• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402082014326
  • خبرنگار : 50126

اختتامیه‌ی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر ایلام برگزار شد

اختتامیه‌ی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر ایلام برگزار شد

ایسنا/ایلام اختتامیه‌ی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام که از دو روز پیش آغاز شده بود، با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

«حسن رونده» مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تقدیر از دست اندارکاران جشنواره اظهار کرد: سرفصل‌های بیمه هنرمندان تغییراتی کرده و هنرمندانی که نیاز به بازتعریف سرفصل خود دارند می‌توانند به نماینده بیمه مراجعه و سرفصل خود را دوباره تعریف کنند.

وی تاکید کرد: سامانه ثبت  گروه‌های نمایشی باز است و اعضا می‌توانند برای ثبت گروه خود یا اعمال تغییرات احتمالی به سامانه مراجعه کنند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند فقید ایلامی «سپیده صحرایی» گفت: استان ایلام ازچنین چهره‌های ماندگاری مانند مرحوم باسره بهره‌مند است که همواره موجب افتخار هنرهای نمایشی بوده‌اند.

«علی هوشمند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: هرچند این جشنواره رقابتی است اما ثروتی که می‌ماند رفاقت و همدلی است که برای همیشه ماندگار است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند فقید سپیده صحرایی، تصریح کرد: نام ماندگار بهترین سرمایه هر انسانی است که امیدواریم همه طوری در این دنیا رفتار کنیم که بعد از سفر ابدی دوستانمان از ما به نیکی یاد کنند.

«میلاد محمدیان شمالی» ، دبیر این جشنواره نیز اظهار کرد: بعد از آغاز فرایند مسابقات کمیته‌های تخصصی تشکیل شد و در مهلت قانونی نیز در ۸ اثر صحنه‌ای و ۶ اثر خیابانی به دبیرخانه واصل شد که بعد از بازبینی ۵ اثر در بخش صحنه‌ای و ۴ اثر در بخش خیابانی به مسابقه راه یافتند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این بوده که جشنواره‌ای درخور را تقدیم کنیم، ازدکتر شریف‌زاد،  کلینیک دندانپزشکی صدف که حامی این جشنواره بودند تقدیر کرد.

در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، برنامه‌های جشنواره تئاتر استان ایلام از دو روز پیش آغاز شد که در اولین روز جشنواره نیز  نمایش «کنت دراکولا» به نویسندگی لارا باقری و کارگردانی عبداله عظیم پور و  نمایش «رویایی برای نفت کش ها» به نویسندگی کارگردانی زهرا چراغی، هر دو در سالن آمفی تئاتر مجتمع ارشاد ایلام روی صحنه رفت.
همچنین نمایش خیابانی «مامان بابا، خواهر برادر» به نویسندگی و کارگردانی سروش سلطانی در مجتمع ارشاد ایلام روی صحنه رفت.

در روز دوم این جشنواره نیز   سه اثر در بخش صحنه‌ای شامل نمایش " قند خون" به کارگردانی سارا  علی‌محمدی و نمایش "سنور" به کارگردانی احمد غلامی و نمایش " رقص بلوط ها در باد، برف و آتش" به کارگردانی علی اصغر پورقهرمان در تماشاخانه استاد باسره به روی صحنه رفت.
در بخش خیابانی نیز سه اثر  شامل نمایش " نترس آبها مهربانند" به کارگردانی مالک آبسالان، نمایش " حراجی بزرگ" به کارگردانی سجاد مهدیان و نمایش "اون روز توی کاتال" به کارگردانی محمد رسول محمدیان در مجتمع ارشاد ایلام به روی صحنه رفت.

در روز دوم علاوه بر اجرای آثار در بخش جنبی جشنواره تئاتر استانی ایلام ۱۴۰۲ کارگاه آموزشی فن بیان و بازیگری نیز برای علاقه مندان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha