• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081712627
  • خبرنگار : 50214

دستیار معاون علمی رئیس جمهور:

ایجاد هلدینگ‌های فناوری جزو اهداف اصلی دولت است

ایجاد هلدینگ‌های فناوری جزو اهداف اصلی دولت است

ایسنا/یزد دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری از اهتمام دولت به ایجاد هلدینگ‌های فناوری در راستای ایجاد زنجیره ارزش در این زیست‌بوم و تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور خبر داد.

«محمدجواد صدری مهر» امروز چهارشنبه در سومین کنفرانس ملی انجمن‌های علمی پارک های علم و فناوری و سازمان نواوری ایران که در یزد در حال برگزاریست، با بیان این که نحوه توسعه زیست بوم نوآوری بسیار سریع و قابل توجه است، اظهار کرد: با توجه به شرایط رشد در وضعیت فعلی ایجاد ساختمان و زیرساخت‌های جدید، حال اکوسیستم خوب نمی شود و امروز برای ایجاد یک اتفاق باید تاثیر معنادار در اقتصاد کشور بگذاریم و تا این اتفاق به وقوع نپیوندد نمی‌توانیم مدعی باشیم در مسیر درستی ایستاده‌ایم.

وی در این باره گفت: در عرصه مدیران و هدایت‌گران اکوسیستم و ورود نیروی با کیفیت‌تر و توانمندسازی در شرایط فعلی موضوعات اولویت‌دار است که به صورت ویژه باید از آنها حمایت شود.

صدری مهر با بیان این که انتقال تجربیات نسل‌های قبل باید به نسل فعلی منتقل شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نیازهای زیست بوم ایجاد یک زنجیره ارزش است و اگر بتوانیم به سمت ایجاد هلدینگ‌های بزرگ فناوری برویم قطعا خواهیم توانست در بحث اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار باشیم.

این مسئول یکی از آسیب‌های اکوسیستم را موازی کاری دانست و اظهار کرد: برای حل این مشکل برش استانی در حال انجام است و در این زمینه اختیارات به استان‌ها منتقل شده و اولین استان نیز در سطح کشور، استان یزد بوده است که تنها ما برخی شاخص‌ها را مشخص کرده‌ایم، اما نحوه و مسئولیت مستقیم آن با استانداری است.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این کنفرانس با بیان این که باید قوی باشیم و این قوی بودن تنها در سایه علم و فناوری برای کشور محقق می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی در حال تولید ادبیاتی هستیم که با اکوسیستم نوآوری همخوانی ندارد.

وی گفت: متاسفانه از هر ۱۰ کلمه حدود هشت کلمه لاتین است و این در شرایطی است که زبان فارسی باید رشد کند، به نحوی که اگر فردی خواهان کسب علم است مجبور به آموختن زبان فارسی باشد.

فاطمی با بیان این‌که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را وظیفه خود می‌دانیم، تصریح کرد: این حمایت به نحوی خواهد بود که هر فردی که علاقه‌مند به فعالیت درحوزه دانش‌بنیان است با روی گشاده از وی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha