• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081712276
  • خبرنگار : 71402

نمایندگان آمریکایی رشیده طلیب را بابت موضع‌گیری علیه اشغالگران محکوم کردند

نمایندگان آمریکایی رشیده طلیب را بابت موضع‌گیری علیه اشغالگران محکوم کردند
رشیده طلیب و ایلهان عمر

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای برای محکوم کردن رشیده طلیب، نماینده کنگره به دلیل آنچه انتشار «روایت‌های نادرست» درباره درگیری میان رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس خواند، تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، قانونگذاران مجلس نمایندگان این قطعنامه را که توسط ریچ مک‌کورمیک، نماینده کنگره ارائه شده بود، با ۲۳۴ رأی موافق در مقابل ۱۸۸ رأی مخالف به تصویب رساندند.

براساس متن لایحه، قطعنامه مک‌کورمیک، طلیب را به دلیل آنچه «ترویج روایت‌های نادرست» درباره حمله غافلگیرانه حماس در هفت اکتبر به اراضی اشغالی و تاکید او بر «نابودی اسرائیل» خواند، محکوم می‌کند.

این قطعنامه به دنبال تلاش مشابهی از سوی مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا برای محکوم کردن طلیب به دلیل مواضع او در حمایت از فلسطین است. مجلس نمایندگان هفته گذشته قطعنامه گرین را پس از آن که نزدیک به ده‌ها جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به دموکرات‌ها پیوستند تا مانع بررسی آن در صحن علنی شود، مسدود کرد.

مارجوری تیلور گرین همچنین قطعنامه‌ای به روز شده برای محکوم کردن طلیب به اتهام تحریک «اشغال غیرقانونی» در ساختمان کنگره ایالات متحده ارائه کرد، در حالی که قطعنامه اولیه از این حادثه به عنوان «شورش» یاد می‌کرد؛ اصطلاحی که اغلب با نقض و ورود به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط معترضان حامی ترامپ در تاریخ شش ژانویه ۲۰۲۱ مرتبط است.

طلیب این اقدامات را «عمیقا اسلام‌هراسی» توصیف کرده و بر تعهد خود به همکاری با حامیان صلح و درخواست آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس تأکید کرده‌است. طلیب، نمایندگان همکار خود را به «تحریف» مواضع او در قطعنامه‌ها متهم کرد.

گرین همچنین خواستار اخراج طلیب از کنگره شده و سناتور آمریکایی دیگری به نام مارشا بلکبرن هم آن را تکرار کرد.

بلکبرن در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مدعی شد که رشیده طلیب یکی از اعضای کنگره است که ادعا می‌شود با حماس ارتباط دارد و این موضوع باید فورا مورد بررسی قرار گیرد و اگر درست باشد، مجلس باید برای اخراج او اقدام کند. قطعنامه‌های این چنینی مجلس نمایندگان ایالات متحده عمدتا محکومیت نمادین اقدامات یک قانونگذار است.

به دنبال عملیات هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطینی تحت عنوان طوفان الاقصی که موجب حملات گسترده هوایی و زمینی صهیونیست‌ها به غزه و دیگر نقاط اراضی اشغالی فلسطین شد، رشیده طلیب حمایت خود را از فلسطینی‌ها که تحت فشار و محاصره و علیه اقدامات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی دست به این عملیات زدند، حمایت کرد که نارضایتی قانونگذاران آمریکایی را در پی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha