• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402081712257
  • خبرنگار : 50589

وقتی استقلال-تراکتور را با داربی اشتباه گرفتند!

وقتی استقلال-تراکتور را با داربی اشتباه گرفتند!

ایسنا/آذربایجان شرقی مدافع سابق تراکتور خاطره‌ای جالب از جدال این تیم با استقلال را بازگو کرد.

مصطفی اکرامی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مصاف این هفته استقلال و تراکتور اظهار کرد: در طول سالیان اخیر جدال استقلال و تراکتور همواره جذاب و حساس بوده است. این فصل هم باتوجه به شرایط جدول، حساسیت این بازی دو چندان شده؛ تراکتور می‌تواند با برتری در این مسابقه با اعتماد به نفس مضاعف در کورس قهرمانی قرار گیرد.

او ادامه داد: استقلال، تیم خیلی‌خوب و سازمان‌یافته‌ای دارد که جایگاه این تیم در جدول، نشان دهنده این قضیه است. بازی نزدیک خواهد بود. تراکتور فصل گذشته نتیجه خیلی بدی را مقابل استقلال کسب کرد (۷-۱) و می‌تواند با انگیزه‌ای بیشتر به دنبال یک برد خوب، جهت از یاد بردن باخت مفتضحانه فصل پیش باشد.

اکرامی در پاسخ به این سوال که آیا تراکتور ترکیب ثابت خود را پیدا کرده یا خیر؟ گفت: ثبات در تمام تیم‌های موفق دنیا پس از چند بار آزمون و خطا، حرف اول را می‌زند. یک مربی بر اساس عملکرد بازیکنانش، آرایش تیم را شکل می‌دهد. باید به تصمیمات پاکو خمس احترام گذاشت، ما در تمرینات حضور نداریم و نمی‌دانیم کدام بازیکن شایستگی بازی را دارد. بازی‌های ابتدایی فصل باعث شد که بازیکنان و سرمربی شناخت بسیاری از هم پیدا کنند و این مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدافع سابق تراکتور در مورد غیبت ریکاردو آلوز در بازی این تیم با استقلال افزود: آلوز بازیکن خیلی خوبی است و شایستگی هایش را ثابت کرده است. قطعاً تراکتور به یک بازیکن وابسته نیست. این تیم با آلوز باخت را تجربه کرده و بدون او هم به پیروزی رسیده است. نمی‌توان کیفیت این بازیکن را کتمان کرد، اما من فکر می‌کنم، جایگزینی باانگیزه و با کیفیت لازم در تراکتور برای آلوز وجود دارد.

اکرامی درباره خاطره خود از دیدارهای تراکتور و استقلال گفت: در سال‌های ابتدایی صعود به لیگ‌برتر، استقلال و پرسپولیس مقابل تراکتور به ندرت امتیاز کسب می‌کردند و به مساوی هم راضی بودند. در آن‌ سال‌ها پرسپولیس و استقلال را همواره شکست می‌دادیم، تعداد باخت خیلی کم بود و بیشتر برد و مساوی به دست می‌آوردیم.

او ادامه داد: بهترین خاطره‌ام از مصاف تراکتور و استقلال به سال اول حضور تراکتور در لیگ‌برتر برمی‌گردد. در اولین بازی با یک تیم تهرانی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفتیم. بازی دو بر دو به پایان رسید که گل دوم تراکتور را به ثمر رساندم. جوی آن مسابقه فوق‌العاده بود و اگر کسی نمی‌دانست بازی استقلال و تراکتور است، فکر می‌کرد داربی بین استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود؛ نصف ورزشگاه تراکتوری‌ها بودند. شرایط به گونه‌ای بود که من و هم‌تیمی هایم بابت بر تن کردن پیراهن تیم بزرگی مثل تراکتور به خودمان افتخار می‌کردیم. این اتفاقات بعد از آن تکرار نشد و قبلاً هم نبود که تیمی غیر تهرانی در آزادی نزدیک ۵۰ هزار تماشاگر داشته باشد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تراکتور قابلیت شکست استقلال را دارد یا خیر؟ گفت: صددرصد توانایی‌اش را دارد اما به شرطی که بازیکنان بهترین کیفیت خود را ارائه دهند. در بازی مقابل تیم های مطرح باید ۷۰ درصد از بازیکنان یک تیم بالای ۷۰ درصد آماده باشند و اگر این شرایط وجود داشته باشد برد تراکتور دور از دسترس نیست.

اکرامی عنوان کرد: بازیکنان تراکتور باید خیلی هوشیارانه عمل کنند. تیم‌های جواد نکونام از لحاظ سازمان دفاعی خوب هستند و وقتی جلو می‌افتند گل زدن سخت می‌شود، اما اگر این تیم عقب بیافتد کار برایش دشوار خواهد بود و در صوت اینکه تراکتور به گل اول دست پیدا کند احتمال برد این تیم بسیار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha