• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402081712625
  • منبع : مطبوعات

آژانس تعطیلات

آژانس تعطیلات

رژیم صهیونیستی در طول یک ماه اخیر، بیش از ۳۰ هزار تن بمب روی سر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه ریخته است؛ بمب‌هایی که در مجموع به اندازه ۲ بمب اتمی که آمریکا روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ریخت، قدرت تخریب داشت. بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم فلسطین به شهادت رسیده و ۲۷ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. همه این جنایات صهیونیست‌ها بدون هیچ مانع سیاسی و بین‌المللی رخ داده و تا امروز نیز ادامه داشته است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از حجم بمباران‌ها و جنایت‌های خود در غزه ناراضی به نظر می‌رسند و برای کشتار بیشتر و وحشیانه‌تر مردم فلسطین، به دنبال استفاده از بمب اتم در غزه هستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وطن امروز نوشت: در روزهای اخیر مقامات رژیم صهیونیستی رسما اعلام کردند برای نابودی غزه تنها موشک کفایت نمی‌کند و ارتش اسرائیل باید از بمب اتم علیه مردم فلسطین استفاده کند!

اخیرا «آمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی خواستار بمباران غزه با بمب اتم شد. الیاهو با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس می‌زند اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من می‌خواهم؟ خیر. شاید ۶۰  درصدش باشد. الیاهو در پاسخ مجری که پرسید چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، گفت بمباران اتمی غزه یکی از گزینه‌های کابینه جنگ اسرائیل است. وزیر میراث رژیم صهیونیستی علاوه بر درخواست بمباران اتمی غزه، مخالفت خود با ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را نیز اعلام کرد و گفت «ما به نازی‌ها کمک‌های بشردوستانه نمی‌دهیم». او همچنین مدعی شد «چیزی به نام غیرنظامی بی‌نقش در غزه وجود ندارد».

اظهارات الیاهو در همان ساعات ابتدایی با واکنش سریع و فوری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد. نتانیاهو ضمن رد آنچه وزیر کابینه‌اش بیان کرد، مدعی شد ارتش اسرائیل مطابق با استانداردهای حقوق بین‌الملل عمل می‌کند(!) همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، عضویت آمیخای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی این رژیم در کابینه خود را به حالت تعلیق درآورده است. نتانیاهو در حالی مدعی است رژیم صهیونیستی مطابق استانداردهای حقوق بین‌الملل عمل می‌کند که ارتش این رژیم تروریست در هفته‌های اخیر، ضدبشری‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم غزه مرتکب شده است.

الیاهو تنها یکی از مقامات رژیم صهیونیستی است که خواهان استفاده از بمب اتم علیه مردم غزه شده است. پیش از او نیز اسحاق کروزر، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) گفته بود نوار غزه باید از روی نقشه کاملا محو شود تا پیام تل‌آویو به سایر دشمنان اسرائیل برسد. موشه ویگلین، عضو پیشین پارلمان صهیونیست‌ها نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او ضمن درخواست انتقام خشن از مردم فلسطین در توئیتی نوشته بود: موشک اریحا! موشک اریحا! هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروهای زمینی به غزه. سلاح روز قیامت. این نظر من است.

موشک اریحا، موشکی قاره پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن ۶۵۰۰ کیلومتر است.

* واکنش ایران به تهدید اسرائیل

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تهدید وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از بمب اتم نوشت: اظهارات وزیر رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب ‌اتم نشانگر شکست واقعی رژیم در برابر مقاومت است. وی تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کنند. فردا دیر است. امیرعبداللهیان همچنین نوشت: مسؤولیت کامل این نسل‌کشی با کاخ سفید است.

* سکوت آزاردهنده مدعیان حقوق بشر

اظهارات صریح مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم استفاده از بمب اتم علیه مردم غزه، هیچ واکنشی از سوی مجامع و نهادهای بین‌المللی، از جمله شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی در پی نداشت. این در حالی است که مردم ایران به دلیل فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا و دولت‌های غربی قرار دارند. جمهوری اسلامی ایران بارها به صورت رسمی اعلام کرده است فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان صرفا جنبه صلح‌آمیز دارد و به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. با این حال در طول ۲۰ سال گذشته، غرب با معرفی ایران به عنوان یک تهدید هسته‌ای، پروژه نابودی تاسیسات هسته‌ای کشورمان را دنبال کرده است. در هفته‌های اخیر جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای توقف حملات و جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها دریغ نکرده است. در مقابل جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه وارد دومین ماه شده است. مقایسه عملکرد نهادهای بین‌المللی و دولت‌های غربی در مواجهه با تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تهدیدهای علنی صهیونیست‌ها مبنی بر حمله اتمی به غزه، بخوبی تناقض رفتاری آنها را به نمایش گذاشت.

در همین رابطه باید به این موضوع هم اشاره کرد که رژیم صهیونیستی حتی عضوان‌پی‌تی (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) هم نیست و عملا پیمان‌های بین‌المللی را به سخره گرفته است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران با عضویت در این پیمان در عمل ثابت کرده است به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

جنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین که تاکنون منجر به شهادت هزاران نفر از مردم غزه از جمله تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان شده، به همه دنیا ثابت کرد نه ایران که رژیم تروریست صهیونیستی تهدید بزرگی برای جامعه بشری است و هیچ ابایی هم از اعلام جنایت‌هایش ندارد. تهدید اسرائیل به استفاده از بمب اتم در غزه، بخوبی نشان داد صحبت غرب و نهادهای بین‌المللی از صلح و حقوق بشر، تنها در حد لفاظی است. 

در بی‌کفایتی و مزاح بودن سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر همین بس که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ مزاحمت و واکنشی از سوی این نهادها، از پشت تریبون سازمان ملل عملا ایران را تهدید به حمله هسته‌ای کرد.

کسانی که دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را خطری برای دنیا می‌دانستند، اکنون در مواجهه با قتل عام مردم غزه توسط تروریست‌های صهیونیست، یا سکوت در پیش گرفته‌اند یا در حال حمایت و پشتیبانی از رژیم اشغالگر قدس هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha