• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081712776
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

احداث هنرستان جدید در تیران و کرون

احداث هنرستان جدید در تیران و کرون

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: با توجه به شرایط اقتصادی این شهرستان و لزوم مهارت‌‎افزایی هنرستان جدید به مجموعه محیط‌های آموزشی افزوده می‌شود.

علی محمدی کیا، ظهر امروز(چهارشنبه، ۱۷ آبان) در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز روستای حسن‌آباد از توابع بخش کردن، اظهار کرد: علاوه بر احداث مدارس، توسعه مراکز هنرستانی در رشته‌های فنی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هنرستان فنی دخترانه و پسرانه در تیران و کرون وجود دارد، افزود: احداث بیش از ۲ هنرستان جدید نیز در برنامه مطالعاتی قرار گرفته که یک باب آن در حال اجراست.

فرماندار تیران و کرون مهارت‌آموزی به دانش آموزان را عامل اصلی توسعه هنرستان‌ها بیان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی احداث گلخانه در رشته‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته به این عرصه‌ها ضرورت دارد.

وی ادامه داد: خیران برای این امر پیشتاز شده‌اند و در کنار دولت به احداث و تجهیز هنرستان‌ها کمک می‌کنند.

محمدی کیا با بیان اینکه توسعه مراکز علمی و آموزشی در این منطقه به توسعه کسب و کار، اشتغال‌زایی و رفع نیاز مطالعاتی کمک می‌کند، تصریح کرد: تحصیل دانش آموزان تیران و کرون در رشته‌های کشاورزی، گردشگری، فنی و مهندسی باعث ایجاد اشتغال و پیشرفت کار مبتنی بر اصول علمی خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: ۳۷ پروژه مدرسه‌سازی در حال اجرا و ۱۰ طرح دیگر هم در این ماه آغاز می‌شود که ۸۰ درصد آن بر عهده خیران است.

به گفته فرماندار تیران و کرون، نهضت مدرسه‌سازی در این شهرستان باعث شده که اهالی روستا در کنار خیران همراهی کنند و سرعت کار افزایش یابد.

احداث ۳۲ هنرستان جدید در استان اصفهان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز، گفت: تفاهم‌نامه و طرح احداث ۳۲ هنرستان جدید در استان اصفهان آماده شده که خیران ۸۰ درصد از آن را انجام می‌دهند.

علی‌اصغر ذاکران افزود: خیران نقش مهمی در احداث مدارس دارند که همین موضوع باعث شده تا در تیران و کردن دائماً کلنگ‌زنی و یا افتتاحیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: شاداب سازی مدارس در آستانه مهر از اقدامات مشترک اداره کل نوسازی استان اصفهان با خیران بود که در ۵۰۰ آموزشگاه انجام شد.

معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان، خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ارائه خدمت بیشتر و سرعت کار پروژه‌ها لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha