• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402081712562
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

اجرای مرحله دوم طرح آرامش در شهر/ ادامه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر

اجرای مرحله دوم طرح آرامش در شهر/ ادامه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح آرامش در شهر به صورت همزمان در سراسر کشور، گفت: اجرای طرح دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش ایسنا، سردار ایرج کاکاوند با اشاره به ضرورت اجرای مرحله دوم اجرای طرح آرامش در شهر با شعار « شهری عاری از معتاد متجاهر» توسط رده های پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور اظهار کرد: در راستای پاک سازی و کنترل محسوس و نامحسوس نقاط آلوده شهرها، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی از جمله دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر از سوی این پلیس به صورت همزمان و با جدیت و بهره گیری از تمام ظرفیت های بالقوه موجود، در تمام استان های کشور در حال اجراست.

وی درباره جزئیات اجرای مرحله دوم طرح آرامش گفت: یکی از اقدامات تاثیر گذار و دارای اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در سال جاری، اجرای طرح آرامش در شهر با هدف دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر می باشد که مرحله اول آن در چهارم مهر ماه سال جاری به مدت یک هفته از طریق راه اندازی واحدهای گشتی و یگان های ضربت مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور اجرا شد و خوشبختانه علاوه بر پاک سازی چهره شهرها از لوث معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، شاهد حجم بالای کشفیات  انواع مواد مخدر و زمین گیر شدن باندهای قاچاق مواد مخدر بودیم.

وی اضافه کرد: مرحله دوم طرح آرامش در شهر نیز بر اساس مطالبات به حق شهروندان از ۱۶ آبان ماه، به مدت دو روز و به صورت همزمان توسط رده های تخصصی پلیس در سراسر کشور، اجرا می گردد؛ بدون شک دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر  بدون وقفه و لحظه ای تعطیلی، با جدیت ادامه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی و رصد نقاط آلوده شهرها توسط پلیس پیش از اجرای طرح های پاک سازی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: خوشبختانه برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر راه اندازی قرارگاه تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر از اسفندماه سال گذشته، شاهد وضعیت مطلوبی نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر می باشیم؛ همچنین با اشراف اطلاعاتی، نقاط آلوده تحت رصد و پوشش انتظامی پلیس قرار گرفته و با قاطعیت با خرده فروشان مواد مخدر در این نقاط برخورد می شود.

وی در ادامه به ضرورت اقدامات پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر برای جامعه هدف خود که بیشتر شامل مدارس واقع در مناطق آلوده است، برنامه های آموزشی ویژه‌ را تدارک دیده و از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، ، گروه های هنری و .... اقدام به فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و ارتقاء توانایی هایی نظیر فراگیری مهارت های «نه گفتن» و «تاب آوری» در بین دانش آموزان کرده است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار کاکاوند در خاتمه با تاکید بر اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های پلیس است، اظهارکرد: از شهروندان تقاضا داریم همچون گذشته با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha