• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402081913601
  • خبرنگار : 50652

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان عنوان کرد

تغییر میدان جنگ از حقیقت به مجاز/ اقتصاد تنها مؤلفه قدرت در جهان نیست

تغییر میدان جنگ از حقیقت به مجاز/ اقتصاد تنها مؤلفه قدرت در جهان نیست

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه اقتصاد کشورها تنها مؤلفه قدرت در جهان نیست، افزود: ایران آنقدر قوی است که می‌تواند در هر کرسی از خود دفاع کند.

حسین خان احمدی همزمان با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای بررسی مؤلفه‌های قدرت یک کشور نباید فقط شرایط اقتصادی را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: فقط دو پارامتر مورد ارزیابی سازمان ملل برای بررسی جایگاه اقتصادی هر کشور است که قدرت خرید مردم و تولید ناخالص داخلی بوده و با مدنظر قرار دادن این مهم، در این صورت تقریباً ۱۸۰ کشور بدون جنگ و تحریم وضع اقتصادی پایین‌تر از ما دارند.

وی با اشاره به اینکه برای روشن شدن موضوع کشور قطر را مثال می‌زنم که با توجه به وسعت اندک و منابع گازی وسیع که پول مردم را تأمین می‌کند، در آمار ارائه شده باید اولین کشور دنیا باشد، ولی اینچنین نیست، ادامه داد: مؤلفه‌های قدرت را مسایل علمی، نظامی، ایدئولوژیک، اقتصادی و دیگر موارد تبیین می‌کنند که کشور ما با احتساب این موارد جایگاه خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با تأکید بر اینکه کشور ایران قانون اساسی مبتنی بر فقه اثنا عشری دارد و آنقدر قوی است که می‌تواند در هر کرسی از نظام، سیاست خارجی و ایدئولوژی حاکم خودش دفاع کند، افزود: اینها جزو مؤلفه‌های قدرت یک کشور هستند که باید مردم ما نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

وی وظیفه مسئولان و مردم برای تحقق جهاد تبیین را سنگین‌تر دانست و خاطرنشان کرد: الان سربازان این نظام خبرنگاران و کنشگران سواد رسانه‌ای هستند و با توجه به اینکه میدان جنگ از حقیقت به مجاز تغییر کرده، پس سربازان این جنگ خبرنگاران و کسانی هستند که سواد رسانه‌ای دارند و اینها باید وارد میدان شوند و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را بیان کنند.

خان احمدی با اشاره به اینکه باید با هم گفت‌وگو کنیم و برای تک تک مردم وقت بگذاریم و این را بدانیم که علوم در کشور ما در خدمت صلح و توسعه است، اضافه کرد: ضمن توجه کامل و با برنامه برای مسایل فرهنگ، همه باید تلاش کنیم که این فضا از حالت انفعال دربیاید و مشکلات حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha