• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082014338
  • منبع : بازار

باج افزار

باج افزار

باج افزار نوعی ویروس کامپیوتری است که فایل‌های کاربران را قفل کرده و برای آزادسازی آنها از کاربران پول و باج طلب می‌کند. به همین خاطر به آنها باج گیر نیز می‌گویند. در این مطلب به معرفی باج افزارها پرداخته و راه مقابله با آنها را معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت پادویش من، تهدید به امنیت و حریم خصوصی داده‌ها در دنیای دیجیتال به شدت رو به افزایش است. یکی از بزرگترین تهدیدات این حوزه، باج افزارها است. باج افزارها این روزها به طور گسترده‌ای در حال گسترش هستند. این نوع بدافزارها قدرت عظیمی برای دسترسی به داده ها و اطلاعات شخصی کاربران دارند و با قفل کردن فایل‌ها و پوشه‌ها، از مالکان اصلی آن داده‌ها باج طلب کرده تا اطلاعات را به آن‌ها بازگردانند.

ضدباج‌افزار

حفاظت از امنیت داده‌ها و مقابله با تهدیدات باج‌افزارها امری بسیار حیاتی است. برای طی کردن این مسیر، می‌توانید از چند راهکار کارآمد استفاده کنید. یک راه حفاظتی اساسی استفاده از نرم‌افزارهای ضدباج‌افزار است. این نرم‌افزارها، با ابزارها و الگوریتم‌های پیشرفته خود، قادر به تشخیص و محاصره باج‌افزارها هستند و از داده‌ها و سیستم‌ شما محافظت می‌کنند.  این نوع نرم‌افزارها معمولاً با استفاده از جستجوی الگوهای رمزگشایی باج‌افزارها و شناسایی رفتارهای مشکوک، تلاش می‌کنند از قفل کردن اطلاعات جلوگیری کنند.

استفاده از یک ضدباج‌افزار قدرتمند همراه با مراقبت و هوشمندی در استفاده از اینترنت، امنیت و حفاظت شما را به حداکثر خواهد رساند. پس به یاد داشته باشید که همواره نیاز به بروزرسانی نرم‌افزار ضدباج‌افزار خود خواهید داشت. بنابراین از منابع معتبر برای دریافت نرم‌افزارهای امن استفاده کنید. هرچند که پیشگیری از نفوذ باج‌افزارها بهترین راه برای مقابله با آن هاست. بازپرسی بر امنیت سیستم خود، آپدیت منظم سیستم و نرم‌افزارها، عدم باز کردن پیوست‌های ناشناس و داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم، می‌تواند به شما در جلوگیری از حملات باج‌افزارها کمک کند.

باج افزار

ضد باج افزار پادویش

در صورتی که به باج افزار مبتلا شوید، اطلاعات شما با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته قفل می‌شود و دسترسی به آنها برای شما غیرممکن می‌شود. برای بازیابی اطلاعات، باید از هکر مورد نفوذ کلید مورد نیاز را تهیه کنید. اما این یک راه حل پرخطر است و همچنین به هیچ عنوان تضمینی برای بازیابی اطلاعات شما نمی باشد. نصب یک نرم‌افزار ضد باج افزار (anti-ransomware) باعث افزایش امنیت سیستم شما می‌شود. یکی از بهترین باج افزارهای شناخته شده جهانی ضد باج افزار پادویش می باشد. در ادامه به معرفی مزایای این محصول پرداخته می شود.

باج افزار

چرا ضدباج افزار پادویش

در سال ۲۰۱۷، شرکت معتیر AVTEST آلمان گواهی‌نامه‌ای به نام ضدباج افزار پادویش اعطا کرد. این گواهی نشان می‌دهد که پادویش توانایی مقابله با تمامی باج افزار های موجود و ناشناخته را با دقت ۱۰۰ درصد دارد. علاوه بر این، پادویش در همان سال بعد از وقوع حمله گسترده باج افزار WannaCry، بدون نیاز به دریافت هیچ آپدیتی، توانست با این تهدید مقابله کند و سیستم‌هایی که این ضدباج افزار روی آنها نصب شده بود را به خوبی محافظت کند.

لایه های ضدباج افزار پادویش

ضدباج افزار پادویش با داشتن چهار لایه محافظتی قدرتمند، قادر است از نفوذ هر گونه باج افزاری جلوگیری کند. این چهار لایه عبارتند از:

  • الف) لایه محافظت اطلاعات: این لایه که به طور اتوماتیک فعال می‌شود، رفتار باج افزارها را تشخیص می‌دهد و قادر است باج افزارهای معروف مانند ویروس وانکرای را شناسایی کرده و از نفوذ آنها جلوگیری کند.
  • ب) لایه داده‌بان: این لایه اطلاعات سیستم شما را در بکاپ‌های متناوب ذخیره می‌کند تا در صورت حمله باج افزارها، مانع از دست رفتن اطلاعات مهم شما شود. همچنین قابلیت بازگردانی فایل‌های حذف شده نیز در این لایه وجود دارد.
  • ج) لایه محافظت MBR: این لایه برای مقابله با باج افزارهای خاصی مانند Petya طراحی شده است که MBR دیسک را آلوده کرده و قفل می‌کنند. با استفاده از این لایه، از نفوذ این نوع باج افزارها جلوگیری می‌شود.
  • د) لایه طعمه‌گذاری: این لایه در نقاط مختلف فایل‌ها و فولدرها در سیستم، طعمه‌هایی را برای باج افزارها قرار می‌دهد و در صورت شناسایی باج افزار، آنها را خنثی می‌سازد. این لایه به جلوگیری از تغییرنام فایل‌ها توسط باج گیرها نیز کمک می‌کند.

دانلود ضد باج افزار پادویش

جهت استفاده از ضد باج افزار پادویش می توانید به دو حالت اقدام نمایید. در حالت اول، با نصب آنتی ویروس پادویش نسخه امنیت کامل، همزمان ماژول ضد باج افزار نیز روی سیستم شما نصب شده و به طور کامل از سیستم شما محافظت می‌نماید. در حالت دوم، در صورتی که آنتی ویروس دیگری به غیر از پادویش روی سیستم شما نصب شده باشد، می توانید نرم افزار ضد باج افزار پادویش را به تنهایی دانلود و نصب نمایید. در این صورت همزمان با فعالیت آنتی ویروس مذکور، نرم افزار ضد باج افزار نیز در کنار آن بدون ایجاد هیچ گونه خللی به مقابله با باج افزار ها می‌پردازد.

فراموش نکنید که بسیاری از آنتی ویروس‌های اینترنت سکیوریتی معتبر و مشهور جهان مانند Kaspersky و Eset در نسخه‌های خود افزونه ضد باج افزار ندارند و در صورت استفاده از این محصولات، باید به تهیه و نصب نرم افزار ضد باج افزار به صورت جداگانه ای اقدام نمایید.

برای دانلود و کسب اطلاعات بیشتر درباره ضد باج افزار پادویش می‌توانید به سایت www.mypadvish.ir مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha