• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402082115432
  • خبرنگار : 71650

کنکور تربیت معلم و بلاتکلیفی داوطلبان/ «سابقه تحصیلی» و«سن» ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر شد؟

کنکور تربیت معلم و بلاتکلیفی داوطلبان/ «سابقه تحصیلی» و«سن» ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر شد؟

از سال آینده برای اولین بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از طریق برگزاری آزمون اختصاصی «تربیت معلم» و مجزا از کنکور سراسری انجام می‌شود؛ درحالی ثبت‌نام برای شرکت در این کنکور اختصاصی از دو هفته دیگر آغاز می‌شود که هنوز تکلیف برخی مسائل مهم نظیر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، سهم سابقه تحصیلی در این آزمون و ضرایب دروس مورد امتحان مشخص نیست و داوطلبان نمی‌دانند دست آخر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان حداکثر ۲۴ یا ۴۰ سال شد؟.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان» که اوایل سال جاری به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، وزارت علوم مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش، آزمون اختصاصی «تربیت معلم» را برگزار کرده و «نظام اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو ـ معلم» را با رویکرد استعدادیابی برای شغل معلمی و احراز شایستگی‌ها از طریق ارزیابی علمی، عمومی، تخصصی و سابقه تحصیلی، تدوین کند.

در واقع مسئولان مربوطه بر روی این امر اتفاق نظر دارند که علاوه بر اینکه برگزاری کنکور اختصاصی به کیفیت بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان کمک می‌کند، در عین حال اینگونه جذب معلم به مسیر اصلی خود یعنی «تربیت معلم» باز می گردد و گزینش و انتخاب معلم اختصاصی می‌شود.

آیین نامه برگزاری کنکور اختصاصی «تربیت معلم» نیز در ستاد ملی تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و قرار است در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین بار کنکور «تربیت معلم» برگزار شود.

آغاز ثبت نام کنکور تربیت معلم از ۵ آذر

 کنکور «تربیت معلم» نیز همانند کنکور سراسری توسط سازمان سنجش و همزمان با کنکور سراسری برگزار می‌شود. بر این اساس فقط آن دسته از دانش آموزان پایه دوازدهمی که می‌خواهند با ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان در آینده معلم شوند از ۵ آذر ماه سال جاری تا ۱۱ آذر ماه فرصت دارند تا از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت در کنکور «تربیت معلم» ثبت نام کنند.

همچنین کنکور تربیت معلم همزمان با کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و به تبع سازمان سنجش تدابیر لازم برای عدم تداخل ساعت برگزاری آزمون آن دسته از دانش آموزانی که قصد دارند در هر دو کنکور سراسری و تربیت معلم شرکت کنند را فراهم می کند.

بلاتکلیفی سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و سهم سابقه تحصیلی در کنکور تربیت معلم

با این وجود هنوز جزئیات این کنکور اختصاصی اعم از ضریب دروس مورد امتحان، سهم سابقه تحصیلی در این آزمون، سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان و  نحوه طرح سوالات مشخص نیست و گرچه جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است اما همچنان خبری از این جزئیات نیست.

همین ابهام در جزئیات کنکور «تربیت معلم» منجر به بلاتکلیفی داوطلبانی شده است که تا دو هفته دیگر باید برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند اما هنوز حتی نمی‌دانند از لحاظ سنی مشمول ورود به دانشگاه فرهنگیان می‌شوند یا خیر؟.

سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در دفترچه کنکور سراسری سال جاری ۲۴ سال عنوان شده بود، اما با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تابستان امسال، این سقف سنی برداشته شد و قانونا دانشگاه فرهنگیان باید سقف سنی ورود دانشجو به این دانشگاه را از ۲۴ سال به ۴۰ سال تغییر می‌داد اما طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که این رای پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ صادر شده بود و عملا سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش با کمبود زمان و فرصت مواجه بودند، امکان اصلاح روندها برای کنکوری‌های ۱۴۰۲ وجود نداشت و کنکوری‌های امسال با همان شرط سنی ۲۴ سال وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.

پیش از این مطرح شده بود که ممکن است از کنکور ۱۴۰۳ به بعد با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از ۲۴ سال کمتر یا بیشتر شود. با این حال همچنان صحبتی از مصوبه این شورا به میان نیست و متقاضیان شرکت در کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ بلا تکیلف‌ مانده‌اند!.

از سوی دیگر از سال ۱۴۰۲ به بعد سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سهم و تاثیر قطعی دارد، این سهم برای کنکور امسال یعنی سال ۱۴۰۲ و کنکور سال بعد ۱۴۰۳ تنها معطوف به نمرات سال آخر متوسطه یعنی پایه دوازدهم شده است اما در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه­‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه­‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) محسوب می‌شود.

همچنین تاثیر قطعی سابقه تحصیلی که برای کنکور امسال سهم ۴۰ درصدی داشت، در کنکور سال ۱۴۰۳ سهم قطعی ۵۰ درصدی و از کنکور ۱۴۰۴ به بعد سهم قطعی ۶۰ درصدی دارد.

قاعدتا در کنکور تربیت معلم نیز همانند کنکور سراسری، سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات تشریحی نهایی) به صورت قطعی سهم خواهد داشت و سابقه تحصیلی هر داوطلب، میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا ۶-۳-۳) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است؛ اما هنوز مشخص نیست سهم سوابق تحصیلی در نخستین آزمون تربیت معلم ۱۴۰۳ همانند آزمون سراسری  ۵۰ درصد یا بیشتر است؟.

در این میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کردند که گرچه هنوز چارچوب و جزئیات آزمون اختصاصی «تربیت معلم» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده است اما این وزارتخانه پیشنهاد اعمال سهم قطعی و ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی برای این آزمون را داده است و از طرفی اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی تا قبل از انتشار دفترچه ثبت نام کنکور «تربیت معلم» تصمیمی درباره افزایش یا کاهش سقف سنی ورود به این دانشگاه نگیرد، طبق قانون، ضوابط قبلی ورود به دانشگاه فرهنگیان باید رعایت شود و این یعنی طبق آخرین رای دیوان عدالت اداری، سقف سنی ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان در کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳، حداکثر ۴۰ سال می‌شود.

اعمال ماده ۹۱ رد شد؟

در همین راستا منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان درخواست اعمال ماده ۹۱ (رسیدگی مجدد در هیات عمومی دیوان عدالت اداری) این دیوان را داده بود، اظهار کرد: درخواست اعمال ماده ۹۱ ما به دیوان عدالت اداری ارائه شد، رئیس دستور بررسی دادند و هیات کارشناسی بررسی کردند. اکنون در نوبت طرح هیات عمومی قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه درخواست اعمال ماده ۹۱ شما رد شده است، وجود دارد، آیا این صحت دارد؟، تصریح کرد: اگر هم رد شده است به ما ابلاغ نکرده‌اند. هنوز چیزی در این رابطه به ما ابلاغ نشده است.

تکلیف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان چه شد؟ 

شرایط تدوین شده اما تصویب نه

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سن ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز توضیح داد: الحاقیه‌ای به سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در مصوبه ۴۰۲ مهرماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که بر اساس آن قرار بر این شد که شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

اردستانی افزود: متن این شرایط عمومی و اختصاصی تهیه شده اما هنوز از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نگذشته است و به زودی مطرح می‌شود. با توجه به اینکه کنکور مستقل برای تربیت معلم منظور شده است، ابتدا باید این شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تصویب شود تا قابل اعمال در دفترچه جدید ثبت نام کنکور اختصاصی باشد.

وی در پاسخ به اینکه بنابراین هنوز این شرایط تصویب نشده و مشخص نیست حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟، تاکید کرد: شاید من اطلاع نداشته باشم اما تا جایی که می دانم ظاهرا این شرایط تدوین شده است، در نوبت بررسی و طرح است و به زودی در صحن مطرح می‌شود تا به تصویب برسد.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اینکه برخی داوطلبان گلایه دارند که با اختلاف سنی چند روزه تا یک هفته هم نمی‌توانند مشمول سقف سنی دانشگاه فرهنگیان شوند و از این رو ثبت نام آنها در این دانشگاه ممکن نیست، توضیح داد: شرایط سنی طبق ضوابط دفترچه حاکم و اعمال می‌شود. به هر حال ضوابط  وزارتخانه و دانشگاه اجازه نمی‌دهد و سن افراد در زمان ثبت نام در دانشگاه ملاک است. معیار نیز  شناسنامه افراد است. با این حال موراد استثنایی هم وجود داشته است که با دستور دیوان عدالت اداری یا با رای قطعی و موردی ابلاغ شده به آموزش و پرورش، این وزاتخانه اقدام به ثبت نام چنین افرادی کرده است.

تکلیف سقف سنی مشخص نشود، آخرین رای دیوان عدالت اداری برای کنکور ۱۴۰۳ اجرا می‌شود

اردستانی خاطر نشان کرد: مطمئنم که با پیگیری دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش به احتمال زیاد این شرایط تا قبل از انتشار دفترچه ثبت نام به تصویب می‌رسد، با این حال اگر تا زمانی که شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به تصویب نرسد، ضوابط قبلی حاکم است. برای اعمال ضوابط قبلی نیز باید رای دیوان عدالت اداری را ملاک عمل قرار داد و این رای لازم الاجراست.

پیشنهاد اعمال سهم ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور تربیت معلم

همچنین محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش پیشنهاد داده است تا سهم سابقه تحصیلی در آزمون اختصاصی تربیت معلم همانند کنکور سراسری امسال، ۵۰ درصد و قطعی باشد اما این موضوع فقط در حد پیشنهاد است و این امر باید در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و سپس ابلاغ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت تصوب سهم ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی، سال آینده این سهم در کنکور تربیت معلم همانند کنکور سراسری به ۶۰ درصد می‌رسد؟، گفت: بله، اما هنوز  سهم سابقه تحصیلی برای آزمون اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ به تصویب ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است.

زارعی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره ضرایب دروس امتحانی در این آزمون و نحوه طرح شدن سوالات نیز توضیح داد: چارچوب و جزئیات این آزمون هنوز تصویب نشده و باید صبر کنیم تا تصویب شود. این امر در دستور کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۰۹:۰۴

براساس ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری اجرای رای دیوان ضروريست و تصویب مصوبه جدید مخالف رای هئیت عمومی جرم است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۱:۴۳

رای دیوان قطعی و لازم الاجراست. هر اقدامی حتی تصویب در شورایعالی نیز استنکاف از حکم قضایی محسوب میشود.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۱:۵۰

با سلام لطفا هر چه زودتر پیگیری کنید ماهایی که سنمون نهایت۲۴هست ولی بلاتکلیفیم میخوایم بخونیم میگیم اگه سن ۲۲ بشه چی نخونیمم کلی جا میمونیم الان دیگه چه موقع اعلام سن و شرایط هست خواهش میکنم این ارزو رو از جوانا نگیرین ما لیسانس نگرفتیم به مای کنکور سوختیم الان در حقمون ظلم میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۲:۰۳

سلام وقت بخیر من امسال بخاطر ۲۳ روز بیشتر بودن سندردم کردن(۱۳۷۸/۰۶/۰۷) واقعا این انصاف نبست و همچنین غیر منطقیه یکی با چند روز بیشتر و نمره علمی خیلی خوب اجازه قبولی نداشته باشه ولی یکی دیگه با سن یکم کمتر ولی تراز علمی داغون بتونه قبول شه.لطفا یکی به مسئولین یاداوری کنه دانشگاه فرهنگیان و جامعه فرهنگی جایگاه افراد باسواده نه صرفا جای نوجوانان!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۲:۰۹

سلام لطفا پیگیری کنید تا رای دیوان عدالت اداری اجرایی شود و حقوق داوطلبان کنکور تضییع نشود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۲:۱۰

سلام لطفا پیگیری کنید تا مسئولین هر چه سریعتر شرط سنی دانشگاه فرهنگیان رو اعلام کنن .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۲:۱۱

ببینید برای دور زدن قانون و فرار از رای قانونی دیوان، چه هزینه ای را بر دستگاه اداری و تصمیم ساز کشور وارد کردند؟ _ فقط یک نفر به من بگوید در سال ۱۴۰۱ آمار کل پذیرفته شدگان بالای ۲۲ سال چند نفر بود؟! البته من میدانم... حدود ۱۶۰ نفر‌. با این حساب تعداد کل افراد با انگیزه و علاقه مند که بیش از ۲۴ سال دارند، قطعاً و حتماً زیر ۲۰۰ نفر خواهد بود. مشکلتان چیست که اجازه نمی دهید ۱۰۰_۲۰۰ نفر انسان با انگیزه وارد سیستم شوند؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۳:۱۵

در وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای رای ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۲،فرصت اجرا نکردن را بهانه کرده بودند و حالا برای کنکور ۱۴۰۳ با استفاده از فرصت موجود که برای اجرا دارند این بار به دنبال قانون شکنی و دور زدن این رای هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۳:۱۶

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای رای ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان اصلا شفاف صحبت نمیکنه ،تمام صحبت هایی که این مرد نادان میکنه مبهم هست اون همش داره دو پهلو صحبت میکنه و قشنگ مشخص هست که هدفشون فقط سرپیچی و اجرا نکردن و دور زدن رأی دیوان هست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۴:۲۸

حداقلش دو سه سال این رای رو اجراکنید تا کسایی که میخوان واقعاا قبول بشن به خواستشون برسن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۴:۴۱

سلام لطفا رای دیوان عدالت را اجرا کنید طبق قانون هر کسی که رای دیوان را اجرا نکند حکم استنکافش باید صادر شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۴:۴۱

با سلام. در ابتدا از همکاری و پیگیری خبرنگاران محترم خبرگزاری ایسنا عمیقاً قدردانی میکنم. اما صحبت های آقای اردستانی از جهات مختلف دارای اشکالات حقوقی و ماهوی بود، امید است زمینه برای پیگیری از طریق روابط عمومی دیوان عدالت اداری فراهم شود. با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۰۱

سلام جنابعالی با اینکه شاکی اصلی این پرونده هستید آیا به دیوان عدالت مراجعه کرده اید و ثبت شکایت کرده اید تا به دلیل سرپیچی وزیر و استنکاف وزیر از اجرای این حکم باید برای وزیر حکم انفصال خدمت زده شود ،خواهشمندم شما کاری انجام بدهید،آیا شما به عنوان شاکی اصلی در اولین فرصت گزارش استنکاف وزیر را به دیوان داده اید,که ایشون به عنوان مستنکف شناخته شود و حکم انفصال خدمت برای ایشون زده شود؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۴:۵۰

سلام لطفا رای دیوان راجع به شرط سنی دانشگاه فرهنگیان رو اجرا کنید بزارین هر کی شایسته تره وارد حرفه معلمی بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۴:۵۴

سلام وقت بخیر رای دیوان لازم الاجرا هست که آقایان آموزش پرورش به دلایل واهی برای ۱۴۰۲ اجرا نکردند لطفا برا ۱۴۰۳ حتما اجرا بشه هر کسی قانون رو رعایت نکرد خیلی راحت بزاریدش کنار

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۴:۵۵

سلام وقت بخیر طبق گفته دکتر رضوان حکیم زاده، معاون سابق اموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش، شرط سنی برای ورود به معلمی اشتباه است. بیشتر معلمان کشورهای پیشرفته بالای 30 سال سن دارند. ایشان خاطر نشان کردند انتخاب معلمان با سنین بالاتر مزایایی دارد ک ما از ان غافل بودیم. لطفا نگذارید شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای همانند مصوبه ی کنکوری تصویب کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۰۰

سلام وقت بخیر. خواستم بگم بدلیل عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان رتبه 300 کنکور امسال نتوانست وارد دانشگاه فرهنگیان بشود. آنوقت اموزش و پرورش بجای این فرد، میرود کسی ک از پیام نور صرفا یک مدرک خشک و خالی گرفته با سن بالای 40 سال بخاطر امتیاز تاهل و فرزند اوری استخدام میکند. عدالت و انصاف کجاست؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۰۵

سلام وقت بخیر لطفا رای دیوان رااجرا کنید وزمینه ساز ایجاد بی عدالتی نشوید. چطور سن ازمون استخدامی ۴٠ سال هست امادانشگاه فرهنگیان ازاین قانون مستثنی هست دانشگاه فرهنگیان مگه تافته جدا بافته هست؟! همانطورکه میدونیم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ازمون تخصصی وجوددارد و بعد ازاونگزینش و... اگرکسی واقعا رتبه علمی مناسب را کسب کند حتما صلاحیت شغل معلمی را داشته است پس نگرانی ها بیجاست که سن 40 زیاداست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۰۸

لطفا رای دیوانو اجرا کنید بیشتر از این دواطلبین رو بلاتکلیف نزارید . رای دیوان قطعی و لازم الاجراست خیلیا بخاطر این رای شروع کردن به درس خوندن نمیشه در حقشون ظلم کنید و اجراش نکنید .‌لطفا این‌محدودیت بردارید تا جونای بااستعدامون به حرفه‌ی معلمی از طریق فرهنگیان راه پیدا کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۱۳

واقعاً چرا مملکت ما اینجوریه که برای اجرای رأی دیوان عدالتم باید تلاش کنیم؟؟ چرا آموزش پرورش شرط سنی رو لغو نکرده مگه قانون برای همه یکسان نیست ؟؟؟ آقای خبرنگار رسالتتو انجام بده من تو روستاهستم از همه چیز دورم، تو نماینده منی،پس فردا قیامت جلوتو میگیرم که چرا پیگیری نکردی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۱۶

باسلام واحترام خواهش میکنم حداقل سن ۲۶باشه تو رو خدایی که میپرسید اجرا کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۱۹

باسلام خواهش میکنم تکلیف شرط سنی دانشگاه فرهنگیان و مشخص کنید طبق رای دیوان سن به ۴۰ سال افزایش یافته خواهش میکنم صدای ما خواهان نظام مقدس تعلیم و تربیت باشید خواهشمندم صدای دل ما مشتاقان جایگاه والا و مقدس معلمی باشید ما ارزوی پیشرفت کشور و اینده سازی کشورمون به عنوان یه معلم تحصیل کرده در دانشگاه فرهنگیان را داریم حق قانونی مارو بگیرید سپاس

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۳۱

رای دیوان عدالت اداری مطمئنم اجرا میشه.چون هیچکس تا حالا ضد اون عمل نکرده و نخواهد کرد.به امید خدا . کمال تشکر رو از دیوان عدالت اداری دارم چون سقف سن رو ۴۰ اعلام کردن. خدا ازشون راضی باشه .حق ما پایمال نشد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۵:۳۸

سلام خواهشمندیم برای حق ما مشتاقان دانشگاه فرهنگیان پیگیری کنید حق قانونی ماست سن بشه ۴۰ سال خواهش میکنم صدای ماباشید بی نهایت تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۶:۰۳

سن رو افزایش بدید چرا همه جا ۴۰ ساله ها استخدام میشوند فقط برای معلمی ۴۰ ساله ها بد هستند کشورهای در حال توسعه معلمانی بین سن ۴۵ به بالا استخدام میکنند چون سرد و گرم چشیده هستند و با آرامش با بچه ها رفتار میکنند جوانهای این دوره بسیار پرخاشگر و بی اعصاب هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۶:۰۵

درخواست اعمال ماده ۹۱ کلاً رد شده و اصلاً وارد چرخه قضایی نشده. بنابراین چیزی بهدشما ابلاغ نمیشود آقای اردستانی. مطابق آیین نامه دیوان، حتی اگر ماده ۹۱ هم پذیرفته شود، باز هم به شما ابلاغ نمیشود. چون در اعمال ماده ۹۱ شاکی رییس دیوان است و طرف شکایت: هیات عمومی. جهت اطلاع آقای اردستاتی!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۶:۲۴

سلام من 25 ساله هستم و دارای دو فرزند از وقتی ک دیوان اعلام کرده شرایط سنی رو بابت کتاب و... هزینه کردم لطفا زودتر اعلام کنید تا از این بالاتکلیفی در بیایم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۷:۱۷

سلام وقت بخیر رای دیوان عدالت اداری باید مبنای پذیرش قرار بگیرد. در غیر اینصورت پس دیوان عدالت اداری چه ارزشی در کشور دارد؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۷:۴۵

رای دیوان باید اجرا شود خواهشاً پیگیری کنید رای دیوان تا ۴۰ سال بوده آموزش و پرورش نمیتونه تغییر بده

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۷:۵۱

رای دیوان باید اجرا بشه و هر اقدامی حتی تصویب در شورای عالی نیز استنکاف از حکم قضایی هست همچنین بر اساس حرف مسئولین اگر قراره تغییری هم به وجود بیاد باید از یکسال قبل اعلام بشه نه شیش ماه !!!! باید رای دیوان اجرا بشه چون فقط شیش ماه مونده .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۷:۵۵

شورای عالی انقلاب فرهنگی چگونه میتواند رای دیوان عدالت اداری را در خصوص ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان دور بزند؟ وقتی جناب اقای اژه ای ریاست محترم قوه قضاییه نایب رییس دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۵

خوب مشکل اینجاست که وزیر به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نگفته این شرط‌ سن در دیوان ابطال شده

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۷:۵۸

رای دیوان قطعی و لازم الاجراست و شکسته شدن اونو به هیچ عنوان قبول نمی‌کنیم چون کذب هستش، ما خواستار اجرای رای دیوان هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۰۱

لطفا پیگیر حق ماباشید این درخواست کاملا قانونیه قانونم که نمیشه دور زد اکثر متقاضیان هم بین بازه ۲۴_۲۸سال هستن ما خواهان افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیانیم چیزیه که تصویب شده خواهش میکنیم نذارید حق مونو ازمون بگیرن صدای مارو برسونید به مسئولین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۰۴

اکثر داوطلبانی ک خواهان اجرای رای دیوان عدالت اداری هستند، جوانان بین 24 تا 28 سال هستند و تعداد افرادی ک سن شان بیشتر از 30 سال میباشد، انگشت شمارند. وزیر اموزش و پرورش فکر میکند اگر رای دیوان اجرا شود، همگی هجوم می اورند به سوی دانشگاه فرهنگیان. ولی با این حقوق کم و ناچیز وزارت اموزش و پرورش چه کسی حاضر میشود معلمی را انتخاب کند؟ مگر کسیکه واقعا علاقه مند باشد و به معلمی بعنوان شغل نگاه نکند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۰۷

آموزش و پرورش مصوبه جدیدی مخالف رای هئیت عمومی صادر کرده و این باید فوری پیگیری و برخورد قانونی شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۲۱

این خبر کاملا کذب و پشتوانه قانونی و هیچ مدرکی ندارد. چرا سن‌استخدامی ماده ۲۸ تا ۴۵ سال است!! در صورتی که داطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان تو این بازه سنی تا ۴۰ سال شاید در سال ۱۰۰ نفر هم نرسد.. رای دیوان قانونی است و بصورت کاملا کارشناسی شده صادر شده. ضمنا اعمال ماده ۹۱ آ.پ هم توسط دیوان رد شده و هفته گذشته رییس دیوان عدالت اقای مظفری طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور تاکید بر اجرای این رای قانونی داشته اند..

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۲۲

شخصی که سی و خوردی سالشه استخدامی معلمی قبول میشه پیر نیس اونوقت من ۲۵ ساله برا فرهنگیان پیرم؟جواب ماهایی ک از تابستون هزینه کرودیم و خوندیم رو کی میده اگه قرار بود رای دیوان اجرا نشه اصلا چرا اعلام کردن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۲۴

رای دیوان قطعی و لازم الاجراست. هر اقدامی حتی تصویب در شورایعالی نیز استنکاف از حکم قضایی محسوب میشود. براساس ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری اجرای رای دیوان ضروريست و تصویب مصوبه جدید مخالف رای هئیت عمومی جرم است خواهش میکنم پیگیر حقوق ماباشید ماوخواهان افزایش سن هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۳۴

باسلام شمارا قسم میدم به خدایی که میپرستید شرط سنی را از ۲۴بیشتر کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۳۷

چرا وزارت آموزش پرورش آزمون استخدامی تا چهل سال جذب می‌کنه اما دانشگاه فرهنگیان باید محدودیت سنی تا ۲۴ سال داشته باشه اگه مشکل سنی و افت کیفیت آموزشی هست پس باید استخدامی هم تا ۲۴ سال باشه چرا همش بهانه تراشی میشه لطفاً قانون دیوان عدالت اداری اجرا بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۸:۴۳

خدایی خودتونو بزارید جای یه کنکوری که سنش نمیخوره شما میگین ۴۰ سال مشکل داره ۳۰ سال چی پس؟اصلا اگه اینجوریه دیگه ازمون استخدامی هم باید تا ۳۰ سال برگزار شه واقعا یه چیزی بگن تو ذهن بگنجه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۹:۱۶

لطفها پیگیری کنید سن تایید شده دیوان رو اجرا کنند حداقلش دو سه سال این رای رو اجراکنید تا کسایی که میخوان واقعاا قبول بشن به خواستشون برسن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۹:۲۸

دیوان عدالت تصمیم احساسی و بدون کارشناسی گرفته نهاد تصمیم گیرنده فقط باید آموزش پرورش باشه افزایش سن اشتباه محرزی است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۹:۳۰

خبری که در مورد شکسته شدن رای دیوان عدالت اداری به نقل از سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عنوان شده، دروغ است و فاقد وجاهت قانونی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۹:۴۶

با توجه به کمبود معلم باید به رای دبوان عدالت اداری در خصوص ابطال شرط سنی پذیرش دانشگاه فرهنگیان عمل شود تا داوطلبان بتوانند به علاقه خود برسند و کملود معلم جبران شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۹:۴۷

چطور فرد ۴۰ ساله در آزمون استخدامی پذیرش میشه و در ۷۰ سالگی بازنشسته میشه مشکلی نداره !! دقیقا. چطور میشه یه ادم ۷۰ ساله میتونه کنکور بده برای رشته پزشکی که پای جان انسان ها در میان هست. اونوقت ۴۰ یا۳۰ نمیتونه بره معلمی. حالا جالبه ازبازنشسته ها دارن استفاده میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۰:۱۵

سلام، لطفاً هر چه سریع تر پیگیری کنید که سن دانشگاه فرهنگیان ۴۰ سال اعلام شود، این چه عدالتیه از طریق آزمون استخدامی که به چند رشته محدود هست تا ۴۵ سال معلم شدن مانعی نداره ولی فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان سن محدود شده!!! محدود شدن سن دانشگاه فرهنگیان خیلی غیرمنطقی هست، لطفاً هر چه سریعتر عدالت را اجرا کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۰:۱۸

رای دیوان عدالت اداری قطعی و لازم الاجراست و باید اجرا شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۰:۲۸

تو رو قران سن رو ۲۶بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۰:۴۸

رای دیوان بایداجراشه مااهایی که 27 سالمون هست چه فرقی با فردی ک 24 ساله هستش داریم خواهشمندیم به فکرماجوانان باشید مابه رای دیوان امیدواریم امیدماروناامیدنکنین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۰:۵۸

خب تکلیف کسایی که سنشون به خاطر چن ماه به بفرهنگیان نمیخوره و لیسانس ندارن چی اونا تا اخر باید حسرت معلم شدن به دلشون بمونه حرفای غیر منطقی میزنید چرا همش رو ۴۰ سال تاکید میکنید میگید توان تدریس ندارن در حالی که ما داوطلبا در رنج سنی ۲۴ تا ۳۰ هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۰:۵۸

با سلام رای دیوان عدالت در خصوص ابطال شرط سن فرهگیان لازم الاجراست و جناب صحرایی در صورتی که از این رای سرپیچی کند طبق قانون باید اخراج شود در غیر این صورت دیوان عدالت نزد مردم دیگر اعتباری ندارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۱:۵۵

سلام وقت بخیر. رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شرط سنی چندین روز زودتر از مصوبه ی کیفیت بخشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضوابط و شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان، صادر شده است. پس باید رای دیوان ملاک قرار بگیرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۱:۵۵

سلام وقت بخیر. رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شرط سنی چندین روز زودتر از مصوبه ی کیفیت بخشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضوابط و شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان، صادر شده است. پس باید رای دیوان ملاک قرار بگیرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۲:۱۰

لطفا رای دیوان رو زودتر اجرا کنین نگذارید با قانون شکنی اعتماد مردم نسبت به نظام روز به روز کمتر شه با آبروی یه ملت بازی نکنین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۲:۲۴

با سلام باید شرایط سنی رو بالا ببرن چون فقط اگر از یک بازه سنی استفاده بشه در سال های آینده دوباره مثل الان همه باهم باز نشست میشن و دوباره با مشکل معلم مواجه میشن باید سن متغیر بشه و درآخر به رای قانون عدالت ادرای احترام بگذارید با تشکر از ایسنا بابت رسیدگی.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۲۳:۰۹

رای دیوان عدالت اداری قانون است و باید اجرا شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذار است، نه قانون گدار، پس نباید رای دیوان را زیر پا کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۰۰:۲۱

سلام .رای دیوان رو اجرا کنید .زیر اجرای قانون نزنید .دل جوانهای می‌کنید. اونا با هزار امید و آرزو بعد از شنیدن ابطال شرط سنی با کمک رئیس دیوان عدالت اداری محترم .شروع به درس خوندن کردن بعضیا حتی شده یه عالم هزینه کردن رفتن واحد ی چقدر پول دادن که بتونن دیپلم مجدد بگیرن و معدلشون رو بالا ببرن .کتاب بخرن.عشق امید و انگیزه ی اونا رو پیمان نکنید جناب وزیر 🤨🤨. و شما باید قانون رو اجرا کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۰۰:۲۹

سلام و درود به رئیس دیوان. واقعا عالی هستید . و ما امیدمون بعد خدا شما هستین .خواهشمندم پای حرفتون بمونید و در مقابل اعضای آموزش پرورش استوار و محکم پای حرفتون بمونید .الان ما متقاضی ۳۰ تا ۳۸ هم خیلی داریم که هنوز حتی ازدواجم نکردن.با این کار هم اونا به آرزوشون میرسن و هم تشکیل خانواده بیشتر میشه. خواهش میکنم صدای ما رو بشنویید.و از حقمون دفاع کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۰۰:۳۹

مشکل اصلی باید حل بشه.اگه قرار باشه الان دست اون جوان‌هایی که میتونن خدمت کنن به جامعه گرفته نشه. و جوان‌هایی با سن کمتر رو بال و پر بدیم .پس دیگه چی شد !!؟ اونایی که سنشون تو بازه ی ۲۰ تا ۲۹ هستن وقت پیشرفت دارن .اونایی که لبه پرتگاه دستشون رو بگیرید .شده مثل قضیه ی پولدارها. پولدارتر .و فقیرها فقیرتر ۰🤨.اونا هنوز وقت دارن واسه اشتباه کردن .واسه منتظر موندن واسه استخدام شدن. ما چی ؟ فقط سوختیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۰۰:۴۹

واقعا کامتان رو که میخونم اشکام در میاد .لطفا صدای ما رو بشنوید و از حقمون دفاع کنین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۰۰:۵۵

یه سوال؟ به عنوان یه کسی که رسالت داره .در مواقع حساس نفری که داره پرت میشه رو نجات میدید .یا نه. نفری که تو فاصله ی چند متری وایستاده و مشکلی نداره؟ چرا گیر دادن به سن ۲۲ یا ۲۴ ؟ مگر بقیه آدم نیستن جسارتا ؟ واقعا استخدام حق نفراتی هست که دیگه بیشتر از این طاقت این همه کشیدن سختی ندارن.ادمای سن پایبن فرصت برنده شدن دارن هنوز .ما چی ؟ نه استخدامی به اون چیزی که آرزومون از بچگی بوده و نه ازدواج و نه ....دست ما رو بگیرید با اجرای این قانون

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۵

لطفا رای دیوان عدالت در خصوص ابطال سن فرهنگیان را اجرا کنید ما روی رای دیوان حساب کردیم و کلی هزینه آزمون و کتاب دست دادیم و ۳ ماهه داریم میخونیم عدالت را اجرا کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۸

لطفا رای دیوان عدالت اداری را اجرا کنید این رای چندماهه که صادر شده اما تو مرحله اجرا مونده مگه قانون دلبخواهیه که باید برای اجرای آن هم انقدر تلاش کرد. ما امسال بااین که دیوان عدالت ابطال شرط سنی ۲۴ راانجام داده بود به علت این که سنمون دوماه بعضا چندروز از ۲۴ بیشتر بود از پذیرش دانشگاه فرهنگیان منع شدیم واقعا الان کی پاسخگو هست کی حق پایمال شده مارا به ما برمی گردونه لطفا صدای ما باشید ممنونم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۶:۱۴

انقد استرس کشیدم بیزار شدم .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۲:۵۸

هر چه زودتر این خبر و اصلاح کنید و از تمام داوطلبا بابت این استرسی که بهشون دادید عذرخواهی کنید . رای دیوان برای سن باید اجرا بشه و ماده 91 رد شده ، پس الکی تلاش نکنید تا قانون اجرا نشه .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۳:۰۳

سلام ما امیدمون بعد خداوند .رئیس دیوانه عدالت اداری.همون شخصی که حق ما رو گرفت و مطمئنم پشت ما تا آخرین لحظه وایمیسته. کمال تشکر از ایشان رو دارم .واقعا خیر دنیا و آخرت نصیبب این فرد محترم. واقعا جای تحسین دارن ایشون.و بزرگوار فقط منتظرم اجرا بشه و حتی شده برای قدردانی از ایشون حضوری میرم اداره. الهی به امید تو خداوند مهربان.به امید اجرای رای دیوان و لغو شرط سنی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۳:۱۵

سلام ما الان خیلی جوانهای باشخصیت و با استعدادی داریم که فقط به خاطر سنشون نمیتونن وارد شن .و حق اوناست که استعداد های خودشون رو شکوفا کنن. خواهشمندم پدری کنید و حق مارو بگیرین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۲۳:۲۱

سلام لطفا کامنتامون رو به دست رئیس دیوان برسونی ما دسترسی به ایشون نداریم . امام حسین و فرزندانشون واسه مبارزه با ناحقی و برقراری عدالت جونشون رو از دست دادن.به خاطر سید الشهدا و خوشحالی ایشون دل جوان‌ها رو شاد کنید .و اجرا کنید رای رو

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۰۸:۱۲

لطفا یه کم منطقی به قضیه نگاه کنید اولا گفتین بیست و چهار سن تمام که این رو هم اجرا نمیکنین و نیمه ی اول ۷۹رو در نظر نمی‌گیرین و نیمه ی دوم رو در نظر میگیرین‌‌ ثانیا یه فرد اگه تو بیست و پنج سالگی استخدام شه یا تو سی سالگی تو سن پنجاه و پنج یا شصت که اوج پختگیه بازنشسته میشه اینو هم در نظر بگیرین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۰:۳۴

سلام. رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان باید اجرا بشود و گرنه اگر به همین شکل حرکت کنیم، روند بی قانونی در جامعه رواج می یابد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۴:۱۲

لطفا هرچه سریعتر ما داوطلبان مظلوم رو از بلاتکلیفی دربیارین متقاضیان دانشگاه فرهنگیان همگی زیر ۳۵سال هستند هیچ ۴۰ساله ای وجود نداره اگرم باشه تعداد بسیار کمی هستند که فکر نمیکنم تو رقابت به ای سختی و قانون جدید معدل و کنکور سخت بتونن موفق بشن پس بنابراین ما داوطلبان ۴۰۳طبق رای دیوان از تابستون شروع کردیم و کلی هزینه کلاس و کتاب و آزمون دادیم طبق قانون باید رای دیوان را اجرا کنید و مارو بیشتر از این تحت فشار و سردرگمی قرار ندین الان خیلی دیر شده برای پس گرفتن حرفی که زده شده حتا شده فقط امسال باید اجرا بشه از شما مسولین گرامی و رییس دیوان خواهشمندیم که تلاش و هزینه مارو نادیده نگیرند با تشکر انشالله رای دیوان اجرا خواهد شد طبق قانون و اعلامش به مردم.فرهنگیان که از پزشکی حساس تر نیست شرط سن گذاشتن براش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۹:۲۸

بهزاد حقیقی برنده شده ایران