• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402082014099
  • خبرنگار : 50180

آغاز جشنواره قصه‌گویی در کرمانشاه

آغاز جشنواره قصه‌گویی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه برگزار شد.

محمد خیاط‌ زنجانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، امروز(۲۰ آبان) در این مراسم با بیان اینکه برای شرکت در مرحله استانی جشنواره قصه گویی استان کرمانشاه ۷۰۰ قصه به دبیرخانه جشنواره رسیده، گفت: در ارزیابی های صورت گرفته از میان این آثار ۷۰ قصه انتخاب شده که قصه گویان ظرف سه روز به اجرای قصه‌های خود خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه جشنواره قصه گویی طی سه روز و تا ۲۲ آبان ادامه داد، گفت: قصه گویان حاضر در این جشنواره صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به اجرای قصه گویی خواهند پرداخت.

وی با دعوت از همه کودکان و نوجوانان کرمانشاه به همراه خانواده هایشان برای حضور در این جشنواره گفت: برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی راهی مرحله کشوری خواهند شد.

خیاط زنجانی با بیان اینکه جشنواره قصه گویی به عنوان یک رویداد فرهنگی تربیتی کارکردهای تربیتی فراوانی دارد، گفت: زبان قصه بهترین راهکار برای انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان است و آنها را با راه و روش زندگی کردن آشنا می‌کند.

 وی تاکید کرد: قصه گویی آنقدر کارکرد دارد که با این زبان حتی می توان مفاهیم مختلف را به بزرگترها هم انتقال داد.

وی در ادامه اشاره ای هم به تاکیدات خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر توجه به قصه گویی داشت و گفت: قصه گویی در قرآن کریم به حدی مورد توجه است که خداوند از قرآن کریم به عنوان احسن القصص یاد کرده و مبنای قرآن کریم را بر قصه گویی گذاشته است.

 خیاط زنجانی در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۶ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمانشاه، گفت: دانش آموزان با عضویت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت حضور در برنامه های فرهنگی هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پیدا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در هر کدام از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بین پنج تا شش هزار جلد کتاب موجود است که اعضای کانون به این کتاب ها دسترسی دارند.

آغاز جشنواره قصه‌گویی در کرمانشاه

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha