• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402082115197
  • خبرنگار : 50233

ثبت‌نام ۵ نفر برای تنها کرسی سمنان در خبرگان رهبری

ثبت‌نامی‌های نهایی ششمین دوره خبرگان رهبری در استان سمنان

ثبت‌نامی‌های نهایی ششمین دوره خبرگان رهبری در استان سمنان

ایسنا/سمنان دبیر ستاد انتخابات استان سمنان شمار داوطلبان ثبت‌نامی ششمین مجلس خبرگان رهبری در این استان را پنج نفر اعلام کرد.

حسین شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع پنج نفر از روحانیون برای تنها کرسی استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به پایان ثبت‌نام داوطلبان افزود: یک نفر از ثبت‌نام کنندگان این استان دارای سابقه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و مابقی چهره‌های جدیدی هستند که در صورت تاییدصلاحیت و اخذ آرا از مردم برای نخستین‌بار به این مجلس راه می‌یابند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه چهار نفر از داوطلبان کاندیداتوری مجلس خبرگان در استان سابقه داوطلبی دارند ادامه داد: تنها یک نفر از داوطلبان ثبت‌نامی این دوره فاقد سابقه داوطلبی در انتخابات است.

شجاعی با بیان اینکه هر پنج داوطلب متاهل هستند به وضعیت تحصیلی ثبت نام کنندگان از نظر تحصیلات حوزوی پرداخت و عنوان کرد: هر پنج داوطلب این دوره دارای سطح ۴ حوزوی هستند.

وی به وضعیت تحصیلی ثبت نام کنندگان از نظر تحصیلات دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: سه نفر از پنج داوطلب ثبت‌نامی این دوره نیز دارای مدرک دکترا هستند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از داوطلبان دارای سابقه ایثارگری هستند به شرایط سنی داوطلبان این استان پرداخت و ادامه داد: جوان‌ترین نامزد این دوره در استان از رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: چهار نامزد دیگر انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان در استان سمنان بین ۶۱ تا ۷۰ سال سن دارند.

به گزارش ایسنا- ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از روز ۱۴ آبان تا غروب روز گذشته ۲۰ آبان ادامه داشت
داوطلبان این مجلس، باید سطح چهار حوزه را گذرانده و حداقل ۴۹ سال سن داشته باشند.
ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha