• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082013945
  • خبرنگار : 50295

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

ادبیات باید به یک جریان تبدیل شود

ادبیات باید به یک جریان تبدیل شود

ایسنا/زنجان معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آموزش اصول داستان‌نویسی و تقویت روحیه خودباوری در نوجوانان بخشی از اهداف برگزاری کارگاه داستان‌نویسی در استان است.

ایرانه حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری دورهای مختلف آموزشی برای اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان و با اشاره به برگزاری کارگاه داستان‌نویسی در زنجان، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی همواره برای علاقه‌مندان مثمرثمر بوده و یکی از عوامل موثر و اهداف برگزاری کارگاه آموزشی در استان ارتقای سطح داستان‌نویسی در استان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه داستان‌نویسی در زنجان، افزود: ترغیب و تشویق علاقمندان به هنر داستان‌نویسی، تشویق در زمینه ادبیات داستانی، آموزش اصول داستان‌نویسی، تقویت روحیه خودباوری در نوجوانان و... بخشی از اهداف برگزاری کارگاه داستان‌نویسی در استان است. سیستم آموزشی ما باید طوری عمل کند که ادبیات تبدیل به یک جریان شود. اساسی‌ترین مشکل ما آموزش است و تا وقتی این فضا وجود نداشته باشد، پیشرفت حاصل نمی‌شود.
 
این مسئول تصریح کرد: نویسندگی یک رشته مهارت است. باید زیبایی‌شناسی و تاریخ ادبیات آموزش داده شود. با آموختن عناصر داستان به تنهایی کسی نویسنده نمی‌شود. نمی‌توانیم نویسنده شدن را به کسی یاد بدهیم ولی می‌توانیم به او وسعت ادبیات را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: کارگاه داستان‌نویسی یک روزه در ۲۵ آبان‌ماه، همزمان با هفته کتاب با حضور ساسان ناطق نویسنده آثاری چون (اروند ما را با خود می‌برد) (سربازان چکمه پوش)،(کشاورز و سفره جادویی)، (روزه عقیل) و... برای علاقه‌مندان در زنجان برگزار خواهد شد.

حیدری ادامه داد: تاکنون از کارگاه داستان نویسی که در فرهنگسرا برگزار خواهد شد استقبال خوبی شده و ثبت‌نام در حال انجام است که امیدواریم علاقمندان بهترین بهره‌برداری از فرصت پیش آمده را داشته باشند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی داستان‌نویسی نیز با توجه به نیاز استان پیش‌بینی شده و منتخبان این کارگاه بعد از ارزیابی در دوره تکمیلی سه روزه شرکت کرده و گواهینامه معتبر اخذ خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha