• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402081712598
  • خبرنگار : 50180

برآورد بیمه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه

 برآورد بیمه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال اراضی زیر پوشش بیمه استان به قریب ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

هوشنگ کریمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جدید( ابتدای مهر) تاکنون ۷۰ هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه بیمه شده، ‌اظهار کرد: انتظار داریم امسال اراضی زیر پوشش بیمه استان در نهایت به قریب ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

 کریمی یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته بود که ۱۸۰ هزار هکتار آن در قالب اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها بیمه شده بود.

کریمی در ادامه با بیان اینکه امسال سهمیه ۵۰۰ هزار هکتاری برای بیمه کردن اراضی کشاورزی استان در قالب اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در نظر گرفته شده، گفت: در صورت استقبال کشاورزان از این طرح شاهد افزایش پوشش بیمه ای اراضی کشاورزی استان خواهیم بود و به هدفگذاری در نظر گرفته شده برای استان خواهیم رسید.

کریمی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با همکاری صندوق بیمه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح اراضی دیم شامل اراضی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای مثل گلرنگ و ... با هزینه پایین، ضریب خطر و پرداخت خسارت بالا تحت پوشش بیمه می روند.

 برآورد بیمه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهی برای جبران خسارتهای غیرقابل پیش‌بینی در بخش کشاورزی است، افزود: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با مخاطرات بخش کشاورزی و کاهش خسارات حوادث غیرمترقبه بر محصولات مورد تاکید است.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم با تلاش و اطلاع رسانی مناسب در راستای پوشش حداکثری بیمه اراضی کشاورزی استان اقدام کرده تا زمینه اطمینان‌ خاطر کشاورزان استان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha