• پنجشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402081813075
  • خبرنگار : 50039

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عنوان کرد

پیشرفت دانشگاه‌ها در مهارت افزایی/ تولید ۸ تا ۱۰ درصد علم دنیا در جهان اسلام

پیشرفت دانشگاه‌ها در مهارت افزایی/ تولید ۸ تا ۱۰ درصد علم دنیا در جهان اسلام

ایسنا/گلستان رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام با بیان اینکه هدف‌گذاری ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان در برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است، افزود: سهم پایینی از علم دنیا در جهان اسلام تولید می‌شود.

دکتر سید احمد فاضل‌زاده، شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان که با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و مأموریت‌های مؤسسه ISC، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ارزیابی نشریات و همایش‌ها و شکوفایی علم و فناوری نظام ایده‌ها و نیازها برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس نقشه ابلاغ شده برای دانشگاه‌ها از سوی مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها توانسته‌اند در حوزه‌های آموزش و پژوهش توانایی خود را ثابت کرده و در حوزه مهارت افزایی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی بین ۸ الی ۱۰ درصد از علم جهان را تولید می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه این رقم سهم پایینی محسوب می‌شود و از این میان کشورهای ایران، ترکیه و عربستان بیشترین تولید علم را دارند.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام از هدف‌گذاری این مؤسسه در برنامه هفتم توسعه جهت ارتقاء جایگاه علمی کشور در رتبه‌بندی‌های مختلف به رتبه ۱۴ جهان خبر داد و افزود: برای تبدیل شدن کشور به عنوان مرجعیت علمی و ارائه برون‌دادهای جهانی و بین‌المللی نیاز است تا انرژی و پتانسیل مجتمع شده در دانشگاه‌ها در راستای حل مشکلات و چالش‌های کشور استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات و فعالیت‌های مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: این مؤسسه پس از پایگاه‌های WOS و اسکوپوس، با هدف تجمیع و تبادل داده‌های علمی در بین کشورهای اسلامی تشکیل شده است.

دکتر فاضل‌زاده با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات موضوعی فرآورده‌های علمی مختلفی دسته‌بندی شده است، اضافه کرد: بسیاری از برون‌دادها به مراجع تصمیم‌گیر جهت استفاده در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، این جلسه با حضور «دکتر سید احمد فاضل‌زاده»، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری (ISC) جهان اسلام، «دکتر شعبان شتایی»، رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی استان در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۸:۴۰

90 درصد مقالات کپی هستن و توسط فریلنسرها برای دانشجو و استاد دانشگاه انجام میشن... ماها میدونیم چی به چیه، شما هم میدونین چجوریه جریان ... نمیدونین یا خودتون رو به .... زدین! برید میدون انقلاب یه مصاحبه هم اونجا انجام بدین گزارش تهیه کنین بعد ببینین این پیشرفت راسته یا نه