• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402082014611
  • منبع : شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد

توجه بیشتر به فرهنگ خیّری در کتب درسی دانش‌آموزان

توجه بیشتر به فرهنگ خیّری در کتب درسی دانش‌آموزان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار تدوین سند حکمرانی امور خیرین شد و گفت: باید تجربیات کشورهای مختلف در زمینه خیرین استخراج شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با خیّرین با تأکید بر حکمرانی خیرین اظهار کرد: باید میز امور خیّرین ذیل ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: با تشکیل گروهی ذیل میز امور خیّرین، مقدمات تدوین سند حکمرانی امور خیّرین فراهم شود بر این اساس تکلیف دستگاه‌ها درباره موضوع خیّرین مشخص می‌شود و با تدوین سند راهبری لازم اقدامات مستمر در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در تدوین سند امور خیّرین باید مدل حکمرانی شبکه‌ای مورد استفاده قرار گیرد تا از این طریق از نظرات نخبگان و جبهه‌های مردمی مورد توجه قرار گیرد. تعداد قابل توجهی از مردم ایران در فرهنگ خیّری مشارکت فعال دارند که انتظار می‌رود که در تدوین این سند حداقل از نظر هزار نفر از افراد استفاده شود.

وی همچنین خواستار تجربه‌نگاری سایر کشورها درباره خیّرین شد و ادامه داد: باید شناخت کاملی از تجربه کشورهای مختلف به دست آوریم تا بتوانیم کار عملی دقیقی انجام دهیم. همچنین نیاز است که تصویری از وضعیت موجود ارائه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه لازم است از کمک رسانه‌ها در حوزه خیّرین استفاده شود، بر توجه بیشتر به فرهنگ خیّری و نیکوکاری در کتب درسی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش باید گفتمان‌سازی درباره کار خیّرین را با جدیت دنبال کند.
حبیب‌الله بوربور از خیرین کشور در این نشست خواستار ایجاد بانک زمان شد و گفت: باید پشتوانه قانونی مناسبی در حوزه خیرین ایجاد شود تا دولت‌ها ملزم به اجرای قوانین در این باره باشند.

وی همچنین بر فعالیت دوباره شورای ملی مشارکت‌ها در وزارت کشور تأکید کرد.

ریاحی یکی دیگر از خیّرین کشور در این نشست گفت: در کشور ۲۲۰ هزار تشکل سازمان‌های غیردولتی وجود دارد، پیشنهاد می شود که رشته‌های تحصیلی در مقاطع مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و مدیریت امور خیریه ایجاد شود چرا که مدیریت در زمینه خیّرین عمدتا تجربی است.

وی عنوان کرد: میانگین سن خیّرین روبه افزایش است بنابراین لازم است که ترویج روحیه خیّر از سنین کم و در مدارس مورد توجه قرار گیرد و باید بستر لازم برای گفتمان سازی کار خیّر از طریق کتب تحصیلی و فعالیت‌های خیرخواهانه فراهم شود.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، برخی دیگر از حاضران این نشست بر استفاده از خیرین در رشد اقتصادی کشور، تدوین قانون در زمینه خیّرین و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در کار خیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha