• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082115249
  • خبرنگار : 50444

برپایی نمایشگاه هفته کتاب خراسان شمالی در بجنورد

برپایی نمایشگاه هفته کتاب خراسان شمالی در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه هفته کتاب در بجنورد خبر داد.

تقی صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته کتاب از سه‌شنبه، ۲۳ آبان ماه در مجتمع فرهنگی - تجاری طلای سفید برگزار می‌شود و تا ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ برنامه‌هایی را با رویکرد آموزشی و پرورشی برگزار می‌کند که شامل نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، نقاشی، داستان‌نویسی، شاهنامه‌خوانی و ... مناسب دانش‌آموزان و مدارس است.

وی ساعت بازدید از این نمایشگاه را ۹:۳۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اعلام و اظهار کرد: نمایشگاه هفته کتاب در استان با شعار «آینده خواندنی است» با حضور ۲۵ ناشر و کتابفروش استان با پنج هزار عنوان و ۱۰۰ هزار جلد کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی در نواز غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم و کودکان، بیان کرد: این جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه از چشم مردم بویژه هنردوستان و اهالی فرهنگ و هنر پاک نمی‌شود. بنابراین در برنامه‌های جنبی نمایشگاه، نخستین برنامه را در همان شب نخست به «شب شعر غزه» اختصاص داده‌ایم.

وی توضیح داد: این برنامه شامل اجرای موسیقی با نی، اجرای شعر توسط کودکان و نمایش کودک است تا فتوحات جبهه مقاومت و یاد شهدای فلسطین را گرامی بداریم.

او نقد کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تجلیل از پیشکسوتان، مشاعره، برنامه‌های کتابخوانی توسط اداره کل ارشاد و همچنین کتابخوانی با محوریت آموزش و پرورش شامل نقالی و شاهنامه‌خوانی را از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه در دیگر شب‌های برگزاری نمایشگاه هفته کتاب دانست و افزود: برنامه انتخاب کتاب سال و برگزاری اختتامیه که شامل تجلیل از برگزیدگان است، ۲۹ آبان ماه در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha