• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402082014221
  • خبرنگار : 50039

تداوم امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

تداوم امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از پایان عملیات امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان آزادشهر خبر داد و افزود: امدادرسانی به هم استانی‌ها در سایر مناطق شرق استان همچنان ادامه دارد.

قاسم غریب آبادی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زدگان هفته گذشته استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب ویرانگر روز ۱۶ و ۱۷ آبان همه نیروهای جمعیت هلال احمر گلستان که در حالت آماده باش قرار داشتند، به مناطق سیل زده در شهرستان‌های آزادشهر، گالیکش، کلاله، مینودشت، گنبدکاووس و دیگر نقاط دور و نزدیک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه شدت سیلاب ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۱۶ آبان به اوج خود رسید، ادامه داد: پس از این حادثه طبیعی، اهالی روستاهای هیوه چی، عباس آباد در شهرستان گنبدکاووس، روستاهای ده چناشک، صفی آباد، دوزین، اجن قره خوجه، ترجنلی، کرنگ کفتر، ترسه، نرسه چمانی پایین، برنجوین و اسفرانجان در شهرستان‌های مینودشت و گالیکش، روستاهای تمر قره قوزی و کوسه در شهرستان کلاله و محورهای خوش ییلاق و اولنگ روستاهای نراب، وامنان و کاشیدار در شهرستان آزادشهر دچار سیلاب و آبگرفتگی معابر و منازل شدند.

تدوام امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به اینکه سطح شهر کلاله نیز درگیر با سیلاب شده بود، افزود: متأسفانه شاهد انباشت حجم بالایی گل و لای در معابر عمومی این شهر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ۱۴۷ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در قالب ۳۹ تیم در عملیات امدادرسانی به کار گرفته شدند، خاطرنشان کرد: امدادگران با استفاده از ۶ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، ۲ دستگاه خودروی سنگین، ۲ دستگاه خودروی نجات، ۱۸ دستگاه موتورپمپ و کف کش و یک دستگاه برج روشنایی، در حال خدمات رسانی به سیل زدگان هستند.

تدوام امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

غریب آبادی تعداد حادثه دیدگان این سیلاب را ۱۳۲۰ نفر در قالب ۳۳۵ خانوار برشمرد و اضافه کرد: تاکنون ۱۱۲ نفر اسکان یافته‌اند و ۱۳۱۸ مورد امدادرسانی و آب و گل و لای ۱۰۸ باب منزل تخلیه شده است.

وی تعداد اقلام توزیع شده را ۹۱۵ پتو، ۵۲۳ موکت، ۲۱۰ ست ظروف، ۲۸ والور، ۲۳ چادر امدادی، ۴۷ کلمن آب، ۵۰ کیلوگرم نایلون و ۷۲ بسته غذایی برشمرد و تصریح کرد: عملیات امدادرسانی و ساماندهی سیل زدگان تا عادی شدن وضعیت ادامه خواهد داشت.

تدوام امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

تدوام امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

تدوام امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

تدوام امدادرسانی به سیل زدگان شرق گلستان + عکس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha