• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081612191
  • خبرنگار : 50294

اختتامیه دومین جشنواره موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در کامیاران

 اختتامیه دومین جشنواره موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در کامیاران

ایسنا/کردستان دومین جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی که با هدف نشاط اجتماعی و همبستگی اقوام ایرانی به میزبانی کامیاران برگزار شد، بە پایان خود رسید.

جشنوارە ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی، جشنوارەای با رنگ و بوی موسیقی محلی اقوام ایرانی، روز دوشنبە (۱٥ آبان) شروع و امروز (۱٦آبان) در شهر کامیاران بە کار خود پایان داد.

هنرمندان صدای مظلومیت غزە باشند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر حمایت هنرمندان از مردم مظلوم غزە تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید با زبان هنر مظلومیت غزە را بە گوش جهانیان برسانند و هم صدای آنان باشند.

علی اصغر دریایی امروز (۱٦آبان) در مراسم اختتامیە دومین جشنوارە موسیقی خیابانی اقوام ایرانی کە در شهر کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: امروز در غزە، شهر امام شافعی کودکان و زنان آماج حملات وحشیانە رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند و بە مظلومانەترین شکل ممکن بە شهادت می‌رسند.

وی در پایان از برگزاری جشنوارە نماز در شهر کامیاران خبر داد و افزود: این جشنوارەها در راستای رشد فضائل اخلاقی برگزار می‌شوند.

دومین روز جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی بە میزبانی شر موچش

همچنین دومین روز از دومین جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی با حضور احمد ابراهیمی بخشدار موچش، شهردار و رئیس شورا و اعضای شورای شهر و دهیاران و روسای ادارات و حسین پناهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران و مردم شهر  موچش آغاز شد.

در ادامه این مراسم احمد ابراهیمی بخشدار موچش گفت: کشور ایران دارای تنوع فرهنگی است فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف مثل باغی از گل‌های زیبا و متنوع تشکیل شده و بخشی از آن نیز مربوط به کردستان و مردم این منطقه است.

وی ضمن خیر مقدم به مهمانان از شهر موچش و هنرمندان سراسر کشور که از استان‌های بوشهر، کرمانشاه و گروه موسیقی آذری از آذربایجان شرقی حضور پیدا کردند، اظهار کرد: آرزو دارم بچه‌های فلسطینی و مردم بی گناه غزه که زیر شدیدترین بمباران‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است مثل شما بچه های این شهر که در این جشنواره حضور دارند در صلح و صفا و در چنین برنامه‌هایی شرکت کنند.

در دومین روز از این جشنوارە گروه موسیقی آوای موج بوشهر، گروه موسیقی محلی منطقه لیلاخ از استان کردستان، گروه موسیقی بیستون بند از استان کرمانشاه در شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران بە اجرا پرداختند.

همچنین گروه موسیقی لاوک و حیران شهر سنندج در دومین جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی امروز در بازار شهر کامیاران، اجرای خود را بە نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha