• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402082013975
  • خبرنگار : 50455

ورود دانشگاه قم به رتبه بندی بین المللی موضوعی تایمز

ورود دانشگاه قم به رتبه بندی بین المللی موضوعی تایمز

ایسنا/قم دانشگاه قم در دو حوزه مهندسی و علوم فیزیکی وارد رتبه‌بندی بین المللی موضوعی تایمز شد.

​دکتر علی احسانی مدیر پژوهشی دانشگاه قم، عنوان کرد: خوشبختانه بعد از ورود به رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه قم برای اولین بار در رتبه بندی موضوعی تایمز وارد شده است و در رتبه بندی جهانی دانشگاه قم برای اولین بار با مشخصات زیر در محدوده 1500-1201 قرار گرفته است.

ورود دانشگاه قم به رتبه بندی بین المللی موضوعی تایمز

ورود دانشگاه قم به رتبه بندی بین المللی موضوعی تایمز

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، وی افزود: یکی دیگر از رتبه بندی‌های مهمی که رتبه بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است، این رتبه‌بندی در 11 حوزه موضوعی کلی که برخی از آن‌ها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.

این حوزه‌های موضوعی عبارتند از:

ورود دانشگاه قم به رتبه بندی بین المللی موضوعی تایمز

احسانی تصریح کرد: از میان ۱۱ حوزه موضوعی که رتبه‌بندی تایمز اعلام کرده است دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۱۰ حوزه موضوعی، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند، تعداد ۷۳ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی از 185 رشته محل حضور دارند.

مدیر پژوهشی دانشگاه قم بیان کرد: شرایط حضور در رتبه‌بندی موضوعی تایمز تعداد قابل قبولی از انتشارات علمی و اعضای هیات علمی است و برای هر موضوع متفاوت است، رتبه بندی موضوعی تایمز نیز براساس 5 معیار اصلی آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش، چشم‌انداز بین المللی و صنعت مشابه با رتبه‌بندی جهانی تایمز انجام می‌­شود، اما هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر حوزه موضوعی وزن دهی می‌شوند.

وی اظهار کرد: دانشگاه قم در دو حوزه موضوعی مهندسی و علوم فیزیکی در این رتبه بندی وارد شده و در حوزه مهندسی در رتبه 800-601 و در علوم فیزیکی در رتبه +1001 قرار گرفته است. این موفقیت بزرگ را به  جامعه دانشگاهی دانشگاه قم تبریک عرض نموده و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم در حوزه‌های دیگر هم در این رتبه بندی بین المللی قرار بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha