• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402082013893
  • خبرنگار : 50175

استاندار لرستان:

کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب تشکیل شود

کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب تشکیل شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان بر تشکیل کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب کوهدشت تأکید کرد.

فرهاد زیویار شامگاه ۱۹ آبان‌ماه در جشنواره انار سیاب کوهدشت، اظهار کرد: کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب با حضور معاون اقتصادی استاندار، فرماندار و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این کارگروه مطالبات مردم و باغداران این منطقه بررسی و برای رفع مشکلات آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

استاندار لرستان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای رونق و توسعه این منطقه را ضروری دانست و افزود: هرساله در فصل برداشت انار شاهد حضور مراجعه‌کنندگان زیادی از اقصی نقاط و حتی خارج از استان هستیم که این موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را در این منطقه دوچندان می‌کند.

زیویار همچنین قدمت تاریخی این منطقه را بخشی دیگر از ظرفیت‌های منطقه سیاب برشمرد و خاطرنشان کرد: کتیبه‌های کشف شده در این منطقه قدمت چند هزارساله دارد و وجود میوه انار در سالیان بسیار دور در سیاب را نشان می‌دهد و این قدمت نیز یک ظرفیت اساسی است که جای کار دارد.

وی ارزش و اهمیت میوه انار را در ادیان مختلف به‌ویژه اسلام را بسیار والا دانست و خاطرنشان کرد: این اهمیت و ارزش نشانی از الگوی ایرانی اسلامی این میوه و جایگاه بالای آن را دارد.

استاندار لرستان بر ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولتی برای توسعه این انارستان‌ها تأکید کرد و گفت: هیچ‌کدام از این بخش‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند تمام ظرفیت‌های این بخش را به بار بنشانند و برای آن باید تعامل و همکاری این دو بخش فراهم شود.

زیویار تصریح کرد: زنجیره ارزش تولید این محصول حلقه‌های مفقوده زیادی از جمله بسته‌بندی، فرآوری محصولات جانبی و سردخانه‌ها را دارد که هرکدام از آن‌ها نیازمند توجه ویژه است.

گفتنی است، در این جشنواره از باغداران نمونه این منطقه تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha