• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082115053
  • خبرنگار : 71592

سفر مشاور بایدن به فلسطین اشغالی و کشورهای عربی درباره اسیران صهیونیست

سفر مشاور بایدن به فلسطین اشغالی و کشورهای عربی درباره اسیران صهیونیست

مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به منظور مذاکره درباره آزادی اسیران صهیونیستی به فلسطین اشغالی و کشورهای عربی سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «برت مک‌گورک» مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه روز سه شنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و سپس تور خود را به اردن، عربستان، قطر و بحرین ادامه می‌دهد.

به نقل از وبسایت «واللا»، قرار است مک‌گورک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و دیگر مسؤولان نظامی و امنیتی و سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی جنگ در نوار غزه و مذاکرات جاری درباره معامله احتمالی برای آزادی دهها اسیر را بررسی کند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، این سفر بخشی از رایزنی دولت بایدن با طرف‌های مختلف در منطقه با هدف ممانعت از گسترش جنگ غزه به سطح منطقه، آزادی اسیران صهیونیستی و آتش‌بس موقت در غزه است.

آکسیوس نیز در این باره به نقل از چهار مقام آمریکایی درباره سفر آتی برت مک‌گورک اعلام کرد که از جمله ایده‌های مورد بحث در این سفر آزادی حدود ۸۰ زن و کودک توسط جنبش حماس در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که توافق احتمالی در دست بررسی می‌تواند شامل اجازه ورود سوخت به نوار غزه باشد.

ساعاتی پیش، این رسانه‌ها گزارش دادند، هواپیمای حامل مقامات صهیونیستی در قاهره فرود آمد تا درباره آزادی اسیران صهیونیستی در نوار غزه رایزنی کنند.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این سفر بیانگر پیشرفت در پرونده اسرا است و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.
پیشتر «اسکات ریتر»، افسر بازنشسته سرویس اطلاعات آمریکا گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد آمریکا را به این جنگ بکشاند زیرا می‌داند نیروهایش قادر به شکست طرف مقابل در جنگ غزه نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha