• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082014356
  • منبع : بازار

دندانپزشکی تخصصی کودک

دندانپزشکی تخصصی کودک

اصلا مسئله دور از ذهنی نیست که کودکان نوپا یا بچه های زیر سنین مدرسه نسبت به مراجعه به دندانپزشک ترس داشته باشند. ظاهر تجهیزات پزشکی و لباس کادر درمان آنها را مضطرب و پریشان می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت کلینیک دکتر نیلوفر گودرزی، اگر تجربیات تلخ و دردناکی از درمانهای قبلی داشته باشند که اوضاع پیچیده تر می شود. این ترس و نگرانی مسلما به عدم همکاری کودک در پروسه درمان منتهی می شود. اینجاست که به اهمیت تخصصی بودن درمان های دندانپزشکی کودکان پی می بریم. از طرفی دندانهای کودکان درست در همین سنین زیر ۸ سال به دلیل پرخوری و مصرف بی رویه شیرینی جات و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دچار مشکلات پوسیدگی می شود. گاهی عدم تکامل به موقع دندانها و آسیبهای محیطی نیاز به خدمات دندانپزشکی را بیشتر می کند.

اگر شما هم والدین یکی از این نوگلان زیبا هستید که به آرامش روح و روانش اهمیت می دهید و تمایل دارید بهترین خدمات دندانپزشکی و سلامت را در بهترین شرایط دریافت کنید، دندانپزشکی تخصصی کودکان خیالتان را از هر بابت راحت می کند. این را به خاطر داشته باشید که هر نوع تجربه ناخوشایند از دندانپزشک در کودکی می تواند منجر به شکل گیری فوبیا در سنین بالاتر شود.

اهمیت درمان های دندانپزشکی کودکان

همه ما می دانیم که دندانهای شیری نقش حیاتی در روند تغذیه و رشد کودک دارند. هر گونه مشکل عمقی در این دندانها و از دست رفتن شان ممکن است اختلالاتی در رویش دندانهای دائمی ایجاد کند. از این رو برای درمان دندانهای پوسیده و رفع عفونت ها باید به سرعت اقدام کرد. ادامه دار شدن عفونت در دهان و دندان کودک احتمال آسیب به جوانه دندانهای دائمی که در زیر دندانهای شیری رشد می کنند را بالا می برد.

درمان های دندانپزشکی کودکان شامل چه مواردی است؟

کلینیک دکتر نیلوفر گودرزی دندانپزشک کودکان یکی از مراکز تخصصی دندانپزشکی در زعفرانیه است. در این مرکز خدمات تخصصی سازگار با روحیه کودک و نوجوان ارائه می شود. این خدمات تخصصی شامل موارد زیر است:

ترمیم دندانهای دائمی و شیری توسط دندانپزشک متخصص کودکان- فلورایدتراپی و فیشورسیلانت- چکاپ دوره ای برای شناسایی زودهنگام دندانهای پوسیده – عصب کشی و جراحی تحت بیهوشی توسط متخصص دندانپزشکی کودکان- کنترل بهداشت دهان و دندان و تجویز شیوه های مراقبتی

در کنار مواردی که عنوان شد، معاینات دوره ای بهداشت و دهان نوزادان برای پیشگیری از پوسیدگی و بهره مندی از پاکسازی کننده هایی مانند فلوراید انجام می شود. ارائه رژیم غذایی مناسب نیز یکی از اهداف این مرکز دندانپزشکی کودکان است. علاوه بر این سنجش و درمانهای به موقع اصلاح نیش نابجا (ارتودنسی) و معاینه برای تشخیص صافی دندانها در حیطه دندانپزشکی تخصصی اطفال قرار می گیرد. مراقبت و ارزیابی جابجایی دندانها و شکستگی و درمان عفونت های لثه و بیماری های پریودنتال کدواکن و فرنولاهای کوتاه نیز در این حیطه قرار می گیرد.

دندانپزشکی تخصصی کودک

درمان های دندانپزشکی کودکان

عصب کشی دندانهای شیری

عصب کشی دندان یکی از درمانهای بسیار موثر برای رفع آسیب دیدگی و درد دندان شیری یا دائمی کودکان است. والدین اغلب برای این نوع امور درمانی کودک دچار نگرانی های شدید می شوند. درمان های دندانپزشکی کودکان در مرکز تخصصی این مزیت بزرگ را دارد که پزشک با تبحر ویژه کودک را با روند درمان همراه می کند. به گونه ای که با کمترین میزان احساس درد و اذیت برای کودک کار عصب کشی انجام می شود.

به طور معمول دنداهای شیری کودکان در فاصله ۶ تا ۱۲ سالگی می افتند. با این وجود دندانهای شیری در این مدت باید در بهترین شرایط مراقبت و درمان شوند. سلامت دندانهای شیری در بهبود تغذیه و رویش دندانهای دائمی تاثیر زیادی دارد. در این شرایط به جای کشیدن دندانهای دچار عفونت و آسیب دیده، از عصب کشی و درمانهای مناسب دیگر برای حفظ دندانهای شیری استفاده می شود.

فیشورسیلانت از خدمات وی آی پی کلینیک

فیشورسیلانت یکی از تکنیک های تازه درمان های دندانپزشکی کودکان است که پوسیدگی و جرم گرفتگی را به حداقل می رساند. در این متد که تحت عنوان شیارپوش درمانی هم شناخته می شود، لایه ای ظریف و نازک همرنگ دندانها برای محافظت از دندانهای آسیاب روی آنها قرار می گیرد. روند کار به این صورت است که این لایه پلاستیکی به صورت پوششی نازک روی سطح دندانهای جونده قرار می گیرد تا شیارهای آنها را بپوشاند. با وجود این لفاف از تجمع مواد غذایی و شیرینی جات روی دندانهای آسیاب جلوگیری می شود. از این رو دندانها دچار پوسیدگی نمی شوند. این روش به خصوص برای کودکانی که شیار بین دندانهای آنها عمیق و باریک با دسترسی سخت است، مناسب خواهد بود. این ماده پلاستیکی بسیار مستحکم است. در مقابل جویدن های روزانه آسیبی نمی بیند. از سوی دیگر لایه های ظریف فیشورسیلانت به دلیل انعطاف پذیری روی دندانها کاملا قالب می شود.

دندانپزشک کودکان چه نقشی در درمان دارد؟

همه ما به خوبی می دانیم که امور پزشکی و درمانی کودکان به دلیل بدقلقی و عدم همکاری کودکان با چالش های زیادی همراه است. اطفال و کودکان در برابر درد و فشار صبر و همکاری ندارند. اینجاست که دندانپزشک کودکان شرایطی را برای راحتی کودک و ارتباط صمیمانه با او فراهم می کند. دندانپزشک کودک آموزشهای تخصصی در این زمینه گذرانده و با تجهیزات مناسب از گزینه های درمانی تسهیل کننده برای معاینه و درمان دندانهای کودک استفاده می کند. مهمتر اینکه کودک به دندانپزشک اطمینان بیشتری پیدا کرده و به توصیه های او برای مراقبت های درمانی گوش می دهد.

دندانپزشکی تخصصی کودک

درمان های دندانپزشکی کودکان

درمان های دندانپزشکی کودکان مجموعه دانش و اقدامات تخصصی دندانپزشکی است که مجموعا به پیشگیری یا معالجه بیماری های دهان و دندان در بازه سنی ۳ تا ۱۲ سال مربوط می شود. دندانپزشکی تخصصی کودک خیلی بیش از آنچه تصور می شود اهمیت دارد. والدین باید از روشهای بهداشتی مناسب برای مراقبت از دهان و دندان از زمان رویش دندانها در ۶ ماهگی آگاهی داشته باشند. معاینات مستمر دندانپزشکی و آگاهی از زمان دقیق رویش و افتادن دندانها به حفظ سلامت دهان و دندان کودک می انجامد. در این فرآیند مراقبت از دندانهای شیری به خوبی صورت گرفته و دندانهای دائمی در بهترین شکل خود به طور صحیح رشد می کنند. معاینات تخصص دندانپزشکی درست از زمان رویش اولین دندانهای شیری پس از یک سالگی امکان پذیر است. در این مدت والدین با توصیه های دندانپزشک آگاه می شوند که عادت هایی مانند خوردن پستانک، مکیدن انگشت، جویدن ناخن و تنفس های دهانی طولانی مدت را به موقع کنترل کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha