• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402081712848
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

۲۰ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

۲۰ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

حسنعلی عزت خواه روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست هم اندیشی قطب دو کشوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه با بیان اینکه امروز نیازمند طرح و نگاهی نو در مدارس غیر دولتی هستیم، گفت: امروز جهان اسلام در قبال مسئله فلسطین رسالت خطیری بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نشست هم اندیشی قطب دو کشوری با حضور ۵ استان کشور فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات ذر راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی بر اساس سند تحول بنیادین خواهد بود، اظهارکرد: مدارس غیردولتی سهم مهمی در آموزش و تربیت دانش آموزان دارند که توانمند سازی نیروی انسانی و توجه ویژه به مسائل تربیتی در کنار آموزش یک ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت آموزش وپرورش در استان خاطرنشان کرد: در استان بالاخص در شهر یاسوج آموزش و پرورش با کمبود فضای آموزشی مواجه است که هم اکنون قریب به ۳۰ هزار نفر در سطح استان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند که در این زمینه مدارس غیردولتی کمک شایانی کرده است.

عزت‌خواه برگزاری آیین چفیه های بهشتی در مدارس غیر دولتی را یک اقدام ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در مدارس غیر دولتی در ابعاد تربیتی و آموزشی انجام می گیرد که باید اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

عبدی صفایی، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش وپرورش پرداخت و گفت: ۳۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: ۲۱۶ مدرسه،۲۵۱ مرکز علمی آزاد و زبان، ۷۰ مدرسه هیات امنایی،۳۱ مدرسه از راه دور و ۱۰ مدرسه وابسته در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، صفایی با اشاره به توانمند سازی نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی تصریح کرد: در راستای توانمند سازی نیروی انسانی با همکاری دانشگاه فرهنگیان۱۰۳۰ نفر دوره حضوری را گذرانده اند که افراد باقی مانده تا پایان آبان ماه این دوره آموزشی را می گذرانند.

گفتنی است که در این جلسه روسای مشارکت‌های مردمی استان‌های قطب دو کشور که شامل استان‌های اصفهان، یزد، مرکزی، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هستند به بیان مسائل و چالش‌های پیش روی مدارس غیردولتی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha