• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402081712726
  • منبع : بازار

چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

یافتن بلیط هواپیما مقرون‌به‌صرفه و ارزان یکی از اولویت‌های مهم مسافران است. بااین‌حال این سؤال که چه زمانی آن‌ها را بخرند می‌تواند کمی گیج‌کننده و چالش‌برانگیز باشد. به‌ یاد داشته باشید که درک زمان‌بندی ایده‌آل می‌تواند به شما کمک کند بلیط ارزان و مناسب هواپیما را تهیه کنید و از بودجه سفر خود نهایت استفاده را ببرید.

به گزارش ایسنا به نقل از سفرمارکت، در این نوشته به هنر زمان‌سنجی در خرید بلیط می‌پردازیم و اطلاعاتی در مورد زمان رزرو بلیط هواپیما ارائه می‌کنیم. با انجام این موارد، می‌توانید پس‌انداز سفر خود را به حداکثر برسانید و سفری راحت و لذت‌بخش داشته باشید.

۱. از قبل برای فصل‌های اوج یا پیک سفر، بلیط هواپیما خود را رزرو کنید

برای فصول اوج سفر، مانند تعطیلات نوروز، اعیاد مذهبی، محرم و دیگر موارد یا سایر جشنواره‌ها، بهتر است بلیط هواپیما خود را از قبل رزرو کنید. ایام پرطرفدار مانند نوروز و تعطیلات تابستانی شاهد تقاضای بالای مسافران برای پروازها هستند که درنتیجه با نزدیک شدن به تاریخ سفر، قیمت‌ها افزایش می‌یابد؛ بنابراین، برنامه‌ریزی و خرید بلیط هواپیما حداقل از سه تا شش ماه قبل می‌تواند به شما کمک کند تا کرایه‌های کمتری را بپردازید و از پرداخت هزینه‌های اضافی در لحظه آخر جلوگیری کنید.

۲. خرید و رزرو بلیط هواپیما در شولدر سیزن را در نظر بگیرید

شولدر سیزن اصطلاحی است که به زمان قبل یا بعد از فصول اوج سفر گفته می‌شود. این زمان‌ها می‌توانند مناسب‌ترین انتخاب برای پروازهای مقرون‌به‌صرفه در ایران باشند. این دوره‌ها اغلب شرایط آب‌وهوایی مطلوب و ازدحام جمعیت کمتری دارند که آن‌ها را به یک جایگزین جذاب تبدیل می‌کند.

ماه‌های فروردین (به‌جز تعطیلات نوروز)، اردیبهشت، شهریور و مهر به‌طورکلی در ایران فصل شانه یا شولدر سیزن محسوب می‌شوند. رزرو بلیط در این زمان‌ها می‌تواند به‌طور بالقوه در هزینه‌ی شما برای سفر صرفه‌جویی کند. درعین‌حال خرید بلیط در این بازه‌های زمانی به شما امکان می‌دهد از آب‌وهوای دلپذیر لذت ببرید و از تماشای جاذبه‌های محبوب مقصدتان لذت ببرید.

۳. در مورد تاریخ سفر خود انعطاف‌پذیر باشید

انعطاف‌پذیری در تاریخ سفر می‌تواند بهترین راه شما برای به دست آوردن بلیط ارزان هواپیما باشد. از وب‌سایت‌های مقایسه خرید بلیط استفاده کنید و انواع تاریخ پرواز را برای شناسایی مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها بررسی کنید. گاهی‌ اوقات، حتی یک جابجایی جزئی یک یا دوروزه می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در قیمت ایجاد کند. روزهای وسط هفته، به‌ویژه سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، تقاضای کمتری برای پرواز دارند. در این روزها قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به آخر هفته‌ها ارائه می‌شوند.

چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

۴. از اعلان‌ها و تبلیغ‌های فروش بلیط ارزان استفاده کنید

حواستان به پیام‌های فروش بلیط ارزان و تبلیغات خطوط هوایی باشد! این پیام‌های تبلیغاتی که از طرف ایرلاین‌ها یا آژانس‌های مسافرتی ارسال می‌شوند می‌توانند فرصت‌های طلایی شما برای گرفتن بلیط هواپیما ارزان یا بلیط چارتر هواپیما باشند. ایرلاین‌های ایرانی اغلب تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای را در دوره‌های کم تردد یا به مناسبت برخی رویدادها و تعطیلات اعلام می‌کنند. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خطوط هوایی را دنبال کنید، برای مطلع شدن از خبرنامه‌ها در سایت آن‌ها ثبت‌نام کنید.

سعی کنید به‌طور منظم وب‌سایت‌های رسمی آن‌ها را بررسی کنید تا از تبلیغات جاری مطلع شوید. همیشه مطلع‌ بودن و داشتن اطلاعات خوب می‌تواند به شما در یافتن بهترین و ارزان‌ترین بلیط‌ها یاری برساند.

۵. خرید بلیط‌های لحظه آخری را در نظر بگیرید

در اغلب مواقع توصیه می‌شود که بلیط پرواز خود را از قبل رزرو کنید؛ بااین‌حال مواردی وجود دارد که خرید بلیط لحظه آخری باعث صرفه‌جویی باورنکردنی در هزینه‌های سفر شما می‌شود. اگر انعطاف‌پذیر هستید و دقیق بودن تاریخ سفر برایتان چندان اولویتی ندارد، توجه به بلیط‌های لحظه آخری می‌تواند ارزشمند باشد. خطوط هوایی گاهی اوقات قیمت صندلی‌های فروخته نشده را نزدیک به تاریخ سفر کاهش می‌دهند. با انجام این کار فرصت مناسبی برای خرید بلیط‌های تخفیف‌دار فراهم می‌کنند.

بااین‌حال، توجه داشته باشید که این رویکرد با عدم قطعیت همراه است؛ چنین بلیط‌هایی همیشه در دسترس نیستند. پروازهای موردنظر شما ممکن است همیشه با نرخ‌های تخفیفی در دسترس نباشند.

۶. از رزرو بلیط در زمان اوج ترافیک سایت‌های خرید بلیط خودداری کنید

هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما، توجه به زمان اوج ترافیک در پلتفرم‌های خرید بلیط ضروری است. سعی کنید در ساعاتی که بار ترافیک اینترنتی کم است بلیط رزرو کنید؛ مثلاً شما می‌توانید زمان‌هایی مانند صبح زود یا اواخر شب که افراد کمتری به دنبال پرواز هستند را برای خرید بلیط ارزان انتخاب کنید.

۷. رزرو پروازهای یک‌طرفه را با خطوط هوایی مختلف امتحان کنید

به‌جای خرید پروازهای رفت‌وبرگشت، رزرو بلیط یک‌طرفه با خطوط هوایی مختلف را در نظر بگیرید. در برخی موارد، این استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تا قیمت‌های ارزان‌تری پیدا کنید. با ترکیب و تطبیق خطوط هوایی مختلف برای پروازهای ورودی و خروجی خود، می‌توانید قیمت‌های مناسب‌تری را در مقایسه با کرایه‌های رفت‌وبرگشت ارائه‌شده توسط یک شرکت هواپیمایی دریافت کنید.

چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

کلام آخر

تهیه بلیط هواپیما با قیمت مناسب مستلزم درک زمان‌بندی ایده‌آل و داشتن یک رویکرد هدفمند است. با رزرو فصول کم‌تردد، انعطاف‌پذیری در تاریخ سفر و توجه به بلیط‌های لحظه آخری، می‌توانید شانس خود را برای یافتن بلیط ارزان افزایش دهید. همچنین در نظر گرفتن استراتژی‌های جایگزین مانند ترکیب پروازهای یک‌طرفه بسیار مهم است. صبر، تحقیق و هوشیاری به شما کمک می‌کند اسرار خرید بلیط ارزان را کشف کنید!

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha