• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081712939
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان

افزایش حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان نشست مشترک رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، به‌منظور حمایت مالی از صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این شهرک برگزار شد. 

هادی آقابابایی‌، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ۱۷ آبان در این نشست با بیان اینکه تقریبا تمام تمرکز و اولویت این صندوق برای ارائه تسهیلات، حمایت و تسهیل‌گری در موضوع اشتغال شرکت‌های خرده فروش و با رویکرد توجه به نقاط محروم و حوزه‌های روستایی  است، اظهار کرد: تسهیلات ارائه شده برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغل در بخش‌های مختلف بوده است.

وی افزود: سال گذشته در استان اصفهان، تقریبا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان و امسال نیز بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این بخش‌ها اختصاص داده شده است. نگاه این مجموعه برای احیای بنگاه‌های راکد و غیر راکد است که دچار مشکل سرمایه در گردش و کمبود تجهیزات هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که در بحث اشتغال تاثرگذار است، شرکت‌های دانش بنیان و فناور است، گفت: در حال حاضر، تفام‌نامه‌ای میان صندوق کارآفرینی امید و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وجود دارد که در حال اجرا است، اما مقرر شد این تفاهم‌نامه با هدف کمک بیشتر به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک، تقویت شود و حجم تسهیلات آن افزایش پیدا کند. 

وی گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های مستقر در آن از جوانب مختلفی پیشرو هستند و تجارب متفاوتی در حوزه‌های مختلف دارند. حجم سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و درآمد شرکت‌های مستقر در شهرک بسیار بالاست. امیدواریم با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک، تولید ناخالص داخلی کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان افزایش یابد و اقتصاد کشور بیش از پیش شکوفا شود.

آقابابایی ادامه داد: بیشتر تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید جزو روش‌های تأمین مالی ارزان کشور محسوب می‌شود. بنابراین افزایش سطح پرداخت تسهیلات توسط این صندوق به شرکت‌های مستقر در شهرک، توان آن‌ها را برای توسعه و افزایش سطح اشتغال‌زایی افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید ظرفیت‌ها و اساسنامه‌های قابل توجهی برای حمایت از حوزه‌های کارآفرینی دارد و امتیاز دیگر آن است که رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت در راس آن قرار دارند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha