• پنجشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081813293
  • خبرنگار : 50107

استاندار خراسان رضوی:

نقطه تمایز نظام مقدس اسلامی با سایر نظام‌ها پیوند دنیا و آخرت است

نقطه تمایز نظام مقدس اسلامی با سایر نظام‌ها پیوند دنیا و آخرت است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نقطه تمایز نظام مقدس اسلامی با سایر نظام‌ها در پیوند دنیا و آخرت است، گفت: نظام مقدس اسلامی تنها به دنیا فکر نمی‌کند، بلکه زمینه را برای مردم فراهم می‌کند تا سعادت دنیا و آخرت را داشته باشند.

یعقوبعلی نظری امروز ۱۸ آبان‌ماه، در همایش و گردهمایی کشاورزان در قالب طرح تحول کشاورزی استان، ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: ما در سایه نظام مقدس اسلامی و برخوردار از نعمت استقلال، هویت ملی‌اعتقادی و دینی، امنیت و آزادی در این مجالس و محافل گفت‌وگو و در آرامش کامل نسبت به حل مسائل و مشکلات خودمان تبادل نظر می‌کنیم. خداوند را بر این نعمت مهم سپاسگزاریم که در سایه نظام مقدس اسلامی که امانت شهدای ماست، در سایه این اقتدار زندگی می‌کنیم و در دنیا سربلند هستیم.

وی بیان کرد: مادیات سعادت دنیا و یک ضرورت بوده، اما مقدمه‌ای برای سعادت آخرت است. کشاورزی، اجتهاد مقدس و نان و حیات مردم بوده و اگر فردی در حال کشاورزی است، در محضر خداوند نیز از یک جایگاه برتر برخوردار است. شغل در دنیا زیاد بوده و نفس اشتغال ارزشمند است اما شغل‌ها با هم متفاوت هستند؛ ارزش کار کشاورزی یک ارزش معنوی است.

نظری افزود: نقطه تمایز نظام مقدس اسلامی با سایر نظام‌ها در پیوند دنیا و آخرت است. نظام مقدس اسلامی تنها به دنیا فکر نمی‌کند، بلکه زمینه را برای مردم فراهم می‌کند تا سعادت دنیا و آخرت را داشته باشند. اگر حرف از دنیا می‌زنیم و فعالیت دنیایی داریم، حتما به عنوان یک مقدمه مهم است و باید به آن بپردازیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رویکرد ما در استان براساس تمام مسائل، مشکلات و شرایط، مساله-مزیت بود، عنوان کرد: یعنی مسائل استان را مبتنی بر مزیت‌های استان حل کنیم. کشاورزی و دامداری از مزیت‌های تاریخی و فرهنگی استان است. مشکلات نیز وجود دارد. باید واقعیت‌ها را بپذیریم که کمبود آب داریم، استان طی دو سال گذشته خشکترین استان و مشهد خشکترین شهر بوده است. آیا اگر کمبود آب و خشکسالی وجود دارد، باید از کشاورزی دست برداریم؛ این حذف مساله است. باید مبتنی بر داشته‌ها و واقعیت‌ها مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: از مقدار آبی که داریم باید به نحو احسن استفاده کنیم. حتی اگر آب به وفور هم باشد نباید اسراف کنیم؛ یکی از موارد اسراف ممکن است روش‌های آبیاری ما باشد. مبتنی بر همین شرایط آبی، خشکسالی و اقلیمی باید بهترین کشاورزی را داشته باشیم و بدون افزایش سطح زیر کشت راندمان را افزایش دهیم.

نظری با اشاره به اینکه در حل مسائل کلی استان ذیل سند تحول دولت طرح‌های تحولی را در نظر گرفتیم، تصریح کرد: افرادی که توانایی کشت دارند، میزان سطح زیر کشت، شهرستان‌ها و مناطقی که حضور دارند و میزان رشدی که در دستور کار بوده، مشخص است. از نظر ما مشخص است که فردی در کدام محصول با چه سطح زیر کشت و چه ارتقایی می‌خواهد اقدام کند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: کار را مردم باید انجام دهند، دولت نباید تصدی‌گری کند اما وظیفه رویکردگذاری، راهبردگذاری و هدایت را دارد که این امکان در استان فراهم شده است. دولت باید هدایت، نظارت و حمایت کند. امیدواریم در سال زراعی جدید ترسالی خوبی داشته باشیم اما باید خودمان را برای همه وضعیت‌ها آماده کنیم.

وی در خصوص مشکل برق برای کشاورزان گفت: ما در زمینه برق در تابستان توانمان همین قدر بود و تنها درگیری فیزیکی صورت نگرفت. در کشور ناترازی برق داریم و تراز شدن تولید و مصرف ممکن است چند سال زمان ببرد؛ بر همین اساس باید به یک مدل رفتاری و عملی برسیم. از نظر پیگیری و تلاش شرمنده نیستیم اما از نظر اینکه نتیجه نگرفتیم شرمندگی داریم که دلایل خاص خودش را دارد. به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفتم از همین الان برنامه را تنظیم و برنامه‌ریزی در موضوع برق چاه‌های کشاورزی در تابستان را شروع کنند. به کشاورزان قول می‌دهیم موضوع برق را دنبال کنیم.

نظری بیان کرد: موضوع آب نیز جدی است و جایگزینی ندارد. تنها راه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف است. ۸۰ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی انجام می‌شود. ما برنامه‌های کوتاه‌مدت، اورژانسی، میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار داریم. از پساب و جایگزینی تا انتقال آب نیز در دستور کار مسئولان بوده اما شرط موفقیت، همکاری و همراهی کشاورزان است. مجبور هستیم به سمت مدیریت مصرف آب برویم. برنامه‌های ما در زمینه آب کاملا مشخص و معین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha