• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081712795
  • خبرنگار : 50625

«این‌چنین ساکت و روان»؛ روایتی از آسیب های اجتماعی

«این‌چنین ساکت و روان»؛ روایتی از آسیب های اجتماعی

ایسنا/اصفهان نمایش «این‌چنین ساکت و روان» که یکی از اجراهای راه‌یافته بخش صحنه‌ای به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، بیانگر کودک همسری و آسیب‌های واردشده به کودکان است.

رؤیا زیرک قشقایی درباره این نمایش به ایسنا گفت: داستان نمایش «این‌چنین ساکت و روان» درباره زنی است که در سن کم ازدواج‌کرده و صاحب فرزند می‌شود و قصد دارد که فرزند خود را از هویتش آگاه سازد، اما از این موضوع می‌ترسد. او نهایتاً به ترس‌های خود غلبه کرده و هویت فرزندش را بازگو و به روایت زندگی خود می‌پردازد.

او با بیان اینکه «این‌چنین ساکت و روان» یک نمایش مونولوگ درام و بیانگر آسیب‌های اجتماعی و مناسب عامه مخاطبان است، افزود: ۲ ماه نوشتن و تمرین برای اجرای این نمایش به طول انجامید. من به دلیل اینکه می‌خواستم نوشته خود را محک بزنم، برای اولین بار با این نمایش در همایش «هفتک» شاهین‌شهر شرکت کردم و هنگامی‌که مورد استقبال قرار گرفت و از افراد زیادی شنیدم که ظرفیت شرکت در جشنواره استانی را دارد، تصمیم به شرکت در جشنواره امسال برای دومین بار به‌عنوان نویسنده کردم.

«این‌چنین ساکت و روان»؛ روایتی از آسیب های اجتماعی

نویسنده و کارگردان نمایش «این‌چنین ساکت و روان» یادآور شد: برای من راه‌یابی به مرحله بعدی اهمیت چندانی نداشته و آن چیزی که اهمیت دارد، لذت بردن مخاطب از تماشای این تئاتر و میزان درک او از آسیب‌های اجتماعی است.

بازیگر نمایش «این‌چنین ساکت و روان» یادآور شد: این روزها نه‌تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان، مخصوصاً کشورهای خاورمیانه شاهد کودک همسری و آسیب‌هایی که به کودکان وارد می‌شود، هستیم و هدف من از اجرای این نمایش این بود که به بیان آن چیزی که در باب این موضوع مرا آزار می‌دهد، بپردازم.

«این‌چنین ساکت و روان»؛ روایتی از آسیب های اجتماعی

او اضافه کرد: در این نمایش، کمند شمس به‌عنوان مشاور کارگردان، آرزو موسوی به‌عنوان صدابردار، حجت شبانی به‌عنوان دستیار کارگردان، امیر مرادی به‌عنوان مدیر صحنه، ماهان بخشی به‌عنوان منشی صحنه و کیانا شمس به‌عنوان طراح پوستر و سازنده تیزر حضور دارند.

زیرک قشقایی افزود: هم‌چنین در این نمایش حسن محمدی فرانی به‌عنوان طراح نور، رؤیا زیرک قشقایی به‌عنوان طراح لباس، کوروش شمس به‌عنوان سرپرست گروه فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا نمایش «این‌چنین ساکت و روان» چهارشنبه (۱۷ آبان ماه) که در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در سالن شماره یک پردیس هنر، واقع در پل شهرستان به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha