• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081913640
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان عنوان کرد

۱۲ هزار زنجانی متقاضی نهضت ملی مسکن در انتظار تخصیص زمین

۱۲ هزار زنجانی متقاضی نهضت ملی مسکن در انتظار تخصیص زمین

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، بر لزوم تقویت تعامل و همکاری شرکت آب‌وفاضلاب استان با اداره‌ کل راه‌وشهرسازی درخصوص تامین زیرساخت‌های محدوده اراضی لیل‌آباد تاکید کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر زنجان که تایید نهایی شده‌اند، منتظر تخصیص زمین هستند.

اصغر اسماعیلی شامگاه روز گذشته (۱۸ آبان‌ماه) در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی اراضی لیل‌آباد، با بیان اینکه اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان پروژه عظیم نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کند، گفت: خوشبختانه ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید برای بیش از ۱۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر زنجان که تایید نهایی شده‌اند زمین تخصیص داده شود، ابراز کرد: در همین راستا اراضی ۱۰۰۰ هکتاری لیل‌آباد برای این مهم پیش‌بینی شده است ولی باید زیرساخت‌ها در این محدوده تامین شود. 

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، بر لزوم تقویت تعامل و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اداره کل راه‌وشهرسازی در خصوص تامین زیرساختهای محدوده اراضی لیل آباد تاکید کرد و افزود: نیاز است تا موانع و مشکلات سر راه این اراضی با همفکری حل شود. 

اسماعیلی با بیان اینکه از اراضی تازه الحاق شده لیل‌آباد برای تامین زمین و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد، تصریح کرد: با وجود این محدوده، دیگر کمبود و مشکلی در تامین زمین موردنیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از نیاز شهر زنجان در حوزه مسکن که مربوط به تامین زمین بود با الحاق محدوده ۱۰۰۰ هکتاری اراضی لیل‌آباد، مرتفع می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، عنوان کرد: باید به موازات طراحی و اجرا قدم به قدم برنامه‌ها جلو برود تا تخصیص زمین به متقاضیان در اراضی لیل‌آباد با مشکل مواجه نشود. 

این مسئول تاکید کرد: اگر طراحی و اجرا با هم هماهنگ نباشند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید و باید مشکلات و مسائل خیلی جدی رصد و پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه تامین زیرساختها اولویت اول در ساخت مسکن است، یادآور شد: ساخت مسکن بر عهده اداره‌کل راه‌وشهرسازی است ولی باید شرکت‌های خدمات‌رسان هم نسبت به تامین آب، برق، گاز و فاضلاب همکاری لازم را مدنظر قرار دهند. 

در ادامه معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان، گفت: ۱۲ هزار نفر از متقاضیان واجدشرایط در شهر زنجان منتظر تخصیص زمین هستند و تا خدمات زیربنایی نباشد تحویل زمین همراه با مشکلاتی برای متقاضیان خواهد بود.

سعید شاهین‌فر بیان کرد: این تعداد متقاضی منتظر زمین هستند و اداره.کل راه‌وشهرسازی استان تحت فشار است و باید مشکلات زیر ساختی اراضی ۱۰۰۰ هکتاری لیل‌آباد حل شود. 

وی خاطرنشان کرد: توجه نکردن به تامین زیرساخت‌ها در محدوده تازه الحاق شده اراضی لیل‌آباد باعث می‌شود در آینده تبعات اجتماعی پیش بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha