• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082014064
  • خبرنگار : 71415

آمریکا از بمب‌افکن جدید خود رونمایی کرد

آمریکا از بمب‌افکن جدید خود رونمایی کرد

نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار دست به پرواز آزمایشی بمب‌افکن دوربرد رادارگریز جدیدش موسوم به B-۲۱ Raider زده و ویدیویی از پرواز آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، بمب‌افکنی که توسط آمریکا برای این پرواز آزمایشی استفاده شد یکی از ۶ نمونه‌ اولیه عملیاتی شده این بمب‌افکن است که توسط «نورثروپ گرومن»، غول تسلیحات سازی آمریکا، تولید می‌شود.

به نوشته «راشاتودی»، این بمب‌افکن رادارگریز بعد از ظهر جمعه در آسمان تاسیسات تحقیقاتی شرکت نورثروپ در پالمدیل کالیفرنیا مشاهده شد و تصاویر مربوط به آن توسط «مت هارتمن» عکاس شناخته شده حوزه هوانوردی ضبط شده است.

«آن استفاناک»، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا این پرواز آزمایشی را تایید کرده و گفت: «این پرواز آزمایشی یک گام نخست حیاتی در کارزار آزمایش‌های تسلیحاتی تحت مدیریت مرکز آزمایشات نیروی هوایی و نیروی ضربت ترکیبی B-۲۱  وابسته به شاخه ۴۱۲ آزمایشات محسوب می‌شود. این هواپیمای جنگی جدید به ما توانمندی حملات نفوذی دوربرد بدون آسیب را داده و دشمن را از حملات تجاوزگرانه و استراتژیک علیه آمریکا و متحدان و شرکایش باز می‌دارد.»

ژنرال جیمز سی. داوکینز، معاون رئیس ستاد کل بازدارندگی استراتژیک و یکپارچگی هسته‌ای پنتاگون گفت، بمب‌افکن B-۲۱ یک پروژه زیر مجموعه برنامه بمب‌افکن‌های دوربرد که در سال ۲۰۱۱ به جریان افتاد محسوب می‌شود و انتظار می‌رود این بمب افکن در سال ۲۰۲۷ وارد  خدمت شود.

مقام‌های پنتاگون می‌خواهند این بمب افکن را جایگزین چند بمب افکن کهنه شده آمریکا از جمله بمب افکن‌های B-۱ Lancer، B-۵۲ Stratofortress و B-۲ Spirit در عرض چند دهه آینده کنند.

شرکت نورثروپ گرومن که طراح بمب افکن رادارگریز B-۲ نیز هست با صدور بیانیه‌ای در روز جمعه، اجرای این پرواز آزمایشی را تصدیق و اظهار کرد، این پرواز آزمایشی منجر به «تایید اعتبار مدل‌های دیجیتالی ما» شده و «ما را یک گام دیگر به رسیدن به توانمندی‌های عملیاتی نزدیکتر کرد.»

ژنرال دیوید اس. ناهوم معاون سابق برنامه‌ریزی پنتاگون سال گذشته میلادی در جریان یک نشست در یک کمیته مجلس نماینگان آمریکا اعلام کرد، ارتش این کشور به دنبال دستیابی به ۱۴۵ فروند بمب افکن B-۲۱ به مجرد تکمیل برنامه مربوط به آن است.

این بمب افکن رادارگریز در طول فرآیند توسعه خود با چند شکست مواجه شد و نیروی هوایی آمریکا سال گذشته میلادی پرواز آزمایشی آن را به تاخیر انداخت و اعلام کرد که دلیل این تصمیم «لزوم محافظت از اطلاعات این برنامه حساس در برابر بهره برداری‌های دشمنان» بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۰ ۲۱:۰۸

فتو شاپ بود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۱۷:۴۹

دستخوش