• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081712603
  • خبرنگار : 50214

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور:

همدلی بین اجزای زیست‌بوم نوآوری مانع مهاجرت نخبگان می‌شود

همدلی بین اجزای زیست‌بوم نوآوری مانع مهاجرت نخبگان می‌شود

ایسنا/یزد رئیس صندوق نوآوری و فناوری و شکوفایی کشور، همدلی و هماهنگی در بین اجزای زیست‌بوم نوآوری را مانع مهاجرت نخبگان خواند.

«محمدصادق خیاطیان یزدی» در مراسم آغاز بکار در سومین کنفرانس ملی انجمن‌های علمی پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های نوآور که امروز در دانشگاه یزد برگزار شد، با بیان اینکه زمانی که در مورد اکوسیستم طبیعی صحبت می‌شود، طبیعتاً این زیست‌بوم بازیگرانی دارند که با یکدیگر تعامل دارند و این موضوع در مورد زیست‌بوم نوآوری نیز وجود دارد، اظهار کرد: موضوع مهمی که در زیست‌بوم نوآوری وجود دارد رشد است، به‌نحوی‌که اگر جهشی برای تعدادی از شرکت‌ها ایجاد می‌شود اجزای دیگر زیست‌بوم مجبور به رشد هستند و اگر به‌اندازه شرکت رشدیافته، رشد نکنند در نهایت حذف می‌شوند.

وی با طرح این سؤال که آیا واقعاً توانسته‌ایم پارک نوآور داشته باشیم، افزود: هم‌چنان برخی پارک‌های علم و فناوری دنبال دریافت تسهیلات  و زمین هستند و نتوانسته‌اند همپای دیگر اجزای اکوسیستم نوآوری رشد کنند و متأسفانه مهم‌ترین کارکرد پارک‌های علم و فناوری که بحث راهنمایی و هدایت است در پارک‌های علم و فناوری به‌صورت کامل به وقوع نپیوسته است و به همین علت در بسیاری از زمینه‌ها دچار مشکل هستیم.

خیاطیان با تأکید بر این که در صندوق نوآوری و فناوری و شکوفایی متوجه شده‌ایم که دیگر نمی‌توانیم به بودجه‌های دولتی اکتفا کنیم زیرا دولت و شرکت‌های دانش‌بنیان هر دو رشد کرده‌اند، تاکید کرد: ساماندهی موضوع مالیات بر اساس تأکید شخص رئیس‌جمهور شامل شرکت‌های دانش‌بنیان که در قانون آمده است، نمی‌شود و امیدواریم این موضوع در تدوین قانون نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری‌ها در صندوق نوآوری و فناوری و شکوفایی به سمت روش‌های دیگر جذب بودجه و اعتبارات است، تصریح کرد: عوامل کششی خارجی با ایجاد انگیزه‌های متعدد در حال جذب نخبگان کشور هستند ولی در این زمینه تجربه‌های موفقی وجود دارد که نشان داده است که اگر منسجم و با برنامه عمل کنیم می‌توانیم مانع مهاجرت نخبگان شویم و حتی می‌توانیم شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

خیاطیان در پایان افزود: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی در سطح کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha