• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402081712196
  • منبع : نمایندگی سمنان

از ابتدای امسال تاکنون انجام شد

انسداد ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان سمنان

انسداد ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان از پر کردن ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۴۲ درصد از برنامه‌های نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان سمنان محقق شده است.

حمید احسانی، ۱۶ آبان در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی که در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی یکی از منابع استراتژیک و مهم کشور بوده و حفظ و حراست از آن بسیار حائز اهمیت و از کارهای حاکمیتی وزارت نیرو است و در این راستا طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی در سطح کشور در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها، پروژه‌های جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز به‌طور مستمر در حال انجام است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده برای نصب کنتور هوشمند و اجرای طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نصب کنتور هوشمند بر روی ۳۰۰ حلقه چاه هدف‌گذاری شده است که تاکنون تعداد ۱۲۵ کنتور معادل ۴۲ درصد از چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شده است.

احسانی گفت: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز با اقدامات انجام شده و کاهش منصوبات، در حجم ۲/۳ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای اجرای پروژه‌های اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها، گفت: از مجموع ۴۰۰ حلقه چاه هدف‌گذاری شده تاکنون ۱۶۳ مورد معادل ۴۱ درصد اجرایی شده است.

احسانی همچنین از تعیین تکلیف ۵۲ درصد چاه‌های غیرمجاز استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این راستا تعدادی از چاه‌ها پر و مسلوب‌المنفعه شدند و تعدادی هم پروانه دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز مکشوفه پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اجرای پروژه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی، گفت: این پروژه با هدف صرفه‌جویی در منابع آب و برق و شناسایی مشترکان پرمصرف انجام می‌شود.

احسانی با اشاره به روند اجرای پروژه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی، اضافه کرد: در حال حاضر شناسایی مشترکان پرمصرف در دستور کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha