• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402081712912
  • خبرنگار : 30189

وزیر فرهنگ در پیامی به آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت­ الله سید عبدالله فاطمی نیا (ره):

لحن شیوا و بلاغت کلام آیت الله فاطمی نیا جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت

لحن شیوا و بلاغت کلام آیت الله فاطمی نیا جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی نیا گفت: دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی­ های وی شناخته می­ شد. لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"عالمان دین، پرچمداران آفاق ملکوت و معنویت و وارثان انبیا به شمار می­ روند. صلاح و سداد جوامع ایمانی، در همۀ زمان­ ها، مرهون راهبری و تعلیمات این دانایان روشنی­ بخش و حکمت­ آموزی است که تعمیق خداباوری علمی و تحکیم معرفت­ افزایی و کسب فضائل اخلاقی از خصایص آنان است و چه بسا که از همین رو و به نقل از پیامبر عظیم­ الشأن حضرت ختمی مرتبت­(ص) آمده است: «العُلماءُ مَصابیحُ الارضِ و خُلفاءُ الانبیاءِ»؛ عالمان چراغ­ های زمین و جانشینان پیامبران­ اند.

آیت­ الله سید عبدالله فاطمی­ نیا(ره) در زمرۀ این عالمان هدایتگر و روشن­ ضمیری بودند که دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی­ های وی شناخته می­ شد. لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت.

حضور آن عالم واعظ در محافل و مجالس دینی و علمی و طرح مباحث اخلاق معرفتی و سلوک عرفانی در میان خیل مشتاقان، جان­ های تشنۀ بسیاری را سیراب آموزه­ های ناب دینی و اخلاقی می­ کرد و زمینه­ ساز آشنایی جوانان معرفت­ جو با معارف دینی می­ شد.

یکی از ویژگی­‌های برجسته و چشمگیر مرحوم استاد فاطمی­ نیا، این بود که مفاهیم فنی و علمی مورد توجه را به گونه­ ای بیان می­ کرد که عموم مردم نیز از آن بی­ بهره نمانند و آنان نیز بتوانند از این معانی بلند به دلیل بیان رسای وی آگاهی یابند.

اینجانب با گرامی­داشت یاد و خاطرۀ آن روحانی وارسته، وظیفۀ خود می­ دانم که از تلاش­ های برپاکنندگان آیین نکوداشت ایشان صمیمانه قدردانی نموده و مراتب سپاس و امتنان خود را به همۀ بزرگوارانی ابراز نمایم که با شرکت در این آیین، به معرفی هرچه بهتر و بیشتر ابعاد شخصیتی و علمی آن عالم فرزانه و دیگر مفاخر ایران عزیز اسلامی اهتمام م می­ ورزند."

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha