• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081913584
  • خبرنگار : 71145

سی و پنجمین روز عملیات طوفان الاقصی

بدون آب، غذا و برق؛ وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های غزه/ زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله به تل‌آویو

بدون آب، غذا و برق؛ وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های غزه/ زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله به تل‌آویو

ارتش رژیم صهیونیستی در حالیکه به مدت ۳۵ روز به جنگ خود در نوار غزه ادامه داده و مناطق مسکونی را بمباران کرده که طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه حملات به بیمارستان‌ها را شدت بخشیده درحالیکه هشدارهای بین‌المللی درباره حملات به بیمارستان‌ها بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، مدیر بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: تمام بیمارستان‌های این باریکه در معرض بمباران مداوم اسرائیل هستند. قادر به ارائه خدمات به مجروحان نیستیم و بیمارستان‌ها مدام زیر بمباران هستند.

این مقام پزشکی غزه اظهار کرد: در بیمارستان‌های نوار غزه آب، غذا و برق وجود ندارد و آنها از وضعیت فاجعه باری رنج می‌برند. بیمارستان القدس در معرض بمباران مداوم آتش اشغالگران است و ما از سرنوشت همه افراد حاضر در آن اطلاعی نداریم.

وی تصریح کرد: به دلیل ادامه بمباران اسرائیل، دیگر نمی‌توانیم با بیمارستان القدس ارتباط برقرار کنیم. ده‌ها کودک در بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل قطع برق با مرگ مواجه می‌شوند.

مدیر بیمارستان کودکان الرنتیسی نیز به الجزیره گفت: ما در بیمارستان از دیروز تحت محاصره هستیم و تانک‌های اشغالگران در اطراف بیمارستان متمرکز شده‌اند.

مدیر این بیمارستان تاکید کرد: ما در برابر فاجعه‌ای قرار داریم که نمی‌توانیم کمترین خدمات پزشکی را به بیماران ارائه کنیم. از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم به حفاظت از کارمندان و آوارگان که در بیمارستان هستند، بپردازند.

خبرنگار المیادین پیشتر اعلام کرد، بیمارستان الرنتیسی به دلیل محاصره‌اش کاملا فعالیتش متوقف شده است. رسانه‌های فلسطینی پیشتر هم گزارش دادند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طور مستقیم بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی در داخل ساختمان شد.

رسانه‌های عبری نیز اذعان کردند: تانک‌های ارتش اسرائیل دو بیمارستان را در مرکز شهر غزه محاصره کرده و خواستار تخلیه آنها شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: تانک‌های اشغالگر بیمارستان‌های الرنتیسی، روانپزشکی، چشم پزشکی و النصر در نوار غزه را محاصره کردند.

خبرنگار المیادین افزود: اشغالگران به شدت اطراف این بیمارستان‌ها را بمباران و خروج غیرنظامیان را با خطر مواجه کرده و آنها را در معرض مرگ قرار داده‌اند. به گفته خبرنگار المیادین، بیشتر جاده‌های منتهی به این بیمارستان‌ها توسط اشغالگران بمباران شده‌ است.

خبرگزاری شهاب نیز اعلام کرد، پس از بمباران‌های شبانه و به رغم درخواست‌ها از نهادهای بین‌المللی برای محافظت از بیماران، کودکان و آوارگان تانک‌های رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های الرنتیسی، النصر و چشم پزشکی مستقر شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در بمباران رژیم صهیونیستی در بامداد جمعه که زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا در غرب غزه را هدف قرار داد، یک فلسطینی شهید و یک کودک زخمی شد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که حمله جدید رژیم صهیونیستی به زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا با گلوله‌های توپخانه‌ای انجام گرفت که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن یک کودک شد.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: اشغالگران میدان مجتمع پزشکی الشفا را هدف قرار دادند و علاوه بر هدف قرار دادن یک آپارتمان در مجاورت آن، دست‌کم شش تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه نیز به الجزیره گفت: بیش از شش نفر در بمباران مجتمع الشفا شهید شدند و اشغالگران تمام بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند. همه خواستار حفاظت از بیمارستان‌ها هستند و اشغالگران به هیچ درخواستی اهمیت نمی‌دهند.

وی افزود: قرار بود دو روز پیش کاروان پزشکی وارد مجتمع شود، اما بمباران اسرائیل آن را هدف قرار داد. بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه همگی از کار افتاده‌اند. همه دنیا دارند وضعیت را می‌بینند و می‌گویند غزه گورستان کودکان شده است، اما هیچ کمکی به ما نرسیده است.

بیمارستان الشفا حدود ۵۰ هزار آواره را در خود جای داده که در نتیجه بمباران مداوم اشغالگران در مناطق مختلف در شمال نوار غزه و شرق شهر غزه به آنجا پناه برده‌اند.

ادامه حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌های غزه/ اشغالگران برای گسترش عملیات شبانه آماده می‌شوند

هچنین اشغالگران بامداد جمعه اطراف بیمارستان «اصدقاء المرضی» (دوستان بیمار) در غزه را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سحرگاه روز جمعه، نزدیکی بیمارستان القدس که بیش از ۱۴۰۰۰ آواره را در خود جای داده است، هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، بمباران‌های صبح امروز باعث آسیب جدی به برخی از مراکز بیمارستانی و همچنین وحشت زدگی شهروندانی شد که برای پناه گرفتن از بمباران به آنجا رفته بودند.

این خبرگزاری به نقل از جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان العوده منجر به مجروح شدن یک امدادگر داوطلب و از کار افتادن دو آمبولانس جمعیت هلال احمر شد.

بدون آب، غذا و برق؛ وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های غزه/ زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله به تل‌آویو

«وفا» افزود که مدیران بیمارستان‌های شهر غزه و شمال نوار غزه اعلام کردند که تنها چند ساعت دیگر بیمارستان‌ها از کار می‌افتدند زیرا تلاش‌ها برای تمدید فعالیت آنها به پایان رسیده است.

در این زمینه روز پنجشنبه، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی سه روز گذشته هشت بیمارستان را بمباران کرده و از زمان آغاز «تجاوز» به نوار غزه در هفتم اکتبر، ۱۸ بیمارستان را از کار انداخته است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: آنچه علیه بیمارستان‌ها روی می‌دهد نتیجه شکست جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی آن است.

ریختن ۳۵ هزار تن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی نوار غزه

رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه به الجزیره گفت: بیمارستان‌ها در نوار غزه از روز اول تجاوز اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند.

رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: بمباران امروز مجتمع الشفا توسط رژیم صهیونیستی ۱۳ شهید و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه امروز نیز تاکید کرد: ویرانی در غزه بی‌سابقه است و بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نتیجه بمباران اشغالگران آسیب دیده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: ۴۰ هزار واحد مسکونی در غزه در نتیجه بمباران اسرائیل به طور کامل تخریب شده است

این دفتر افزود: اشغالگران تاکنون حدود ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی نوار غزه ریخته‌اند. میزان اولیه خسارات وارده به ساختمان‌ها و برج‌های مسکونی دو میلیارد دلار برآورد شده و میزان خسارات وارده به زیرساخت‌های نوار غزه به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه ادامه داد: بیمارستان‌های غزه و شمال نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت در معرض خطر از کار افتادن هستند.

خبرنگار الجزیره درباره ادامه تجاوزات امروز گفت: ارتش اشغالگر خانه‌ای در جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن پنج تن شهید و تعدادی مجروح شدند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، ارتش اشغالگر درمانگاه سرپایی بیمارستان الشفا را هم بمباران کرد.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به الجزیره گفت: حجم نیازهای غزه بسیار بیشتر از آنچه است که به نوار غزه می‌رسد.

وی افزود: صدها هزار انسان بی‌گناه را به دلیل اصرار بر تجاوز به غزه از دست خواهیم داد.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: هنوز حرکت جدی برای رساندن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه صورت نگرفته است.

سخنگوی دفاع مدنی در غزه: هزاران شهید زیر آوار هستند و ما نتوانسته‌ایم به آنها برسیم

سخنگوی دفاع مدنی در غزه گفت: بیش از ۱۰۰ تن از کادر ما در حین انجام وظیفه مورد هدف اشغالگران قرار گرفتند که در حال حاضر مجروح هستند.

این سخنگو تاکید کرد: تعدادی از شهدا روی زمین افتاده بودند و به دلیل بمباران اشغالگران نتوانستیم به آنها برسیم و آنها را نجات دهیم.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد: حدود ۴۸۰۰ کودک طی یک ماه در غزه کشته شده‌اند

فولکر تورک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در امان گفت: طی یک ماه حدود ۴۸۰۰ کودک در غزه کشته شدند و بسیاری از آنها هنوز در زیر آوار هستند. اسرائیل باید بلافاصله استفاده از سلاح‌های نابودگر را در مناطق مسکونی غزه متوقف کند.

واکنش دیده بان حقوق بشر به بمباران بیمارستان‌های غزه

دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: ادامه بمباران و جنگ در اطراف بیمارستان الشفا نگرانی‌های جدی را در مورد امنیت هزاران غیرنظامی ایجاد می‌کند. دیده بان حقوق بشر افزود: چیزی برای تایید ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر قرار گرفتن مقر رهبری حماس در زیر بیمارستان الشفا نیافتیم.

بدون آب، غذا و برق؛ وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های غزه/ زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله به تل‌آویو

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که ارتش اشغالگر چندین نقطه در شهر غزه، حومه غربی آن و منطقه تل الهوا را هدف قرار داد. المیادین گزارش داد، درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت و اشغالگران در اطراف تل الهوا در غرب شهر غزه ادامه دارد.

بدون آب، غذا و برق؛ وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های غزه/ زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله به تل‌آویو

حمله مقاومت به تل‌آویو، پایگاه نظامی «رعیم» و شهرک‌های غلاف غزه

یسرائیل هیوم گزارش داد، بر اثر شلیک موشک به تل‌آویو چند صهیونیست زخمی شدند. گردان‌های القسام اعلام کرد، در پاسخ به قتل عام صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان غزه، تل‌آویو را با رگبار موشکی بمباران کرد.

گردان‌های القسام بامداد امروز نیز یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را با گلوله یاسین ۱۰۵ و یک برجک تانک را با گلوله تاندم در جنوب شهر غزه و همچنین یک تانک صهیونیستی را با گلوله راکت یاسین ۱۰۵ در شرق محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که یک گلوله موشکی از غزه به سمت اماکن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند که پایگاه نظامی «رعیم» را با یک گلوله موشکی بمباران کرد.

بدون آب، غذا و برق؛ وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های غزه/ زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله به تل‌آویو

پایگاه «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک نیروی نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی صهیونیستی و نزدیک به پایگاه زرهی است و مأموریت اصلی آن تامین امنیت تمامی مرزها با مصر از شرق رفح تا سودانی تا شهرک «زیکیم» در داخل اراضی اشغالی است.

گردان‌های القسام همچنین تاکید کرد: یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی متعلق به فرمانده نیروهای زرهی را در محور شمال غربی شهر غزه با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت: نیریم و العین الثالثه را با موشک هدف قرار دادیم.

در این راستا آژیر هشدار در نیر عوز در غلاف غزه به صدا درآمد.

ارتش اشغالگر در حال آماده شدن برای گسترش حملات خود به غزه

سازمان رسمی پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اشغالگر خود را برای گسترش حملات شبانه در نوار غزه آماده می‌کند. ارتش اشغالگر اعلام روز گذشته کرده بود که بمباران‌هایش را برای حمایت از تهاجم زمینی تشدید کرده است.

درگیری شدید در جنوب غربی شهر غزه

رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر در جنوب غربی شهر غزه خبر دادند.

۳۵۴ سرباز اشغالگر از هفت اکتبر کشته شده‌اند

شرکت پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر گذشته ۳۵۴ سرباز کشته شده‌اند که در این میان ۳۸ تن در عملیات زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن سرباز گلعاد روزنبلیت (۲۱ ساله) در جریان درگیری‌های شب گذشته در شمال نوار غزه و یک سرباز دیگر از «گردان ۲۰۲» در تیپ چتربازان بر اثر جراحات وارده در این هفته در نبردهای غزه خبر داد. ارتش اشغالگر روز جمعه اعلام کرد تعداد سربازان کشته شده در عملیات زمینی به ۳۸ تن رسید.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: نزدیک به ۲۵۰ سرباز در جریان مانور زمینی در غزه مجروح شدند که بیش از ۱۰۰ نفر از آنها در وضعیت وخیم قرار داشته یا نیاز فوری به خروج از جنگ دارند.

گردان‌های القسام نیز از کشته شدن یک سرباز صهیونیست در میان اسرا و زخمی شدن یک سرباز دیگر در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه نوار غزه را هدف قرار داد، خبر داد.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شده، کشته شدن سرباز وظیفه زندانی فائول أزای مارک آسیانی ۱۹ ساله اهل شهرک مودیعین و زخمی شدن ​​یک سرباز اسیر صهیونیست دیگر در جریان بمباران رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه را تایید کرد.

محمود عباس:‌ اشغال مجدد غزه را نمی‌پذیریم

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، هرگز نمی‌پذیریم غزه مجددا اشغال شود و یا بخش‌هایی از آن به هر عنوان تحت اشغال قرار بگیرد.

وی گفت: بار دیگر نسبت به کوچاندن اجباری شهروندان از غزه، کرانه باختری یا قدس هشدار می‌دهیم و آن را به شدت رد می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha