طرح سوالات خود در زمینه موضوع نشست پرداختند و توضیحات لازم به این واحدها ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha