• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402082115050
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پلمب ۴ واحد صنفی در خاش بخاطر بکارگیری نیروی کار خارجی

پلمب ۴ واحد صنفی در خاش بخاطر بکارگیری نیروی کار خارجی

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: با دستور مرجع قضایی ۴ واحد صنفی بدلیل بکارگیری نیروی کارخارجی غیرمجاز در این شهرستان پلمب شد.

هوشنگ ریگی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور شناسایی و برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز، در بازرسی مشترک از واحدهای صنفی و کارگاهی سطح شهرستان، ۴ واحد متخلف پلمب شد و ۳ واحد دیگر نیز اخطار دریافت کردند.

وی افزود: در قانون کار صراحتا تاکید شده است که به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده ممنوع است و همچنین اتباع بیگانه نباید در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده مشغول به کار شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۹۸ مورد بازرسی به منظور برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی غیر مجاز در سطح شهرستان انجام شده است.

ریگی حاصل این بازرسی ها را شناسایی ۷۷ تبعه بیگانه غیرمجاز در واحدهای صنفی و کارگاهی خاش بیان کرد و گفت: ۲۱ نفر نیز در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی همچنین، ۳۴ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی در سطح کارگاه ها و اصناف شهرستان شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش افزود: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد.

ریگی تاکید کرد: همچنین مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به کار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha