• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402081712290
  • خبرنگار : 50124

نقشه‌های مناسبی از پراکنش گونه‌های جانوری وجود ندارد

نقشه‌های مناسبی از پراکنش گونه‌های جانوری وجود ندارد
عکس تزئینی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور گفت: مساله تهیه نقشه پراکنش‌ گونه‌های جانوری توسط دانشگاه شیراز در حال تهیه شدن است که تقاضا می‌شود معاونان با اهتمام ویژه و با جدیت نسبت به این کار اقدام کنند، زیرا همواره نقشه‌های مناسبی از پراکنش گونه‌های جانوری وجود ندارد که این امر می‌تواند اقدامی برای توسعه پایدار باشد.

حسن اکبری ۱۷ آبان‌ماه در نشست تخصصی معاونان محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور اظهار کرد: کسی که مسئولیت معاونت طبیعی را برعهده می‌گیرد باید گرایش و نمود بیشتری به طبیعت داشته باشد، باید از آسیب یک گونه جانوری ناراحت شود و به هیچ عنوان نباید مشکلات مانع کار معاونان شود.
وی افزود: نسبت به آسیب تنوع زیستی و حفاظت از جمله شکار غیر مجاز و از بین رفتن مناطق چهارگانه حساسیت ویژه صورت گیرد، بنابراین مسئول مستقیم آسیب به تنوع زیستی و مناطق حفاظت شده معاون محیط‌زیست طبیعی است که در همه مسائل ورود کند.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور بیان کرد: مساله حساسیت معاون طبیعی استان‌هاست که به مسائلی که در استان اتفاق می‌افتد توجه شود زیرا رسالت بر دوش معاون بحث شرعی است، از طرفی اگر به ناحق خون حیات وحش به ناحق ریخته شود مسئولیت آن برعهده این معاونت است و باید پاسخگو بود، ممکن است در انتصابات مشکلاتی وجود داشته باشد اما نباید حساسیت نسبت به این موضوعات از بین برود.
وی گفت: مساله تهیه نقشه پراکنش‌ گونه‌های جانوری توسط دانشگاه شیراز در حال تهیه شدن است که تقاضا می‌شود معاونان با اهتمام ویژه و با جدیت نسبت به این کار اقدام کنند، زیرا همواره نقشه‌های مناسبی از پراکنش گونه‌های جانوری وجود ندارد که این امر می‌تواند اقدامی برای توسعه پایدار باشد.
به گفته وی، قرارداد سامانه جامع محیط‌زیست بسته شده است.
اکبری در راستای جذب و ورود به مسئولیت اجتماعی، تصریح کرد: اعتبارات دولتی به منظور رفع مشکلات محدود بوده که لازم است مخربین طبیعت سهم خود را به منظور احیای محیط طبیعی، بهسازی و ... لحاظ کنند.
وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان‌های مختلف و مجموعه‌های وابسته به وزارت کشور منعقد می‌شود باید به صورت اجرایی دنبال تا نتایج خوبی از آن‌ها حاصل شود.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور اضافه کرد: تعداد اندکی از استان‌های کشور در زمینه معاونت محیط طبیعی‌ که شناخته شده‌اند در زمینه اجرتی دستورالعمل‌ها بی‌نظم هستند که امید است بعد از این نشست چارچوب مشخصی مدنظر قرار گیرد، البته چهارمحال و بختیاری استانی است که کارهای مبتکرانه‌ای را ارائه می‌دهد و از این حیث از آنها تشکر می‌کنم.
اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امید است این نشست تخصصی که به منظور تبادل تجربه است، نقطه عطفی در حوزه معاون محیط‌زیست طبیعی صورت گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha