• پنجشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081813178
  • خبرنگار : 71496

سی‌وچهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

تداوم حملات به اطراف بیمارستان الشفا/درگیری شدید القسام با اشغالگران در محله‌های غزه

تداوم حملات به اطراف بیمارستان الشفا/درگیری شدید القسام با اشغالگران در محله‌های غزه

جنگ علیه غزه در حالی وارد ماه دوم خود شد که با وجود هشدارهای نهادهای بین‌المللی، ارتش رژیم صهیونیستی حملات شدید و بی‌امانی را علیه این منطقه انجام می‌دهد اما گروه‌های فلسطینی نیز به مقابله با نیروهای اشغالگری که به غزه نفوذ کردند، ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در اطراف بیمارستان الشفا ادامه داشته و رزمندگان گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس نیز در داخل محله‌های شهر غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران شدند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه دستکم ۹ نفر به شهادت رسیدند.

همچنین انفجارهای شدید و آتش‌سوزی‌هایی در شمال غرب شهر غزه و اطراف اردوگاه الشاطئ گزارش شد.

علاوه بر این‌ها یک نانوایی در محله الشجاعیه در شرق غزه هدف قرار گرفت و به شکل کامل تخریب شد.

اشغالگران بامداد امروز پنج‌شنبه یک ساختمان مسکونی در شرق خان‌یونس در نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت پیاپی چندین موشک را به اطراف بیمارستان الشفاء شلیک کردند که در نتیجه آن برخی ترکش‌ها به حیاط بیمارستان اصابت کرد، همزمان نیز بمب‌های نوری در آسمان شهر غزه و به صورت دقیق بر فراز اردوگاه الشاطئ شلیک شدند.

خبرگزاری وفا گزارش داد، جنگنده‌های دشمن اطراف بیمارستان النصر در غرب غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه شهروند به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

برخی منابع پزشکی از شهادت ۱۶ نفر از جمله ۶ کودک در حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به برخی خانه ها در نوار غزه خبر دادند.

همزمان با درگیری های شدید میان گروه‌های فلسطینی و اشغالگران در محورهای متعدد نوار غزه، جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی چند خانه در شهر دیر البلح در نوار غزه را بمباران کردند. در نتیجه بمباران یکی از این خانه‌ها، دستکم هفت غیرنظامی به شهادت رسیدند.

گردان‌های القسام اعلام کرد پایگاه نظامی «رعیم» را با رگباری از موشک‌ها هدف قرار داده است. همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش کردند یک موشک ضدزره از لبنان به سمت شهرک «مرگلیوت» شلیک شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد عصر امروز رگباری از موشک ها از نوار غزه به سمت شهرک‌های منطقه غلاف و نیز شهر اشدود شلیک شد. گردان‌های القسام نیز اعلام کرد که در پاسخ به حملات علیه غیرنظامیان، اشدود را با موشک‌های خود هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان هم عصر امروز با یک موشک هدایت شونده پایگاه اسرائیلی «رامیم» واقع در شمال فلسطینی اشغالی را هدف قرار داد.

تداوم حملات به اطراف بیمارستان الشفا/درگیری شدید القسام با اشغالگران در محله‌های غزه

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت غزه خواستار انتقال فوری سوخت به این منطقه شد. او با اشاره به اینکه خودروهای آمبولانس و دفاع مدنی به دلیل اتمام سوخت متوقف شدند، اظهار کرد: اگر سوخت فورا به غزه منتقل نشود، ما با یک فاجعه روبه‌رو می‌شویم. این مسوول فلسطینی در ادامه گفت: بخش نوزادان بیمارستان ها به دلیل اتمام سوخت تعطیل شدند و نباید از هیچ تلاشی برای انتقال فوری سوخت به غزه دریغ شود.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در یورش سربازان ارتش اشغالگر به اردوگاه جنین پنج فلسطینی به شهادت رسیده و ۶ تن دیگر زخمی شدند. هلال احمر فلسطین نیز در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از کارمندانش در جریان یورش اشغالگران به شهر و اردوگاه جنین، هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور به همتای انگلیسی خود تاکید کرد که ریاض مخالف هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه است و توقف تنش در این منطقه اهمیت دارد.

سایت عبری زبان واللا گزارش کرد، چهار نفر از رهبران جامعه اعراب ساکن اراضی اشغالی از جمله برخی نمایندگان سابق و فعلی کنست در تحصنی در محکومیت جنگ بازداشت شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد شهدای جنین به هشت نفر و زخمی‌ها به ۱۴ نفر افزایش یافت.

خبرنگار الجزیره گزارش کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف دو شهرک رامیا و بیت لیف در جنوب لبنان را هدف قرار داد. المیادین نیز از حمله یک پهپاد اسرائیلی به اطراف شهرک محیبیب در جنوب لبنان خبر داد.

جنبش حماس  تداوم و تشدید تظاهرات در مخالفت و محکومیت حملات اسرائیل به نوار غزه طی سه روز آتی را خواستار شد.

رسانه‌های مصری خبر دادند «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر فردا جمعه برای انجام مداکراتی با رئیس‌جمهور مصر به این کشور سفر خواهد کرد.

مدیر بیمارستان شهدا الاقصی به الجزیره گفت: در یک بحران واقعی هستیم و به دلیل تعداد بالای زخمی‌ها، قادر به خدمات دهی نیستیم. او افزود: مجبور به انتخاب میان بیماران هستیم و کمبود شدید دارو داریم.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما هرگز بخشی از پیشنهاد انتقال فلسطینی‌ها به آنچه مناطق امن خوانده می‌شود، نخواهیم بود.

تداوم حملات به اطراف بیمارستان الشفا/درگیری شدید القسام با اشغالگران در محله‌های غزه

سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز به الجزیره گفت: به آتش بسی فوری جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه نیاز داریم، کمک‌ها به ویژه آب، تجهیزات پزشکی و سوخت  باید فورا به غزه ارسال شود. او افزود، به دلیل شرب آب ناسالم،  نگرانی هایی در خصوص شیوع بیماری ها میان ساکنان غزه وجود دارد و کودکان غزه در شرایط انسانی بسیار سختی هستند.

این مسوول یونیسف در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم کمک ها را از گذرگاه رفح وارد غزه ‌کنیم، از شنبه ۵۰ دستگاه کامیون حامل کمک ها را وارد غزه کردیم اما این کافی نیست.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» خبر داد کمک‌های اندکی که از رفح وارد غزه شده بسیار کمتر از حد مطلوب است. آنروا همچنین اعلام کرده بمباران غزه ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی را از تحصیل باز داشته است.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه اعلام کرده ۱۸ بیمارستان از زمان آغاز جنگ و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه تعطیل شده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز خواستار اعمال فشار نهادهای رسانه‌ای مربوطه جهت توقف قتل خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی شده است.

گردان‌های القسام ظهر امروز اعلام کرد که موفق شده یک گروه از نیروهای پیاده نظام دشمن را در کمین دیگری در منطقه «جحر الدیک»  در غزه گرفتار کرده و با شلیک خمپاره به وسیله دوش‌پرتاب، آن‌ها را در فاصله صفر از بین ببرد.

این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد که توپخانه دشمن شرق شهر رفح در نزدیکی نوار مرزی با غزه را هدف قرار داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مدرسه تیزهوشان واقع در محله شیخ رضوان در غرب غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن تعدادی شهید و زخمی شدند.

همچنین این رژیم یک ساختمان مسکونی واقع در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن ده‌ها غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین تصاویری از خسارات وارده به اطراف بیمارستان القدس و خودروهای آمبولانس آن در پی حملات مکرر رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به اشتراک گذاشت.

روز چهارشنبه ۱۵ شهید فلسطینی که پس از گذشت ۴۸ ساعت هویتشان شناسایی نشد، در یک گور جمعی در شمال نوار غزه دفن شدند.

این مساله از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه بارها تکرار شده چراکه در این حملات برخی خانواده‌ها همگی به شهادت می‌رسند و کسی باقی نمی‌ماند که شهدای آن‌ها را شناسایی کند، در سایر موارد نیز شدت جراحات وارده به شهدای این حملات به حدی شدید است که شناسایی آنها را غیرممکن می‌کند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز کشتار کودکان و رنج آن‌ها در این حملات را انحطاط اخلاقی خواند.

تداوم حملات به اطراف بیمارستان الشفا/درگیری شدید القسام با اشغالگران در محله‌های غزه

در غزه که درگیری‌های شدیدی در خیابان‌های آن میان اشغالگران و نیروهای مقاومت فلسطین برقرار است، نیروهای گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس از تونل‌ها برای ایجاد کمین‌هایی علیه نیروهای دشمن استفاده می‌کند.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که نیروهایش تا مرکز شهر غزه پیشروی کردند اما حماس اعلام کرد که نیروهایش خسارات و تلفات سنگینی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

گردان‌های القسام ویدیویی از درگیری‌های شدید در خیابان‌های بمباران شده غزه به اشتراک گذاشتند.

به گفته برخی منابع در جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی با مقاومت گسترده نیروهای حماس که از تونل‌ها برای ایجاد کمین‌های خود استفاده کردند، روبه‌رو شدند.

همچنین ارتش دشمن اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز چهارشنبه در نوار غزه یک افسر کشته و پنج تن دیگر از نیروهایش زخمی شدند.

این ارتش مجموع نیروهایش را که از زمان آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه کشته شدند ۳۴ تن اعلام کرد و مدعی شد که ۱۳۰ ورودی تونل در شمال نوار غزه را منهدم کرده است.

نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی که از چهارشنبه یورش‌هایی را به مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی آغاز کردند، بامداد امروز پنج‌شنبه نیز با تجهیزات خود به اردوگاه جنین یورش بردند که در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین در ورودی اردوگاه خودروهای زرهی آنها را با بمب‌های دست‌ساز هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام تصاویری از مقابله نیروهایش با اشغالگران در محورهای شمال و جنوب شهر غزه و انهدام خودروهای زرهی آنها به اشتراک گذاشت.

القسام امروز اعلام کرد: یک تانک اسرائیلی را در منطقه التوام با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم.

همچنین گردان‌های القسام امروز اعلام کرد که با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ خودروی زرهی و یک دستگاه بولدوزر نیروهای اشغالگر را در اطراف اردوگاه الشاطئ منهدم کرد.

در حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه ۵۹ مسجد به شکل کامل ویران شده و ۱۳۶ مسجد دیگر و نیز سه کلیسا به شدت خسارت دیدند.

صدها غیرنظامی فلسطینی یه به دلیل تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی و محاصره نوار غزه، با پای پیاده و یا با گاری خود را به جنوب نوار غزه رساندند.

در نتیجه کشتار جمعی که ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته از ابتدای حملات تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از ساکنان این منطقه تحت محاصره مجبور شدند به مناطق مرکزی و جنوبی آن کوچ کنند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) نیز اعلام کرد از زمان آغاز جنگ علیه غزه ۹۲ تن از کارمندانش در حملات جان خود را از دست داده و دستکم ۲۶ تن دیگر از آنها زخمی شدند که این آمار در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه بوده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز درباره خطر رو به فزونی شیوع بیماری‌ها در نوار غزه به دلیل تداوم حملات هوایی و در نتیجه آن نابود شدن ساختار بهداشتی و درمانی و دشواری دسترسی به آب پاکیزه و نیز ازدحام مردم در پناهگاه‌ها هشدار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha