• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402082114887
  • خبرنگار : 71560

اظهارات مخالفان و موافقان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

اظهارات مخالفان و موافقان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

مخالف اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت که اصلاح قانون انتخابات در حالی که سه ماه از تصویب آن می‌گذرد برخلاف سیاست‌های کلی ابلاغی است و موافق اصلاح این بند گفت که برای رسیدگی به امورات مردم ابهام موجود باید برطرف شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه، کلیات و جزییات طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و در نهایت آن را به تصویب رساندند.

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص این طرح بیان کرد: اکنون در بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات ابهاماتی در خصوص امکان خدمات‌رسانی و انجام تکالیف قانونی توسط داوطلبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد برای آنکه در خدمات‌رسانی به مردم اختلالی به وجود نیاید، مجلس در جهت اصلاح این بند گام برداشته است.

غلامرضا نوری قزلچه در مخالفت با کلیات این طرح اظهار کرد: این طرح با سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است در مغایرت است، هنوز سه ماه از تصویب قانون نگذشته است که می‌خواهیم آن را اصلاح کنیم. انجام وظایف نمایندگی در قانون اساسی مشخص است و هیچ قانونی نمی‌تواند آن را زیر پا بگذارد چرا خودمان ابهام ایجاد می‌کنیم؟ قانون اساسی کاملا مسیر انجام وظایف نمایندگی را مشخص کرده است، اکنون نیز اختلالی در انجام امور حوزه‌های انتخابیه وجود ندارد.

عبدالحسین روح‌الامینی در موافقت با کلیات این طرح بیان کرد: وجود ابهام در این ماده با رای بالای نمایندگان برای اصلاح این بند مشخص شد اما این‌که مجلس شورای اسلامی بعد از سه ماه می‌خواهد قانون را اصلاح کند شجاعت نمایندگان مجلس را نشان می‌دهد.

محمدحسن آصفری در اخطاری در جریان بررسی این بند اظهار کرد: اصلاح این بند با سیاست‌های کلی انتخابات که بر ثبات قانون‌گذاری تاکید دارد در تضاد است. هیچ قانونی نمی‌تواند مانع پیگیری امورات مردم شود. وظیفه نمایندگی نیز مشخص است و دوره نمایندگی نیز معلوم است. تا خرداد ماه سال آینده نمایندگان باید امورات مردم را پیگیری کنند.

در نهایت نمایندگان با کلیات و جزییات این طرح موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha