• پنجشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402081712837
  • خبرنگار : 71282

لزوم سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

لزوم سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای،گفت: فراگیری آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار بستر جذب سریع‌تر جوانان و فارغ التحصیلان به بازار کار را فراهم می‌کند.

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از علل بیکاری در کشور را فقدان مهارت دانست و بر لزوم سرمایه‌گذاری در امر توسعه مهارت و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر تداوم ابتکار و نوآوری و گسترش مهارت‌های فنی است، از این رو به منظور مهارت‌افزایی لازم است، خودباوری و خودآگاهی نسبت به توانایی‌ها و استعدادهای فردی شکل گرفته و دستگاه‌ها در امر توسعه مهارت آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقاء جایگاه مهارت آموزی در کشور و فراگیر شدن موضوع مهارت در میان مردم و مسئولان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقتصاد توسعه یافته و کاهش بیکاری مستلزم ارتباط جدی میان مهارت آموزی و اشتغال است.

عظیمی درعین حال از طرح‌ مهارت آموزی در محیط واقعی کار به عنوان یکی از طرح‌های مهم و موثر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نام برد و گفت: آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایدارسازی مشاغل سنتی و بومی، استفاده از توان آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی و کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بیش از ۸۰ درصد مهارت‌جویانی که در محیط واقعی کار دوره‌های آموزش مهارتی را می‌گذرانند به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

وی در پایان از رشد ۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم نسبت به دوره‌های قبل خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از ۲۵۳۰ مجوز مرکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی و بیش از ۲۴ هزار مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در پنجره واحد خدمات الکترونیک صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha