• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081913847
  • خبرنگار : 50625

نمایشی که روایتگر امید است

نمایشی که روایتگر امید است

ایسنا/اصفهان نمایش «۰-» که یکی از اجراهای راه‌یافته بخش خیابانی به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، به معضلات اجتماعی قشر جوان اشاره دارد.

نجمه مهرابی درباره این نمایش به ایسنا گفت: «۰ -» یک داستان اجتماعی درباره مشکلات جوانان و از جمله دختری است که بیماری کلیوی و مشکلات مالی و خانوادگی داشته و به پیوند کلیه نیاز دارد. او هنگامی‌ که نمی‌تواند کلیه مناسب گروه خونی «O -» را برای پیوند پیدا کند، تصمیم به خودکشی می‌گیرد اما سربازی از راه رسیده و او را از این تصمیم منصرف می‌کند.

نویسنده و کارگردان نمایش «O-» با بیان اینکه ژانر این نمایش کمدی دراماتیک است، در خصوص انتخاب بازیگر افزود: زمانی که من متن این نمایش را نوشتم، با تحقیقات خود از میان بازیگران خیابانی اصفهان که قابلیت بازی در این نمایش را داشتند، به این نتیجه رسیدم که محمد رادمهر گزینه خوبی برای بازی در این نمایش است.

نمایشی که روایتگر امید است

مهرابی با بیان اینکه این نمایش مناسب مخاطب جوان بوده و آنها می‌توانند با آن همزادپنداری کنند و حتی نسل میان‌سال هم قطعاً با این مشکلات مواجه شده و کنار آمده‌اند، ادامه داد: موضوع این نمایش یک دغدغه کاملاً اجتماعی و در خصوص جوانان است. امسال اضافه‌شدن بخش خیابانی به جشنواره استانی با تلاش‌های پیگیرانه «اسماعیل صرامی» و تدابیر «شهرام نوشیر»، قطعاً برای ما کارگردانان تئاترهای خیابانی که همیشه جشنواره خیابانی را در استان‌های دیگر تجربه کرده‌ایم، یک اتفاق کاملاً مثبت است که ما را ترغیب به شرکت در این جشنواره می‌کند؛ علاوه بر آن هر جشنواره خیابانی که در استان اتفاق بیفتد، من یکی از افرادی هستم که به‌عنوان شرکت‌کننده، از آن استقبال می‌کنم.

او با اشاره به اینکه نمایش «O-» با یک تیم قوی و حرفه ای کار شده و تأثیر لازم را بر تماشاچی می گذارد، یادآور شد: هدف من از اجرای این نمایش، روایت امید به زندگی برای مخاطبان بوده که دغدغه اصلی من است.

مهرابی اضافه کرد: در نمایش «O-» نجمه مهرابی و محمدرادمهر به ایفای نقش پرداخته‌اند، هم‌چنین نسیم مهرابی به‌ عنوان دستیار کارگردان و طراح لباس، محمدرادمهر به‌عنوان طراح فضا، محمد نادری به‌عنوان آهنگساز، عرفان نریمانی، محمد نادری و محمدحسین احمدیان به‌عنوان نوازندگان و مسعود اصلانی به‌عنوان طراح پوستر و بروشور حضور دارند.

به گزارش ایسنا نمایش «O-» در سی و پنجمین جشواره تئاتر استان اصفهان، در گذر فرهنگی چهارباغ، روبروی خیابان شیخ بهایی واقع در چهارراه عباسی اجرا شد.

نمایشی که روایتگر امید است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha