• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082115393
  • خبرنگار : 50444

برگزاری ۳۶۰ یادواره شهدای درون مدرسه‌ای در خراسان شمالی

برگزاری ۳۶۰ یادواره شهدای درون مدرسه‌ای در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از برگزاری ۳۶۰ یادواره شهدای درون مدرسه‌ای در استان خبر داد.

ابوالقاسم اکبری در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان بجنورد که امروز در دبیرستان دخترانه شاهد نجابت برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به ساحت تربیتی دانش آموزان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سال تحصیلی گذشته، حدود ۵۰۰ گروه دانش آموزی متشکل از سه هزار نفر در طرح شهید پژوهی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امسال نیز برنامه های متعددی با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان برگزار خواهد شد، افزود: در سال تحصیلی گذشته برای اولین بار بیش از ۳۶۰ یادواره شهدای درون مدرسه ای در مدارس سراسر استان برگزار شد که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امروز نگاه به آموزش و پرورش و رویکرد دستگاه‌ها به نقطه مطلوب نظام اسلامی رسیده است که برای نهادینه کردن هر فرهنگ باید از جایی شروع کنیم و بهترین جا برای آغاز نهادینه کردن یک فرهنگ، آموزش و پرورش است.

این مسئول تصریح کرد: برای امروز و آینده، زمانی که یک فرهنگ نهادینه شود به درد جامعه می‌خورد و امروز با نهادهای فرهنگی زیادی ارتباط و تعامل داریم. همانند همیار پلیس که طبق آن فرهنگ ترافیک و استفاده از کمربند بدون انجام کارهای سلبی که سبب ترویج نمی‌شود، با کمک همیاران پلیس محقق شده است.

اکبری با بیان اینکه شهیدان به دلیل خدمتی که به مردم کردند و همت بلندی که از خود نشان دادند شایسته سپاسگزاری هستند، افزود: هدف از برگزاری یادواره و کنگره های شهدا، رواج فرهنگ سپاس و فرهنگ ایثار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دشمن، همه جبهه ها به خصوص جبهه فرهنگی ما را نشانه گرفته و بهترین ترفند دشمن نیز نشانه گرفتن جبهه فرهنگی است.

به گفته وی، امروز باید هشیار باشیم و با برنامه حرکت کنیم تا نقشه های دشمن را با دانش و بصیرت خود نقش بر آب کنیم. معلم ها باید بذر فرهنگ، ایثار و شهادت را در دل پاک جوانان و نوجوانان بکارند. زیرا قدرت فرهنگی هر جامعه ای مهمترین مولفه به ویژه در نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha