• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402082014616
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران:

۹۰ درصد پلاژهای دولتی مازندران مشمول مولدسازی می‌شوند

۹۰ درصد پلاژهای دولتی مازندران مشمول مولدسازی می‌شوند

ایسنا/مازندران استاندار مازندران انجماد و راکد نگه داشتن اموال دولتی در مازندران را از دلایل گرانی ملک و تورم در این حوزه دانست و گفت: ۹۰ درصد پلاژهای دولتی مشمول مولدسازی‌اند به‌جز تعدادی که رویکرد آموزشی دارند.

سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه مولدسازی دارایی‌های دولت که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع در مولدسازی، دارایی‌های مازاد نیست، دولت اموال غیرقابل استفاده‌ای در استان دارد که سال‌ها رها شده‌اند، این اموال باید شناسایی و بهینه‌سازی شود.

او با اشاره به اینکه در دنیا بحث مولدسازی به‌عنوان تجربه موفق بویژه در کشورهای توسعه‌یافته انجام شده است، ادامه داد: با توجه به مشکلات دولت، مولدسازی اموال غیرقابل استفاده دولتی باید جدی گرفته شود.

استاندار مازندران با تاکید براینکه لازم است در استان، اموال دولت در سامانه‌ای ثبت، رصد و پایش شود و با مستندات تصمیم‌گیری انجام شود، بیان کرد: مازندران مقصد گردشگری است؛ اما اموال دولتی در سواحل استان انحصاری شده است و سالی یک‌بار عده‌ای از کارکنان دولت از آن استفاده می‌کنند که باید تعیین تکلیف شود.

او با اشاره به اینکه مولدسازی، ثروت‌آفرینی است و باید در مازندران تولید ثروت انجام شود، گفت: چرا اموال دولت باید راکد بماند.

حسینی‌پور به رویکرد مولدسازی در توسعه و تحول موثر در مازندران پرداخت و افزود: فضای خالی و بدون استفاده در مازندران با طراحی و مهندسی باید در بخش‌های تجاری و صنعتی یا فضای گردشگری به سرمایه تبدیل شود.

۹۰ درصد پلاژهای دولتی مازندران مشمول مولدسازی می‌شوند

استاندار مازندران با بیان اینکه از اموالی که دولتی‌ها در اختیار دارند باید سند آمایش تهیه شود، اظهار کرد: بین فروش و مولدسازی تفاوت است؛ باید تلاش کنیم اموال بدون استفاده دولتی مولدسازی شود نه املاک را به فروش برسانیم. هر درآمدی که از پروژه مولدسازی کسب می‌شود برای توسعه استان هزینه خواهد شد.

او ادامه داد: در مازندران، زمین طلا است؛ بخش دولتی می‌تواند سود بیشتری داشته باشد و به مردم خدمات مطلوب‌تری ارائه دهد.

حسینی‌پور خطاب به دستگاه‌های اجرایی در مازندران، گفت: در زمینه مولدسازی دستگاه‌هایی که همکاری نکنند، رسانه‌ای خواهند شد. مانند این اقدام را در ساماندهی سواحل هم داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha