• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402082114952
  • خبرنگار : 90089

حسین ابراهیمی با اشاره به سخنرانی رییسی در ریاض

وحدت حول راه‌کارهای ۱۰ گانه ایران منجر به عقب‌نشینی صهیونیست‌ها می‌شود

وحدت حول راه‌کارهای ۱۰ گانه ایران منجر به عقب‌نشینی صهیونیست‌ها می‌شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر استراتژی امام و رهبری در مخاطب قرار دادن مردم و افکار عمومی جهان همچنان توسط دولت استمرار یابد و دیپلماسی کشور در تعامل با مردم اروپا، آفریقا و آسیا با قوت بیشتری دنبال شود و موج افکار عمومی جهان موثرتر از قبل تحت تاثیر قرار گیرد، ان‌شاءالله امید می‌رود نتایج امیدبخشی در مسئله غزه حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به جنایت غزه را مورد تایید قرار داد و گفت: رفتار آمریکا و اسراییل در غزه قابل پیش‌بینی نیست اما موضع واحد و مقتدرانه کشورهای اسلامی تکلیف آنها را روشن می‌کند به عبارت روشن‌تر هر قدر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی حول راه‌کارهای ۱۰ گانه جمهوری اسلامی ایران  و بیانیه ریاض به سمت وحدت حرکت کنند، آمریکایی‌ها و صهونیست‌های بی‌آبروی جنایتکار از مواضع‌شان عقب‌نشینی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم در آمریکا و کشورهای اروپایی علیه آمریکا و اسراییل متحد شده‌اند. نکته قابل تامل و جالب توجه این است که این روزها خیابان‌های لندن و کشورهای اروپایی و آمریکایی به حمایت از زنان و کودکان مظلوم فلسطینی مملو از جمعیت است، اتفاقی که کمتر زمانی در اروپا و آمریکا مشاهده می‌شد و این یعنی افکار عمومی جهان به نفع مردم فلسطین و غزه است.

وی رسوایی جهانی آمریکا، انگلیس، اسراییل، آلمان و فرانسه و به پا خواستن مردم در کشورهای اسلامی و غیراسلامی را بسترساز توقف جنایات غزه دانست و افزود: «افکار عمومی»  علیه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست، این همان چیزی است که کارتل‌های رسانه‌ای غربی و عبری با صرف بودجه‌های سنگین تلاش دارد به نفع خود کند اما حقیقت در غزه آنان را رسوا کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز، اقدامات جنبش‌های مقاومت در یمن، لبنان و سوریه در حمایت از مبارزان فلسطینی و مبارزه با جنایتکاران اسراییلی را ستود و ادامه داد: غیرت اسلامی در مردم این کشورها چنان به جوش آمده که با علم به هزینه‌های اقتصادی و سیاسی و جانی، در حمایت از مردم مظلوم غزه پا به میدان مبارزه گذاشته‌اند و یقینا خدا با مومنان و مظلومان است.

وی بر ضرورت اجرایی شدن پیشنهادات ۱۰ گانه ایران تاکید کرد و گفت: همان طور که امام خمینی و مقام معظم رهبری  افکار عمومی  مردم را برای طرح دیدگاه‌ها و نظرات‌شان مخاطب قرار دادند و می‌دهند، دولت نیز در همین مسیر سیاستهایش را برنامه‌ریزی و راهبری کند، قطعا به موفقیت‌های بیشتری نایل خواهد آمد. افکار عمومی جهان را نمی‌توان به هیچ طریق ساکت کرد. امروز برخی سلبرتی‌ها و افراد موثر غربی که با وعده دریافت پول بیشتر در قبال حمایت از جنایت‌های اسراییل روبرو شدند، با رد چنین درخواست‌هایی به حمایت از مردم فلسطین و غزه پرداختند چون دل آنها بر جنایت‌های غزه بیدار شده است.

وی نیروهای حزب‌الله در یمن، سوریه، لبنان و عراق را قدرتمند و بازدارنده دانست و گفت: مبارزان حزب‌اللهی ساکت نخواهند نشست و تا پایان غائله در وسط میدان مبارزه حضور خواهند داشت.

ابراهیمی عملیات طوفان الاقصی را موجب تحمیل شدن خسارات اقتصادی غیرقابل جبران به اقتصاد اسراییل دانست و افزود: تحریم کالاهای اسراییلی توسط کشورهای مسلمان و غیرمسمان موجب فلج شدن بیشتر اقتصاد اسراییل می‌شود. صنعت گردشگری اسراییل که تا قبل از عملیات طوفان الاقصی درآمدهای سرشاری را عاید اسراییل می‌کرد امروز متوقف شده است. بعد از پایان جنگ در غزه، اسراییل تازه می‌فهمد که فلسطینی‌ها چه کاری با اقتصاد یهودیان صهیونیست کرده‌اند.

وی راهکارش برای پیاده شدن پیشنهادات ۱۰ گانه ایران در اجلاس ریاض را اینگونه توضیح داد: دیپلماسی کشورمان در بررسی میدان جنگ در غزه و حساس کردن افکار عمومی جهان نسبت به جنایات وحشیانه اسراییل در غزه به خوبی عمل کرده و افکار عمومی جهان توسط رییس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان به خوبی متوجه عمق جنایات غرب در غزه شده است. نکته اساسی این است که دولت باید به جای سران کشورها، افکار عمومی و مردم مسلمان و غیرمسلمان را مخاطب اهداف و برنامه‌هایش قرار دهد تا موفقیت پایدار کسب کند. حکومت‌ها به هر دلیلی تمایل چندانی برای به میدان آمدن ندارند اما افکار عمومی جهان، مقامات کشورها را مجبور به حمایت از مردم غزه می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر استراتژی امام و رهبری در مخاطب قرار دادن مردم و افکار عمومی توسط دولت استمرار یابد و دیپلماسی ایران در تعامل با مردم در اروپا، آفریقا و آسیا با قوت بیشتری دنبال شود ان‌شاءالله امید می‌رود نتایج امیدبخشی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha