• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402082114883
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان:

مردم به مدیریت تردد خودروها و فعالیت صنایع نظارت داشته باشند

مردم به مدیریت تردد خودروها و فعالیت صنایع نظارت داشته باشند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: وارونگی هوا، پدیده‌ای است که اغلب در روزهای سرد سال با کاهش دمای هوا ظاهر می‌شود و در شهرهای بزرگ و صنعتی، معمولاً باعث آلودگی هوا شده و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آلودگی هوا در فصل‌های مختلف آثار متفاوتی دارد. در فصل‌های زمستان و پاییز آلودگی هوای ناشی از ترافیک به حداکثر خود می‌رسد زیرا هوای سرد به سمت ارتفاعات می‌رود و هوای گرم و آلوده به سطح زمین نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: غلیظ شدن گازهای سمی موجب سنگین و آلوده‌تر شدن هوا می‌شود که آثار مخربی بر زندگی انسان‌ها و زمین دارد که صنایع، خودروها و موتورسیکلت از جمله عامل‌های این آلایندگی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تصریح کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به صورت شبانه‌روزی اقدام به پایش و رصد شرکت‌های تولیدی کرده و در صورت مشاهده هر گونه آلودگی و کوتاهی در رفع آن، در راستای دفاع از حقوق شهروندی از مسیر قانونی برخورد می‌کنند.

دولتخواه تأکید کرد: هم‌زمان با شروع سرما در کاشان و امکان شیوع پدیده وارونگی دما، ضرورت برخورد با شرکت‌های آلاینده در منطقه دوچندان شده و پایش‌های شبانه صنایع نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان، گفت: پرونده یک شرکت تولیدی در راوند که به تذکر کارشناسان توجهی نداشت، هفته گذشته همراه با همه مستندات لازم مبنی بر تأیید آلایندگی این شرکت به مرجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: صاحبان برخی از صنایع در ساعت‌های شبانه، سیستم‌های کنترل آلودگی شرکت را خاموش می‌کنند بنابراین کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان، از ساعت ۱۹ تا صبحگاه روز بعد، اقدام به پایش شبانه می‌کنند.

دولتخواه تصریح کرد: روزهای سرد، با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها، شرایط ناسالم ایجاد می‌شود، بنابراین از همه شهروندان درخواست داریم، برای احترام به حقوق همنوعان خود نسبت به مدیریت تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی نظارت کافی داشته باشند. 

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان اظهار کرد: به شهروندان محترم سفارش می‌کنیم، در صورت امکان از سفرهای غیرضروری با موتورسیکلت و خودروی شخصی خودداری کنند زیرا در معرض آلودگی هوا قرار نگرفته و از افزایش سطح آلودگی هوا جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha