• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082014497
  • منبع : بازار

قشم زیباتر است یا کیش؟ مقایسه کامل دو جزیره برای سفر

قشم زیباتر است یا کیش؟ مقایسه کامل دو جزیره برای سفر

مقایسه شرایط جغرافیایی و بافت شهری قشم و کیش | مقایسه ی سواحل، جاذبه ها و رستوران های کیش و قشم | تور قشم یا تور کیش؟

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت لحظه آخر، کیش یا قشم؟ کدام یک برای سفر بهتر است؟ تور کیش به صرفه‌تر است یا قشم؟ در صورتی که قصد مسافرت به کیش یا قشم را داشته باشید مسلما مهم‌ترین سؤالی که برای شما پیش می‌آید این است که به کیش سفر کنیم یا قشم.

از این رو در این بخش قصد داریم در مورد این دو جزیره زیبا صحبت کنیم و آن‌ها را از نظر موقعیت جغرافیایی، قیمت تور قشم و تور کیش، از نظر خرید، جاذبه‌های گردشگری و... با هم مقایسه کنیم. اما به طور کلی باید گفت در مقایسه کیش و قشم و مسافرت به این دو جزیره، سلیقه و خواسته شما اولویت است. اما برای اینکه بدانید سفر به کدام جزیره بهتر است در ادامه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شرایط جغرافیایی کیش و قشم

اگر بخواهیم از نظر ابعاد و مساحتی این دو جزیره را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که کیش دارای مساحت 90 کیلومتر و قشم دارای مساحت 1491 کیلومتر است. پس همین جا می‌توان دریافت که جزیره قشم خیلی بزرگ‌تر از کیش است و مسلما جاذبه‌های بیشتری دارد. از نظر دمایی این دو جزیره تقریبا مشابه با هم هستند. میانگین دمایی کیش 26.6 درجه سلسیوس و میانگین دمایی قشم 26 درجه سلیسیوس است.

برای مقایسه بافت شهری کیش و قشم باید بگوییم که قشم امکانات و جاذبه‌های گردشگری بیشتری برای ارائه دارد. اما از این زاویه نیز باید در نظر گرفت که کیش مدرن‌تر و لوکس‌‎تر از قشم است و جزیره‌ای زیباست اما قشم بافت سنتی‌تری دارد. از این رو انتخاب کیش و قشم از این نظر کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد.

سواحل کیش و قشم

قطعا یکی از اصلی‌ترین انگیزه گردشگران و مسافران به این دو جزیره، سواحل آن‌ها است. به طور کلی هر دو جزیره دارای سواحل زیبا، چشم‌نواز و فوق‌العاده‌ای هستند. اما معمولا سواحل قشم خلوت است و جاهای دنج بیشتری دارد. اما جزیره کیش کمی شلوغ است و جمعیت بیشتری دارد.

مقایسه رستوران‌های کیش و قشم

رستوران و شکم‌ گردی برای اکثر افراد مهم است. بخشی از لذت سفر در غذا و انتخاب رستوران‌های مناسب و باکیفیت است. بنابراین اگر قصد سفر به کیش یا قشم را دارید، بهتر است با رستوران‌های این دو جزیره نیز آشنا شوید. هر دو جزیره دارای رستوران‌های زیاد با تنوع غذای بالایی هستند اما باید گفت جزیره کیش رستوران‌های بیشتری را در خود جای داده است. مسئله دیگر سبک وعده‌های غذایی در کیش و قشم است. قشم غذاهای بومی و سنتی بیشتری در رستوران‌های خود دارد در صورتی که در کیش این طور نیست.

قشم زیباتر است یا کیش؟ مقایسه کامل دو جزیره برای سفر

جاذبه‌های گردشگری کیش و قشم

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری نکته‌ای مهم است که قبل از سفر به هر شهر یا کشوری باید مدنظر داشته باشید. در خصوص جاذبه‌های گردشگری کیش و قشم باید بگوییم قشم دارای فضاهای طبیعی بیشتری نسبت به کیش است. جزیره قشم با توجه به پیشینه‌ای که دارد دارای جاذبه‌های گردشگری کهن و طبیعی است اما جزیره کیش دارای جاذبه‌های دست‌ساز انسان است. همچنین تنوع مکان‌های دیدنی کیش در مقایسه با قشم کمتر است. بنابراین در زمان سفر باید به این مسئله توجه کنید.

تفریحات کیش یا قشم؟

در صورتی که اهل تفریح به ویژه تفریحات آبی هستید باید بگوییم که در رقابت کیش و قشم از این نظر کیش برنده است. جزیره کیش دارای تفریحات آبی بیشتری نسبت به قشم است و می‌توانید از پلاژهای شنا برای بانوان و آقایان نیز استفاده کنید در صورتی که در قشم خبری از پلاژ نیست. در کنار تمام این‌ها کیش دارای پاساژهای لوکس و زیباست که مناسب برای خرید و تفریح است.

قشم زیباتر است یا کیش؟ مقایسه کامل دو جزیره برای سفر

سفر به کیش ارزان‌تر است یا قشم؟

هزینه سفر به کیش با هزینه سفر به قشم کاملا متفاوت است. از آن‌جایی که هزینه در این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید به این مسئله توجه کنید. در پاسخ به این سوال باید گفت کیش جزیره‌ای لوکس و زیباست. هتل‌های این جزیره بیشتر 5 ستاره هستند و دارای رستوران‌های متنوع است. همین مسئله سبب می‌شود تا سفر به کیش نیاز به هزینه بیشتری داشته باشد. از طرفی قشم معمولا هزینه کمتری را در بر می‌گیرد چرا که در این جزیره هتل و اقامتگاه‌هایی با قیمت مناسب وجود دارد و نیازی نیست مثل کیش هزینه بالایی پرداخت کنید.

تور قشم یا تور کیش؟

یکی از راه‌های پرطرفدار و کم هزینه برای رفتن به کیش و قشم، استفاده از تورهای متنوع است. در حال حاضر بیشتر آژانس‌های گردشگری، تور کیش و تور قشم را برگزار می‌کنند. اما اگر نمی‌دانید که تور قشم بهتر است یا تور کیش باید به اولویت‌های خود نگاه کنید. اگر هدف شما تفریحات آبی، خرید و سفری لوکس است کیش را انتخاب کنید . اما اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری بیشتر، هزینه کمتر و مکانی سنتی‌تر هستید قشم گزینه مناسبی‌ست. ناگفته نماند که با سفر به قشم می‌توانید از جزیره هنگام و هرمز نیز دیدن کنید.

در صورتی که قصد دارید با تور به این دو جزیره سفر کنید، در سایت لحظه آخر می‌توانید انواع پکیج‌های تور قشم و تور کیش را مشاهده نمایید و استعلام قیمت کنید. برای مشاهده تور قشم از تهران و تور کیش از تهران به سایت لحظه آخر به آدرس lahzeakhar.com مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۱۲:۱۱

کیش زیباترین جزیره وشهر در کشور است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۱۵:۰۹

فقط جزیره زیبای قشم خیلی راحت بگویم هم برای مسافرت و گردشو تفریح و هم سرمایه گذاری تا دیر نشده بروید مخصوصاً شهر طبل فقط یک بار امتحان کنید واقعاً رودست ندارد حتما بروید خدا نگهدار