• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402082014303
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان: 

مرغداران اردستان برای دریافت نهاده مشکل دارند

مرغداران اردستان برای دریافت نهاده مشکل دارند

ایسنا/اصفهان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: مرغداران این شهرستان همچنان در زمان‌بندی دریافت نهاده مشکلاتی دارند و نمی‌توانند در سامانه، اقلام مورد نیاز خود را در زمان مقرر دریافت کنند.

محمدامینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت انار در شهرستان اردستان در حال اتمام است و امسال همانند سه چهار سال گذشته متوسط برداشت این محصول از هر هکتار ۱۵ تن بوده که از مهم‌ترین ارقام انار موجود در باغات شهرستان می‌توان به پوست قرمز اردستان، سبزه، گلوباریک، شه بر، می خوش، نادری و پوست قرمز مهاباد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان اردستان درختان انار کاشته شده است، گفت: به‌طور متوسط ۸۲۰۰ تن محصول انار از باغات این شهرستان برداشت شده که بیشترین مقدار برداشت شده به بازارهای خارج شهرستان مانند تهران و اصفهان صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان با اشاره به برداشت محصول زعفران در اردستان، گفت: حدود ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان اردستان به کشت زعفران اختصاص داده شده و این مقدار هر ساله در حال افزایش است.

امینی تصریح کرد: بیشترین کشت زعفران در شهر اردستان و روستاها انجام شده است و محصول زعفران اردستان به علت مرغوبیت و سازگاری مناسب گیاه با آب و هوای منطقه از کیفیت بالای برخوردار است.

قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان است

وی با اشاره به جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرغداران شهرستان اردستان گفت: مرغداران این شهرستان همچنان در زمان‌بندی دریافت نهاده مشکلاتی دارند و نمی‌توانند در سامانه اقلام مورد نیاز خود را در زمان مقرر دریافت کنند. همچنین کیفیت پایین نهاده داخلی از دیگر مشکلات مرغداران است.

 مدیر جهادکشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: همچنین مرغداران این شهرستان نسبت به افزایش قیمت جوجه و پایین آمدن قیمت فروش مرغ گلایه‌مند هستند، با جلسه‌ای که برگزار کردیم مشکلات این افراد صورت جلسه و برای سازمان ارسال شده است.

امینی با بیان اینکه اکنون ۱۴۰ واحد مرغداری در شهرستان اردستان فعال هستند که ۱۳۲ واحد آن گوشتی و ۸ واحد تخم‌گذار هستند، گفت: طبق مصوبه جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان تعیین شده است.

وی در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی از یک کشاورز دهستان برزاوند که به نشانه اعتراض اقدام به تخریب محصولات هندوانه خود می‌کند، گفت: با بازدیدی که از محل کشاورزی انجام شد متوجه شدیم که این کشاورز بدون اطلاع و هماهنگی جهاد کشاورزی اقدام به کشت تنها یک هکتار مترمربع هندوانه در منطقه سردسیر برزاوند اردستان کرده بود که به اشتباه ۱۰ هکتار عنوان کرده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه این سوءاستفاده شخصی کشاورز در حالی است که در این موقع از سال هیچ محصول صیفی حتی در مناطق گرمسیر شهرستان وجود ندارد، گفت: به کشاورزان توصیه و تأکید می‌شود برنامه الگوی کشت را جدی بگیرند و برای کشت مطابق الگوی کشت با جهاد کشاورزی هماهنگی داشته باشند، در غیر این صورت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه مسئولیتی در زمینه تأمین انواع نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود، سموم، تأمین آب مورد نیاز را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha